Στο προσεγμένο microsite της εταιρείας, το N Vision 74 χαρακτηρίζεται «κινητό εργαστήριο». Πάνω του η κορεάτικη εταιρεία επιχειρεί να συνδέσει περισσότερους του ενός κόσμους: την απόπειρα για κίνησή του με υδρογόνο –στοιχείο που λύνει τα χέρια σε επίπεδα απλόχερης ενέργειας αλλά θέτει σοβαρούς περιορισμούς στη διακίνηση, στην αποθήκευση και στον εύφλεκτο χαρακτήρα του–, σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρες και μια αισθητική φόρμα που παραπέμπει σε εκείνο το κονσεπτικό Pony του Τζουτζιάρο, από το μακρινό 1974.
Ηταν τότε που ο ζωντανός θρύλος του ντιζάιν είχε σχεδιάσει το Hyundai Pony Coupe Concept, ένα ενστικτωδώς ωραίο κουπέ. Μισό αιώνα μετά, το νέο πρωτότυπο της Hyundai διατηρεί τις βασικές γραμμές και τις αναλογίες του αρχετυπικού, αλλά τις συνδυάζει με σύγχρονα στοιχεία, όπως οι αιχμηρές γραμμές, οι LED προβολείς και τα εντυπωσιακά αεροδυναμικά βοηθήματα.
Το αποτέλεσμα είναι ένα αμάξωμα που παντρεύει το ρετρό με το φουτουριστικό, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που δεν είναι απλώς αφιέρωμα στο παρελθόν, αλλά και μια δήλωση για το μέλλον της Hyundai: για το πώς βλέπει την αυτοκίνηση. Πισωκίνητο, επαναστατικό, αρρενωπό.
Το N Vision 74 αναπτύχθηκε με μια μοναδική υβριδική αρχιτεκτονική κυψελών καυσίμου υδρογόνου, που συνδυάζει τις δυνάμεις του κινητήρα μπαταρίας και ενός συστήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Αναπτύχθηκε με προτεραιότητα τις υψηλές επιδόσεις: είναι ικανό για σταθερή απόδοση ισχύος, χωρίς υποβάθμιση της ισχύος που παρουσιάζουν τα ηλεκτρικά (EV) οχήματα σε συνθήκες χαμηλής κατάστασης φόρτισης. Σε συνδυασμό με τον χρόνο επαναφόρτισης των 5 λεπτών, αυτή η μοναδική υβριδική αρχιτεκτονική κυψελών καυσίμου υδρογόνου διερευνά τις δυνατότητες υψηλών επιδόσεών του ως ένα πλήρως λειτουργικό Rolling Lab.
Το N Vision 74 διαθέτει αριστερό και δεξιό ανεξάρτητο διπλό μοτέρ στους πίσω τροχούς, με απόδοση ισχύος 680 PS και επιτάχυνση λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα από 0 έως 100 χλμ./ώρα. Η ισχύς παρέχεται από μια στοίβα κυψελών καυσίμου υδρογόνου 85 kW στο μπροστινό μέρος, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 62 kWh μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού και δύο δεξαμενές υδρογόνου 2,1 κιλών στο πίσω μέρος, με δυνατότητα αυτονομίας σχεδόν 600 χλμ.
Υποτίθεται πως το υδρογόνο αποθηκεύεται σε ειδικές δεξαμενές υψηλής πίεσης, και η ενέργεια που παράγεται από την αντίδραση του υδρογόνου με οξυγόνο στον αέρα χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία των ηλεκτρικών κινητήρων. Ωστόσο δεν είναι δεδομένο όλο αυτό. Θα προχωρήσει η Hyundai σε μια επένδυση ιδιαίτερα υψηλού κόστους και με ένα δίκτυο που επί της ουσίας δεν υφίσταται ή θα το βγάλει ως αμιγώς ηλεκτρικό; Κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα.
Ο επικεφαλής σχεδιασμού το συνόψισε όλο αυτό με τα εξής λόγια: «Το N Vision 74 είναι φόρος τιμής στις προηγούμενες προσπάθειές μας και μια δήλωση για το μέλλον μας, μεταφέροντας το τολμηρό πνεύμα του Pony Coupe Concept σε μια φουτουριστική σχεδίαση που πραγματοποιεί το όνειρο των μηχανικών μας να δημιουργήσουν το πρώτο σπορ αυτοκίνητο της Κορέας».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News