Η επιστροφή του «Σκαθαροζούμη»
Ξεκινάμε με μια προβολή εκτός συναγωνισμού: την ταινία «Beetlejuice Beetlejuice» («Σκαθαροζούμης Σκαθαροζούμης») του Τιμ Μπάρτον, το πολυαναμενόμενο, δηλαδή, σίκουελ του 1988, όπου ο Μάικλ Κίτον επιστρέφει στον ρόλο του σαρδόνιου φαντάσματος για να στοιχειώσει τους χαρακτήρες των Γουινόνα Ράιντερ και Κάθριν Ο’Χάρα. Εκτός άλλων παίζουν οι Μόνικα Μπελούτσι και Γουίλεμ Νταφό, οπότε το καστ υπόσχεται δυνατές συγκινήσεις. Μπάρτον είναι αυτός, δεν διαγωνίζεται, αλλά δεν μπορούμε να αφήσουμε απέξω έναν από τους μεγαλύτερους παραμυθάδες της 7ης τέχνης, που καταφέρνει να προσαρμόσει τις συναρπαστικές αφηγήσεις και τους μύθους στην γκόθικ ατμόσφαιρα που ξέρει καλύτερα από όλους.
Η επιστροφή του «Joker»
Σε άλλους άρεσε –για την ερμηνεία του Χοακίν Φίνιξ–, σε άλλους δεν άρεσε –για το πολιτικό σχόλιο που έμοιαζε αντισυστημικό και μελοδραματικό «ευκολάκι». Σε κάθε περίπτωση, ο «Τζόκερ» του Τοντ Φίλιπς ήρθε για να μείνει και καλύτερη απόδειξη δεν υπάρχει από την επιστροφή του σε έδαφος φεστιβαλικό αφού η πρώτη ταινία χτύπησε σε εισπράξεις το 1 δισεκατομμύριο δολάρια και κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα της Βενετίας το 2019. Ο οσκαρικός ηθοποιός –ναι, για αυτό τον ρόλο πήρε το απόλυτο βραβείο– ξαναμπαίνει στο κοστούμι του ψυχωτικού αντιήρωα έχοντας αυτή τη φορά στο πλευρό του τη Lady Gaga, η οποία υποδύεται την Harley Quinn. Και ταιριάζει στο κλίμα που δίνει αυτή τη φορά ο Φίλιπς στο «Joker: Folie à Deux» («Τρέλα για δύο») με γενναίες δόσεις μιούζικαλ.
Η Αντζελίνα Τζολί γίνεται Κάλλας
Είναι γνωστό ότι δεν φοβάται τις μεταμφιέσεις ούτε το τσαλάκωμα της «λείας» και λουστραρισμένης καριέρας της παραπέμποντας σε μια ντίβα της εποχής μας. Η Τζολί περνάει από τη Βενετία κρατώντας ακριβώς αυτό τον ρόλο –μόνο που σε αυτή την περίπτωση η ντίβα είναι η απόλυτη. Στο Φεστιβάλ Βενετίας, λοιπόν, κάνει πρεμιέρα η «Maria» –μία είναι η Κάλλας–, η νεότερη ταινία του χιλιανού σκηνοθέτη και μετρ του είδους, Πάμπλο Λαρέν (υπό την καθοδήγησή του, η Νάταλι Πόρτμαν είχε μεταμορφωθεί σε Τζάκι Κένεντι, αν θυμάστε). Η «Maria» είναι μια ταινία για μια γυναίκα σε περίοδο κρίσης: τοποθετείται συγκεκριμένα στο τέλος της πολυκύμαντης καριέρας της Κάλλας και για αυτό τον λόγο παρουσιάζει ξεχωριστό ενδιαφέρον. Αμέσως μετά, η Τζολί ταξιδεύει στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο, για να παρουσιάσει το «Without Blood», όπου σκηνοθετεί τους Σάλμα Χάγιεκ και Ντέμιαν Μπίτσερ.
Το «Queer» του Γκουαντανίνο
Είναι να περιμένεις πολλά από το μαγικό χέρι του Λούκα Γκουαντανίνο, που ξέρει να μπαίνει στην «ψυχή» των βιβλίων και να φτιάχνει μια άλλη τέχνη. Πριν από έναν χρόνο, αναμενόταν να κάνει πρεμιέρα στη Βενετία με το «Challengers». Ομως, λόγω της απεργίας των ηθοποιών του Χόλιγουντ, το στούντιο απέσυρε την ταινία. Τώρα ο υποψήφιος για Οσκαρ σκηνοθέτης επιστρέφει με τη μεταφορά του δεύτερου βιβλίου του Γουίλιαμ Μπάροουζ, «Queer», το οποίο ακολουθεί τον Λι (Ντάνιελ Κρεγκ), έναν Αμερικανό πρώην στρατιώτη στην Πόλη του Μεξικού, ο οποίος ερωτεύεται έναν ναύτη, τον Αλερτον (Ντρου Στάρκι) και μαζί ξεκινούν ένα ταξίδι στη Νότια Αμερική αναζητώντας το θρυλικό παραισθησιογόνο Yage. Κρατήστε ότι ήδη έχουν ξεκινήσει τα στοιχήματα για την οσκαρική υποψηφιότητα του Κρεγκ.
Ο Αλμοδόβαρ και οι γυναίκες του
Κι αυτόν τώρα πώς να τον αφήσεις απέξω; Ο φοβερός και τρομερός Πέδρο Αλμοδόβαρ έχει μια ειδική σχέση με τη Βενετία: εκεί κέρδισε το 1988 το καλύτερο σενάριο για το «Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης» και έναν Χρυσό Λέοντα για όλη την πορεία του το 2019.
Αυτό που τον φέρνει στη Μόστρα είναι ότι συνεχίζει την αγγλόφωνη παραγωγή ταινιών: μετά τις μικρού μήκους («The Human Voice», «Strange Way of Life») παρουσιάζει την πρώτη μεγάλη. Ειδικά για την περίσταση, το «The room next door», εμπιστεύεται ξανά την υπερταλαντούχα Τίλντα Σουίντον, η οποία υποδύεται μια μητέρα σε αμφιλεγόμενη σχέση με την κόρη της – η επίσης υπέροχη Τζούλιαν Μουρ.
Μπραντ Πιτ και Τζορτζ Κλούνι μαζί
Δεκαέξι χρόνια μετά την προηγούμενη συνεργασία τους («Καυτό απόρρητο») οι δύο αστέρες, που έχουν κάτι από τη μαγική συνταγή του παλιού Χόλιγουντ, επιστρέφουν ως… «λύκοι»: άνθρωποι του υποκόσμου, δηλαδή, που αναλαμβάνουν τη βρώμικη δουλειά για λογαριασμό κακοποιών. Στους δυο τους ανατίθεται η ίδια αποστολή, οπότε πρέπει να συνεργαστούν θέλουν δε θέλουν. Ολα αυτά χάρη στο δαιμόνιο του σκηνοθέτη Τζον Γουότς των τριών ταινιών «Spiderman», ο οποίος με το «Wolfs» συμμετέχει στη Βενετία εκτός συναγωνισμού.
Το «Harvest» της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη
Πάμε και στην ελληνική συμμετοχή, ιδιαιτέρως τιμητική εδώ που τα λέμε, καθώς δείχνει τη δυναμική που έχει αποκτήσει το νέο ελληνικό σινεμά. Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, λοιπόν, καταφτάνει στη «Μόστρα», όπου βεβαίως είναι γνωστή ήδη από το 2010, όταν με τη δεύτερη ταινία της, το «Attenberg» είχε κερδίσει τις εντυπώσεις (και η πρωταγωνίστριά της, Αριάν Λαμπέντ, το βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας). Αυτή τη φορά παρουσιάζει την ελεύθερη διασκευή του μυθιστορήματος «Harvest» του Τζιμ Κρέις (στα ελληνικά τον ξέρουμε από τον πολύ καλό «Εξαγνισμό» του 2000): μια ταινία, όπου ένα χωριό χωρίς όνομα εξαφανίζεται στη διάρκεια 7 ημερών με πολλές… παραισθήσεις και τον Caleb Landry Jones να ηγείται του καστ. Θυμίζουμε με την ευκαιρία ότι το ελληνικό άρωμα του Φεστιβάλ Βενετίας συμπληρώνει η ταινία του Αλέξανδρου Αβρανά με τίτλο «Quiet life», που θα προβληθεί στο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα Orizzonti.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News