1222
| Shutterstock / Creative Protagon

Μπορεί το «προξενιό» Μασκ – Τραμπ να καταστρέψει την Tesla;

Protagon Team Protagon Team 12 Αυγούστου 2024, 15:03
|Shutterstock / Creative Protagon

Μπορεί το «προξενιό» Μασκ – Τραμπ να καταστρέψει την Tesla;

Protagon Team Protagon Team 12 Αυγούστου 2024, 15:03

Ο δισεκατομμυριούχος Ελον Μασκ δεν έχει κρύψει την δεξιά πολιτική του τοποθέτηση. Ωστόσο, η ανοιχτή στήριξή του –με την ανάλογη γενναιόδωρη χρηματοδότηση– προς τον υποψήφιο των Ρεπουμπλικανών και πρώην πρόεδρo των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, τον καθιστούν αντιπαθή στο οικολογικά ευαισθητοποιημένο κοινό – που θα μπορούσε να είναι η πελατεία της Tesla.

Και εκφράζονται εκτιμήσεις ότι η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί στη συνείδηση πολλών καταναλωτών, από οικολογική να γίνει… τοξική.

Η εξάρτηση του Ελον Μασκ από τη δημοσιότητα έχει προκαλέσει πολλές φορές σοβαρά προβλήματα στον ίδιο και τις εταιρείες του.

Δεν είναι τυχαίο ότι τη μέρα που ανακοινώθηκε η εξαγορά του Twitter (νυν X) από τον Μασκ υπήρξε μαζική αποχώρηση κορυφαίων εταιρειών που διαφημίζονταν στην πλατφόρμα εξαιτίας της τοξικότητας των θέσεων του μεγιστάνα και των πολιτικών που θα ακολουθούσε στην πλατφόρμα. Πριν από λίγες μέρες μάλιστα ο Μασκ αποφάσισε να κινηθεί νομικά εναντίον ορισμένων εξ αυτών των εταιρειών για διαφυγόντα κέρδη.

Πολλά προβλήματα έχουν προκαλέσει κατά καιρούς αναρτήσεις του για την αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla. Η εταιρεία σχεδόν μονοπωλούσε την συγκεκριμένη αγορά μέχρι πριν από λίγα χρόνια όταν τόσο οι μεγάλες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και αρκετές κινεζικές άρχισαν να παρουσιάζουν ολοένα και πιο εντυπωσιακά σε αισθητική και τεχνολογία ηλεκτρικά οχήματα. Το ράλι στην τιμή της μετοχής της Tesla οδήγησε πάντως τον Μασκ στην κορυφή της λίστας των πλουσιότερων ανθρώπων επιτρέποντας του να προχωρήσει στην εξαγορά του Twitter και την ίδρυση διαφόρων εταιρειών όπως η Neuralink (βιοτεχνολογία) και η xAI (τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης).

Η συμπεριφορά του Μασκ έχει οδηγήσει μεγαλομετόχους και στελέχη της Tesla στο να ζητούν περιορισμό των αρμοδιοτήτων του.

Τώρα, η Tesla αντιμετωπίζει ένα νέο -πιθανώς μεγάλο- κίνδυνο εξαιτίας της δημόσιας παρουσίας του Μασκ. Oπως αναφέρει σε δημοσίευμα του ο βρετανικός Guardian, η απόφαση του Μασκ να γίνει βασικός, αν όχι ο βασικότερος, υποστηρικτής του Ντόναλντ Τραμπ ανακοινώνοντας ότι θα χρηματοδοτήσει με 45 εκατ. δολάρια κάθε μήνα την προεκλογική καμπάνια του Τραμπ –και να του δώσει βήμα από την πλατφόρμα του μέσω μιας χωρίς προηγούμενο συνέντευξης!– δημιουργεί σοβαρό ρήγμα στον πυρήνα της ύπαρξης της Tesla.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η ανακοίνωση της στήριξης του Μασκ στον Τραμπ απομακρύνει από την Tesla το βασικό της target group πελατών που είναι είτε ιδιώτες είτε εταιρείες που κάνουν μαζικές παραγγελίες επιλέγοντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως μια υπεύθυνη περιβαλλοντική στάση. Ο Ντόναλντ Τραμπ αρνείται την ύπαρξη της κλιματικής αλλαγής έχοντας χαρακτηρίσει αυτό το φαινόμενο ως «επιστημονική απάτη». Επιπλέον ο Τραμπ έχει εκφραστεί επανειλημμένα κατά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αν και πρόσφατα ξεκίνησε μια προσπάθεια να… μαζέψει τέτοιες δηλώσεις, μετά την ανακοίνωση του Μασκ ότι θα τον στηρίξει οικονομικά και επικοινωνιακά.

Οι αντιδράσεις

Η γερμανική αλυσίδα φαρμακείων Rossmann ήταν από τις πρώτες που αντέδρασε μετά την απόφαση του Μασκ να στηρίξει οικονομικά την καμπάνια του Τραμπ. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι δεν θα προχωρήσει στην αγορά 34 οχημάτων Tesla που είχε αποφασίσει να κάνει.

«Ο Τραμπ έχει επανειλημμένα αποκαλέσει την κλιματική αλλαγή φάρσα. Αυτή η στάση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την αποστολή της Tesla να συμβάλει στην προστασία του περιβάλλοντος μέσω της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων» δήλωσε ο Ραούλ Ρόσμαν, εκπρόσωπος τη εταιρείας.

Για ορισμένους κατόχους Tesla, στάση του Μασκ έχει προσθέσει μια ανεπιθύμητη διάσταση στην απόφασή τους για το τι αυτοκίνητο θα οδηγήσουν.
«Λατρεύω το Tesla μου. Είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο στην οδήγηση και μου αρέσει πολύ. Η εταιρεία είχε πάντα μια οπτική πρωτοπορίας κάτι για το οποίο έπρεπε να είναι περήφανη. Τώρα όμως ταυτίζεται με κάποιον που έχει ορισμένες φρικαλέες απόψεις», αναφέρει στον Guardian ένα στέλεχος τηλεοπτικού σταθμού που ακύρωσε την παραγγελία που είχε κάνει για αγορά ενός νέου Tesla.

Ένας άλλος πελάτης της Tesla έγραψε απευθείας στην εταιρεία για να εκφράσει την οργή του. «Πιστεύω ότι η ρητορική του κ. Μασκ έχει κάνει την φίρμα Tesla τοξική» έγραψε, αναφέροντας ότι εγκαταλείπει το όχημα και την εταιρεία.

Ανάλογα είναι και τα σχόλια στα online φόρουμ της Tesla. «Αγόρασα ένα Tesla πριν διαπιστώσω ότι ο Μασκ τρελάθηκε» είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σχόλια.

Όμως στελέχη της βιομηχανίας αυτοκινήτων και αναλυτές της τραπεζικής και χρηματιστηριακής αγοράς εκτιμούν ότι οι αντιδράσεις αυτές είναι παροδικές και δεν θα προκαλέσουν τελικά σημαντικό πρόβλημα στις πωλήσεις των αυτοκινήτων της Tesla αφού στην αγορά αυτοκινήτου εμπλέκονται πολλοί παράγοντες και η πολιτική τοποθέτηση μια εταιρείας ακόμη και η περιβαλλοντική της στάση δεν αποτελούν σύμφωνα με αυτές τις εκτιμήσεις κρίσιμους παράγοντες στη λήψη της απόφασης αγοράς ενός αυτοκινήτου.

Το αν και το πόσο θα επηρεάσει την Tesla η στήριξη του Μασκ στον Τραμπ θα φανεί το προσεχές χρονικό διάστημα, από τις πωλήσεις των οχημάτων της εταιρείας και την πορεία της στο χρηματιστήριο.

Και συνέντευξη του Τραμπ στον Μασκ στο X!

Ο Μασκ πάντως, δεν πτοείται: πρόκειται να πάρει συνέντευξη από τον Τραμπ στο X, κάτι που, όπως επισημαίνει το Reuters, μπορεί να δημιουργήσει περαιτέρω εκπλήξεις στις ήδη πολυτάραχες αμερικανικές προεδρικές εκλογές.

Η συνέντευξη, η οποία είναι προγραμματισμένη για το βράδυ της Δευτέρας στις 8 μ.μ. (ώρα ανατολικών Ηνωμένων Πολιτειών, πρώτες πρωινές ώρες Τρίτης, ώρα Ελλάδας), θα μπορούσε να προσφέρει στον πρώην πρόεδρο την ευκαιρία να βρεθεί και πάλι στο προσκήνιο, σε μια περίοδο κατά την οποία η προεκλογική εκστρατεία του θεωρείται πως κάνει «κοιλιά», και η Κάμαλα Χάρις, αντίπαλός του στις εκλογές της 5ης Νοεμβρίου, έχει αναπτύξει μια ιδιαίτερη δυναμική, σβήνοντας το δημοσκοπικό προβάδισμα του Ρεπουμπλικανού υποψηφίου.

Η συνέντευξη στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης του Μασκ θα μπορούσε να επιτρέψει στον Τραμπ να έχει πρόσβαση σε ένα κοινό διαφορετικό από τους φανατικούς οπαδούς του που προσέρχονται στις συγκεντρώσεις του και παρακολουθούν τις συνεντεύξεις του στο συντηρητικό Fox News. Εντούτοις παρόμοια γεγονότα στην εν λόγω πλατφόρμα έχουν αντιμετωπίσει τεχνικά προβλήματα.

«Θα κάνω κάποια τεστ καθαρισμού του συστήματος απόψε και αύριο πριν από τη συζήτηση», έγραψε ο Μασκ στην πλατφόρμα του, γνωστή προηγουμένως ως Twitter.

Η συνέντευξη θα μεταδοθεί ζωντανά από τον επίσημο λογαριασμό του Τραμπ στο X, ανακοινώθηκε χθες, Κυριακή, από την προεκλογική εκστρατεία του. Η πρόσβαση του Τραμπ στο λογαριασμό του, τον @realDonaldTrump, αποκαταστάθηκε ένα μήνα αφότου ο Μασκ αγόρασε το τότε Twitter. Οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες της πλατφόρμας είχαν αναστείλει την πρόσβαση του πρώην προέδρου σ’ αυτή μετά την επίθεση των οπαδών του στο Κογκρέσο, στις 6 Ιανουαρίου 2021.

Ο Μασκ, ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου, είχε υποστηρίξει το 2020 τον Δημοκρατικό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, όμως έκτοτε έχει στραφεί προς τα δεξιά και υποστηρίζει τον Ρεπουμπλικάνο μετά την απόπειρα δολοφονίας αυτού του τελευταίου τον Ιούλιο.

Ο Μασκ, ο οποίος ηγείται της εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων Tesla Inc, έχει επίσης ιδρύσει μια οργάνωση που συγκεντρώνει χρήματα για να υποστηρίξει την προεκλογική εκστρατεία του Τραμπ. Η εν λόγω επιτροπή πολιτικής δράσης βρίσκεται τώρα υπό έρευνα στο Μίσιγκαν για πιθανές παραβιάσεις νόμων της πολιτείας για τη συγκέντρωση πληροφοριών σχετικά με τους ψηφοφόρους.

Ο Τραμπ, ο οποίος ήταν από παλιά επικριτής των ηλεκτρικών οχημάτων, άλλαξε στάση μετά την υποστήριξη που δέχθηκε από τον Μασκ.

«Είμαι υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πρέπει να είμαι, επειδή ο Ίλον με υποστήριξε πολύ σθεναρά. Έτσι δεν έχω επιλογή», δήλωσε ο Τραμπ στη διάρκεια συγκέντρωσης στις αρχές Αυγούστου.

Ο πρόεδρος του συνδικάτου των εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία United Auto Workers Σον Φάιν, ο οποίος διεξάγει προεκλογική εκστρατεία υπέρ της Χάρις, είπε πως ο Τραμπ «ξεπουλήθηκε».

Η κυβέρνηση Μπάιντεν έχει εργασθεί για να κάνει δημοφιλή τα ηλεκτρικά οχήματα μέσω φορολογικών εκπτώσεων και άλλων μέτρων, στο πλαίσιο του ευρύτερου στόχου της να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα που ευθύνονται για την κλιματική αλλαγή.

Ρεπουμπλικάνοι στο Κογκρέσο έχουν αντιταχθεί στις επιδοτήσεις αυτές. Ο γερουσιαστής Τζ. Ντ. Βανς, υποψήφιος αντιπρόεδρος στο ψηφοδέλτιο του Τραμπ, υποστήριξε πως η πολιτική του Μπάιντεν απλώς επιδοτεί τους πλούσιους που αγοράζουν τα αυτοκίνητα αυτά.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...