573
Προσπερνώντας τη γιγάντια Μέριλιν Μονρόε | Photo by Wally Skalij/Los Angeles Times via Getty Images

Η γιγάντια Μέριλιν Μονρόε διχάζει το Παλμ Σπρινγκς 62 χρόνια μετά τον θάνατό της

Protagon Team Protagon Team 5 Αυγούστου 2024, 13:19
Προσπερνώντας τη γιγάντια Μέριλιν Μονρόε
|Photo by Wally Skalij/Los Angeles Times via Getty Images

Η γιγάντια Μέριλιν Μονρόε διχάζει το Παλμ Σπρινγκς 62 χρόνια μετά τον θάνατό της

Protagon Team Protagon Team 5 Αυγούστου 2024, 13:19

Το θέμα επανήλθε καθώς την Κυριακή, 4 Αυγούστου, συμπληρώθηκαν 62 χρόνια από τον θάνατό της: το κυκλώπειο άγαλμα της Μέριλιν Μονρόε που απεικονίζει την ανεπανάληπτη αμερικανίδα ηθοποιό να κατεβάζει τη φούστα της, όπως ακριβώς στην ταινία του 1955 «Επτά Χρόνια Φαγούρα» σε σκηνοθεσία Μπίλι Γουάιλντερ, εξακολουθεί να διχάζει. Πρόκειται για έναν κολοσσό, ύψους 8 μέτρων και βάρους 17 τόνων, τον οποίο φιλοτέχνησε η καλλιτέχνιδα Σίγουαρντ Τζόνσον προς τιμήν της μοναδικής Μονρόε.

Η γιγάντια Μέριλιν αποτελεί πόλο έλξης τουριστών στο Παλμ Σπρινγκς, μια πόλη-θέρετρο εντός της κοιλάδας Κοατσέλα της ερήμου του Κολοράντο. Σχηματίζουν ουρές, περιμένοντας υπομονετικά τη σειρά τους μόνο και μόνο για να φωτογραφηθούν κάτω από την τσιμεντένια φούστα της.

Οσον αφορά τη γνώμη των ντόπιων, σε κάποιους, λίγους, το άγαλμα αυτό καθαυτό αρέσει αλλά θα το ήθελαν σε διαφορετική τοποθεσία, ωστόσο η πλειονότητα των κατοίκων του Παλμ Σπρινγκς το απεχθάνεται, όπως γράφει σε ανταπόκρισή της από τις ΗΠΑ η Αννα Λομπάρντι της ιταλικής εφημερίδας La Repubblica.

To «Forever Marilyn», όπως ονομάζεται το έργο, έφτασε στο Παλμ Σπρινγκς το 2021, έπειτα από μια περιοδεία σε διάφορες πόλεις των ΗΠΑ. Αγοράστηκε έναντι ενός εκατομμυρίου δολαρίων από την τοπική ξενοδοχειακή κοινοπραξία P.S. Resorts, με στόχο την ανάπτυξη ενός διαφορετικού είδους τουρισμού στην πόλη η οποία είναι γνωστή κυρίως για τις ιαματικές της πηγές.

Ωστόσο η υποδοχή της κολοσσιαίας Μέριλιν από τον τοπικό πληθυσμό ήταν άκρως αρνητική, με κάποιους να χαρακτηρίζουν το άγαλμα ως φτηνό και κακόγουστο, άλλους να κάνουν λόγο για αξιοθέατο-αρπαχτή και ορισμένους να το καταγγέλλουν ως σεξιστικό, επικαλούμενοι την απονήρευτη όσο και αισθησιακή «Κοπέλα» (The Girl) που υποδύθηκε η Μέριλιν στα «Επτά Χρόνια Φαγούρα».

Επιπλέον ο ανδριάντας της ηθοποιού εμποδίζει τη θέα προς το Μουσείο Τέχνης του Παλμ Σπρινγκς, ένα μοναδικό αρχιτεκτόνημα του διάσημου ντόπιου μοντερνιστή αρχιτέκτονα Στιούαρτ Γουίλιαμς το οποίο είναι πλήρως ενσωματωμένο στο φυσικό περιβάλλον της ερήμου.

Σε αυτό το πλαίσιο μια ομάδα πολιτών ονόματι CREMA (Committee to Relocate Marilyn – Επιτροπή για τη Μετεγκατάσταση της Μέριλιν) μήνυσε και τον δήμο και την κοινοπραξία P.S. Resorts, υποστηρίζοντας πως για να τοποθετηθεί το άγαλμα στο σημείο όπου δεσπόζει σήμερα, διακόπηκε η κυκλοφορία των οχημάτων στην κεντρική λεωφόρο Museum Way σε βάρος των πολιτών.

Πρόσφατα, ωστόσο, έπειτα από χρόνια διαβουλεύσεων αλλά και αντιπαραθέσεων, επιτεύχθηκε μια εκεχειρία, όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος της πόλης Τζέφρι Μπερνστάιν κατά την τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Στο πλαίσιο της «καταρχήν» συμφωνίας προβλέπεται η μετεγκατάσταση της Μέριλιν από την τρέχουσα θέση της, μπροστά από το μουσείο, σε κοντινή τοποθεσία, συγκεκριμένα στο Downtown Park, μια αστική όαση γεμάτη φοίνικες και πηγές. Οι λεπτομέρειες πρόκειται να οριστικοποιηθούν και ανακοινωθούν εντός τριάντα ημερών.

«Δεν νομίζω ότι ήταν μια μάχη που άξιζε να δοθεί», σχολίασε, όμως, ο δήμαρχος του Παλμ Σπρινγκς, μιλώντας σε δημοσιογράφους. Η απάντηση της άλλης πλευράς δεν άργησε να έρθει, δια στόματος της Ελίζαμπεθ Αρμστρονγκ, πρώην διευθύντριας του μουσείου και σφοδρής επικρίτριας του έργου, το οποίο χαρακτηρίζει ως «μνημείο μισογυνισμού», κάνοντας λόγο για «διαρκή παρακίνηση στο up-skirting», όπως αποκαλείται η παράνομη πρακτική της λήψης φωτογραφιών/βίντεο κάτω από τις φούστες γυναικών εν αγνοία τους και χωρίς, φυσικά, τη συναίνεσή τους. «Σε μια εποχή που αυξάνεται η σεξουαλική βία, αυτό το έργο είναι μια πρόσκληση για επιστροφή στο παρελθόν, κατάλοιπο σεξιστικών και πατριαρχικών νοοτροπιών», πρόσθεσε σε συνέντευξή της.

Είναι όλοι ευχαριστημένοι πλέον; Οχι. Φυσικά, η θέα προς το μουσείο πρόκειται να αποκατασταθεί. Αλλά οι τουρίστες θα συνεχίσουν να φωτογραφίζονται με φόντο την κλασική λευκή κιλότα της κολοσσιαίας Μέριλιν. «Αυτό δεν είναι καλό», παραπονιέται η Τρίνα Τερκ, μια ντόπια σχεδιάστρια: «Το έχουν μετατρέψει στο σύμβολο της πόλης, αλλά εμείς είμαστε κάτι διαφορετικό».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...