Η Porsche δεν είναι η μόνη που αρχίζει να βλέπει με περισσότερο ρεαλισμό –έναν ρεαλισμό που δεν υφίστατο μέχρι πρότινος– το χρονοδιάγραμμά της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, στην ίδια θέση βρέθηκε πρόσφατα και η Μercedes-Benz, η Renault όπως και η Τesla, βλέποντας τη ζήτηση για τα EV να απέχει του αναμενoμένου.
Οπως μετέφερε η Τelegraph δήλωση επίσημων χειλέων της Porsche, «η μετάβαση στα ηλεκτρικά θα απαιτήσει περισσότερο χρόνο από όσο υπολογίζαμε». Παρ’ όλα αυτά, ο CEO της εταιρείας επανέλαβε ότι εμμένει στο να αποτελούν τα ηλεκτρικά μοντέλα της Porsche το 80% των αυτοκινήτων της που θα πωλούνται το 2030. Ακούγεται εμμονικό, και ίσως είναι. Ισα-ίσα για να προστεθεί η επίμαχη διευκρίνισή του: «Εξαρτάται από τη ζήτηση των πελατών και την εξέλιξη της ηλεκτροκινητικότητας». Τώρα το έφερε στα ίσια του ο επικεφαλής.
Σε κάθε περίπτωση, είναι θετικό για τη γερμανική εταιρεία το γεγονός ότι το εργοστάσιό της στη Λειψία είναι ευέλικτα στημένο, έτσι ώστε η παραγωγή και η συναρμολόγηση εύκολα να εναλλάσσονται μεταξύ κάθε είδους μοντέλου της (ηλεκτρικό, plug-in υβριδικό, με κινητήρα εσωτερικής καύσης) στην ίδια γραμμή παραγωγής. Σου λέει «να έχουμε τα νώτα μας καλυμμένα».
Συν τοις άλλοις, οι γερμανοί κατασκευαστές φαίνεται να πλήττονται και από τη μείωση πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τους στη νέα γη της αυτοκινητικής επαγγελίας, την Κίνα. Αφενός είναι όλος ο πόλεμος δασμών που βρίσκεται εν εξελίξει, αφετέρου η σχετική οικονομική επιβράδυνση στη νέα υπερδύναμη, η οποία σε συνδυασμό με την αυξητική τάση των κινέζων καταναλωτών προς φθηνότερα και εγχώρια μοντέλα αδυνατίζει την παρουσία πρίμιουμ γερμανικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Παράληλα, η Porsche, όπως και άλλοι κατασκευαστές, έχουν σχεδιάσει καλά τη νέα γενιά εναλλακτικών καυσίμων, τα λεγόμενα e-fuels –στα οποία είχαμε εφιστήσει την προσοχή εδώ και χρόνια–, που δίνουν ολοένα περισσότερες ελπίδες στο να διατηρηθούν μάχιμα τα θερμικά αυτοκίνητα για πολλά χρόνια. Για παράδειγμα, αυτές τις ημέρες έλαβε χώρα και το πρώτο ταξίδι, από τη μία άκρη στην άλλη της Μ. Βρετανίας, με τέσσερα Mazda MX-5 που κινήθηκαν σε όλη τη διαδρομή των 1.000 μιλίων με βιοκαύσιμα.
Πάντως, σε αντίθεση με την προαναφερόμενη αυτοσυγκράτηση στους στόχους πωλήσεων EV, η Jaguar (ιδιοκτησίας της ινδικής Tata από το 2008) επανέλαβε ότι θα συνεχίσει να είναι αφοσιωμένη αποκλειστικά στα ηλεκτρικά της μοντέλα και έχει στόχο να διαθέτει μέχρι το τέλος του 2024 μόνο ένα μοντέλο με θερμικό κινητήρα. Μάλλον δεν έχει τόσες επιλογές ευελιξίας όσοι οι Γερμανοί.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News