Σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται πλέον το πρώτο μετά από χρόνια, έργο της επέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς τη Δυτική Αττική, με επτά νέους σταθμούς.
Οπως γράφει στο ρεπορτάζ του για την εφημερίδα «Τα ΝΕΑ» ο Κώστας Ντελέζος, η νέα γραμμή του Προαστιακού, συνολικού μήκους 34,6 χλμ, θα ξεκινά από τα Ανω Λιόσια και θα καταλήγει στα Μέγαρα. Θα εξυπηρετεί μία σειρά από αστικές περιοχές όπως τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και τη Νέα Πέραμο. Παραλληλα θα αξιοποιεί και την παλαιά μετρική γραμμή που έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και 15 χρόνια.
Αναλυτικά οι επτά νέοι σταθμοί που θα ανοίξουν:
ΕΛΠΕ Ασπροπύργου,
Ασπροπύργου,
Βαμβακιάς,
Ελευσίνας,
ΕΛΠΕ Ελευσίνας,
Λουτρόπυργου,
Νέας Περάμου
Η νέα γραμμή θα εξυπηρετεί επίσης το εμπορευματικό έργο, τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου δικτύου. Ετσι θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 95.742.101,92 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, υλοποιείται από τη ΜΕΤΚΑ του Ομίλου Μυτιληναίος. Στον προϋπολογισμό περιλαμβάνεται και ο κλάδος γραμμής προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης.
Το έργο προβλέπει συγκεκριμένα την κατασκευή νέου κλάδου από τα Ανω Λιόσια μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο. Η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα της γραμμής θα είναι 80 χλμ./ώρα.
Στο τελικό έργο περιλαμβάνονται η ηλεκτροκίνηση και η σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση με διασυνδέσεις με τη Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ).
Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί περί τα τέλη του 2025 ή στις αρχές του 2026.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News