361
Η παγκόσμια διείσδυση κινεζικών ΕV στις διεθνείς αγορές είναι ήδη γεγονός. Ωστόσο ο μεταξύ τους πόλεμος τιμών είναι σκληρός και το σκάκι ευνοεί τους δυνατούς | Shutterstock

Πόσοι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών θα επιβιώσουν;

Η παγκόσμια διείσδυση κινεζικών ΕV στις διεθνείς αγορές είναι ήδη γεγονός. Ωστόσο ο μεταξύ τους πόλεμος τιμών είναι σκληρός και το σκάκι ευνοεί τους δυνατούς
|Shutterstock

Πόσοι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών θα επιβιώσουν;

Η ορμή με την οποία έχουν μπει στην αγορά των EV (Electric Vehicle) οι Κινέζοι είναι δεδομένη, τόσο διεθνώς όσο και στην ελληνική αγορά. Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία θα κατέχει τόσο το 33% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων όσο και το 45% των πωλήσεων αυτοκινήτων NEV (New Energy Vehicle).

Στην Ευρώπη εκτιμάται πως το σενάριο θα είναι ελαφρώς λιγότερο αισιόδοξο για τους Κινέζους. Εν μέσω εφαρμογής αυξημένων δασμών στην ΕΕ ήδη από τις αρχές Ιουλίου, υπολογίζεται ότι η διείσδυση σε μερίδιο αγοράς θα μειωθεί από το 15% στο 12%.

Τη στιγμή αυτή υπάρχουν 137 κατασκευάστριες εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα. Τα τελευταία δύο χρόνια ο μεταξύ τους ανταγωνισμός είναι σκληρός, κυρίως σε επίπεδο πολέμου τιμών. Κολοσσοί όπως η BYD, που εκτιμάται ότι έχουν μεγαλύτερα περιθώρια συμπίεσης των τιμών, θα διεκδικήσουν τα «κυριαρχικά τους δικαιώματα» στην αγορά πιέζοντας μικρότερες εταιρείες. Το ίδιο λέγεται πως θα επιχειρήσει και η Tesla, η οποία μπορεί να είναι αμερικανική, αλλά κατασκευάζει στην Κίνα το Tesla 3.

Για παράδειγμα, η μέση τιμή πώλησης των αυτοκινήτων στην Κίνα μειώθηκε κατά 13,4% το 2023. Ταυτόχρονα, όσο κι αν φαίνεται αντιφατικό, τα περιθώρια κέρδους ανέβηκαν, από το 6,3% της περυσινής χρονιάς σε 7,8%.

Πώς; Πρώτον, πιέζοντας τους προμηθευτές για μειώσεις τιμών. Δεύτερον, κινούμενοι γρήγορα ώστε να παρουσιάζουν διαρκώς νέα μοντέλα στην αγορά – τα οποία, ως γνωστόν, υποστηρίζονται από κρατικές επιδοτήσεις. Τρίτον, προβαίνοντας σε αναβάθμιση λογισμικού ανά πάσα στιγμή, αρκεί να έχουν πάρει γρήγορα τις πιστοποιήσεις ασφαλείας και όποιων ρυθμιστικών Αρχών. Τέταρτον, επενδύοντας σε εθνικό επίπεδο στις τεχνολογίες μπαταριών και υλικών, βάζοντας τους προμηθευτές από νωρίς στο παιχνίδι της διαδικασίας. Πέμπτον, προωθώντας ακόμα περισσότερες υπερωρίες στο εργατικό δυναμικό.

Για παράδειγμα, ενώ στις κυρίαρχες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ο μέσος εργάτης κάνει περίπου 20 ώρες υπερωρίες τον μήνα, στα κινεζικά εργοστάσια κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυτές φτάνουν μέχρι και τις 140 ώρες τον μήνα.

Η έρευνα, που διενεργήθηκε από τη συμβουλευτική εταιρεία Alixpartners με έδρα τη Σανγκάη και ανακοινώθηκε στις 10 Ιουλίου, εκτιμά ότι μέχρι το τέλος του 2030, από τις 137 τρέχουσες εταιρείες θα έχουν απομείνει μόνο 19 σε κερδοφορία. Οι υπόλοιπες είτε θα αποχωρήσουν είτε θα παλεύουν για μικρά μερίδια αγοράς.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...