Η ιδιότητα της ακρίβειας είναι κατεξοχήν γερμανική. Την οποία, όμως, φαίνεται ότι έχει απολέσει ένα από τα πάλαι ποτέ καμάρια της χώρας, οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (Deutsche Bahn – DB). Το πρόβλημα υφίσταται εδώ και καιρό, ωστόσο αναδείχθηκε εκ νέου αυτή την περίοδο –παίρνοντας, μάλιστα, διαστάσεις– λόγω του Euro.
Ενόψει της έναρξης του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου πουλήθηκαν 2,7 εκατομμύρια εισιτήρια, αλλά αυτό που θα μπορούσε να είναι μια χρυσή ευκαιρία για την ανάδειξη και την προώθηση του γερμανικού τουρισμού εν μέσω θέρους, μετατράπηκε σε έναν εφιάλτη με πρωταγωνιστές τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους.
Ποδοσφαιρόφιλοι από κάθε γωνιά της Ευρώπης που ταξίδεψαν στη Γερμανία για να δουν τους αγώνες της εθνικής ομάδας τους (σε κάποια από τις δέκα πόλεις του τουρνουά) ήρθαν αντιμέτωποι με διαρκείς καθυστερήσεις στα δρομολόγια των τρένων.
Χιλιάδες εξ αυτών έφτασαν καθυστερημένα στο γήπεδο, ενώ πολλοί ακόμα και μετά το τέλος του αγώνα, επιρρίπτοντας στη συνέχεια την ευθύνη στους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους. Παράπονα εξέφρασε ακόμη και ο Ρόναλντ Κούμαν, ένας ζωντανός θρύλος του ολλανδικού ποδοσφαίρου και νυν προπονητής της εθνικής ομάδας της πατρίδας του, επικρίνοντας τους οικοδεσπότες Γερμανούς για ελλιπή προγραμματισμό.
Μεγαλύτερης ηλικίας οπαδοί που είχαν επισκεφθεί τη Γερμανία πριν από 18 χρόνια, το 2006, όταν διοργανώθηκε στη χώρα το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, δεν παρέλειψαν να επισημάνουν ότι τότε τα γερμανικά τρένα αναχωρούσαν και έφταναν στην ώρα τους.
Αντιθέτως, φέτος οι καθυστερήσεις ήταν τόσο συχνές, που ένα μέλος του διοικητικού συμβουλίου των Γερμανικών Σιδηροδρόμων αναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη από τους οπαδούς του Euro για τη μη προσφορά υπηρεσιών «ποιότητας που όλοι αξίζουν».
«Με όλο αυτό το ταξιδιωτικό χάος, οι σιδηρόδρομοι κατάντησαν εθνική ντροπή» δήλωσε στους Financial Times ο Ούλριχ Λάνγκε, σκιώδης υπουργός Μεταφορών των αντιπολιτευόμενων Χριστιανοδημοκρατών.
Ο Γκάι Τσάζαν, επικεφαλής ανταποκριτής της λονδρέζικης εφημερίδας στη Γερμανία, αναφέρει ενδεικτικά ότι ακόμη και το τρένο στο οποίο επέβαιναν δημοσιογράφοι (έπειτα από σχετική πρόσκληση της Deutsche Bahn για να τους παρουσιάσει το νέο της επενδυτικό πρόγραμμα στους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους) έφτασε στη Φρανκφούρτη από το Βερολίνο με καθυστέρηση 45 λεπτών.
Λόγω καθυστέρησης 35 λεπτών σε ένα τοπικό δρομολόγιο, αρκετοί έχασαν το τρένο της επιστροφής. Πέρυσι στην ώρα τους έφτασαν μόλις δύο στα τρία τρένα μεγάλων αποστάσεων των Γερμανικών Σιδηροδρόμων, με αποτέλεσμα η Ελβετία να σκέφτεται πλέον ακόμη και να αποκλείσει τα γερμανικά τρένα από το σιδηροδρομικό της δίκτυο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News