Βλέπετε έναν influencer στα social media να προτείνει μια ενυδατική κρέμα, ένα κονσίλερ ή κάποιο άλλο καλλυντικό που υπόσχεται ότι θα σας μεταμορφώσει στον πιο υπέροχο, λαμπερό, καλοκαιρινό εαυτό σας. Αγοράζετε το προϊόν και το δοκιμάζετε, μόνο και μόνο για να συνειδητοποιήσετε ότι όλα είναι λάθος: κάνει το λιπαρό δέρμα σας ακόμη πιο λιπαρό ή σας προκαλεί διαφόρων ειδών παρενέργειες.
Δεν είναι απαραίτητο ο influencer να είπε ψέματα. Μπορεί ο ίδιος να έχει τελείως διαφορετικό τύπο δέρματος ή να έχετε μεν τον ίδιο τύπο δέρματος αλλά το δικό σας, για κάποιον λόγο, να μην ανταποκρίνεται θετικά σε ορισμένα συστατικά.
Είναι μια κατάσταση γνωστή σε πολλές γυναίκες. Κάποιες φορές νιώθουν ότι θα έπρεπε να κατέχουν πτυχίο χημείας για να κατανοήσουν τα συστατικά που αναγράφονται στις ετικέτες των προϊόντων φροντίδας δέρματος.
Οπως φαίνεται, η Τεχνητή Νοημοσύνη αναλαμβάνει να προσφέρει τις υπηρεσίες της και σε αυτόν τον τομέα. Στο συνέδριο Vivatech, στο Παρίσι, η L’Oreal παρουσίασε μια παλέτα εργαλείων ΤΝ που, σύμφωνα με την ενημερωτική ιστοσελίδα θεμάτων τεχνολογίας CNET, υπόσχονται την πλήρη ικανοποίηση του χρήστη τους.
Τα εργαλεία αυτά θα παρέχουν πληροφόρηση σε μια σειρά από ζητήματα, από την ανάλυση περιποίησης δέρματος έως την ανάλυση χρώματος μαλλιών αλλά και των πιθανών επιπτώσεων στην υγεία του καταναλωτή. Στη σουίτα εργαλείων υπάρχει και ένα chatbot που προτείνει στην πελάτισσα να «δοκιμάσει» διάφορα προϊόντα με τη χρήση τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας.
Εκτός από τη L’Oreal, και η Sephora έχει εισαγάγει μια εμπειρία αγορών με χρήση ΤΝ, βοηθώντας τον καταναλωτή να πλοηγηθεί με άνεση, έχοντας λάβει κάθε χρήσιμη πληροφορία σχετικά με τα προϊόντα της εταιρείας.
Οι τάσεις και ο στυλίστας τσέπης
«Η βιομηχανία της ομορφιάς βασίζεται εδώ και μια χιλιετία στη χημεία, ενώ η χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας στη βιομηχανία είναι ηλικίας μόλις δέκα ετών» λέει ο Ζιβ Μπαλού, επικεφαλής του τμήματος τεχνολογίας της L’Oreal. Μέσα σε αυτή τη δεκαετία η εταιρεία έχει πειραματιστεί εκτενώς με διάφορες αναδυόμενες τεχνολογίες, μάλιστα για κάποια προϊόντα της, συμπεριλαμβανομένης μιας υποστηρικτικής τεχνολογίας για την εφαρμογή του μακιγιάζ, έχει κερδίσει βραβεία σε εκθέσεις όπως το Consumer Electronic Show στο Λας Βέγκας.
«Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών η L’Oreal απέκτησε την απαραίτητη εμπειρία ώστε να αναγνωρίζει τις τάσεις της τεχνολογίας που μπορεί εκ πρώτης όψεως να φαίνονται συναρπαστικές αλλά καταλήγουν να ξεφεύγουν, χωρίς τελικά να κάνουν τίποτα για να βελτιώσουν τις σχέσεις με τους πελάτες ή τα προϊόντα της εταιρείας. Αντί να παίρνουμε την ομορφιά και να προσπαθούμε να την εμφυτεύσουμε σε κάθε νέα τάση της τεχνολογίας, καλό είναι να δούμε αν υπάρχει τρόπος για την τεχνολογία να λύσει προβλήματα στη βιομηχανία ομορφιάς» σημειώνει ο Μπαλού.
Η L’Oreal ευελπιστεί ότι βρήκε τη χρυσή τομή στη σχέση τεχνολογίας/πελάτη με το Beauty Genius: σύμφωνα με τα στελέχη της είναι ό,τι πιο κοντινό στο να κουβαλάς… έναν στυλίστα στην τσέπη σου.
Τα οφέλη
Μία από τις περιπτώσεις που η συγκεκριμένη τεχνολογία θα φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη είναι ο εντοπισμός αλλαγών στο δέρμα, όπως αυξημένοι μαύροι κύκλοι κάτω από τα μάτια –σε σύγκριση με την προηγούμενη ημέρα. Εν συνεχεία αναπροσαρμόζει τη ρουτίνα του χρήστη, προτείνοντάς του διάφορα προϊόντα κατάλληλα για την κατάστασή του.
Το Beauty Genius βοηθά επίσης στον εντοπισμό επερχόμενων δερματικών προβλημάτων και προτείνει τα κατάλληλα προϊόντα προς αποφυγή τους.
Διαθέτοντας ιατρικό υπόβαθρο, ο Μπαλού κρίθηκε ιδανικός για την ανάληψη της θέσης που κατέχει στη L’Oreal, έτσι ώστε να επιτευχθεί μια ισορροπία ανάμεσα στην όμορφη εμφάνιση και τη δερματική υγεία.
«Ισως μια μέρα, πολύ σύντομα, θα μετράω έναν βιοδείκτη στο δέρμα σας και θα σας λέω αν ορισμένα προϊόντα θα το κάνουν να αντιδράσει θετικά, άρα είναι κατάλληλα για τον οργανισμό σας» λέει ο Μπαλού.
Στο μεταξύ, η L’Oreal έχει ενσωματώσει όλα τα δεδομένα που έχει συσσωρεύσει από δικές της κλινικές δοκιμές προϊόντων, από σχόλια χρηστών, καθώς και από ανώνυμες διαδικτυακές κριτικές και συνομιλίες εξυπηρέτησης πελατών, για να δημιουργήσει ένα σύνολο δεδομένων που σχετίζεται με 750 διαφορετικά προϊόντα. Σκοπεύει να το χρησιμοποιήσει για να παρέχει εξατομικευμένες συστάσεις, που θα ανταποκρίνονται στις εξατομικευμένες ανάγκες φροντίδας του δέρματος κάθε πελάτη της εταιρείας.
Με αυτόν τον τρόπο ο πελάτης θα αγοράζει το προϊόν που ταιριάζει στον ίδιο, τόσο αισθητικά όσο και από άποψης υγείας, ενώ παράλληλα, με αυτόν τον τρόπο περιορίζεται η ποσότητα των απορριμμάτων που παράγει η βιομηχανία καλλυντικών πουλώντας προϊόντα που καταλήγουν να μαζεύουν σκόνη μέσα σε ντουλάπια.
Το Beauty Genius βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη δεύτερη φάση δοκιμών και σύντομα η L’Oreal θα παραδώσει την εφαρμογή στα χέρια 1.000 χρηστών. «Χρησιμοποιούμε τα κλινικά δεδομένα μας και μετά δοκιμάζουμε, και δοκιμάζουμε, και δοκιμάζουμε… Μόνον όταν σιγουρευτούμε ότι λειτουργεί για όλους το λανσάρουμε» αναφέρει ο Μπαλού.
Εν τω μεταξύ, η εταιρεία έχει εγκαινιάσει ένα εργαστήριο ΤΝ για να πειραματιστεί με την παραγωγή περιεχομένου σε διαφορετικές πλατφόρμες και αγορές, καθώς και –σε συνεργασία με τη Meta– ένα πρόγραμμα για την παραγωγή περιεχομένου επαυξημένης πραγματικότητας, ΤΝ και 3D στον χώρο της ομορφιάς.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News