795
Ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του κατά την τελετή των εγκαινίων που έγινε στο 26ο χιλιόμετρο του υπερσύγχρονου αυτοκινητοδρόμου | INTIMEnews

Ο Μητσοτάκης στα εγκαίνια του άξονα Λαμία-Καλαμπάκα στον Ε65: Πραγματικότητα ένα όνειρο πολλών δεκαετιών

Protagon Team Protagon Team 23 Απριλίου 2024, 11:40
Ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του κατά την τελετή των εγκαινίων που έγινε στο 26ο χιλιόμετρο του υπερσύγχρονου αυτοκινητοδρόμου
|INTIMEnews

Ο Μητσοτάκης στα εγκαίνια του άξονα Λαμία-Καλαμπάκα στον Ε65: Πραγματικότητα ένα όνειρο πολλών δεκαετιών

Protagon Team Protagon Team 23 Απριλίου 2024, 11:40

Στα εγκαίνια του άξονα Λαμία-Καλαμπάκα του αυτοκινητόδρομου Ε65, που παρέδωσε η κατασκευάστρια εταιρεία ΤΕΡΝΑ, παρέστη την Τρίτη ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κάνοντας λόγο για ένα όνειρο πολλών δεκαετιών που γίνεται επιτέλους πραγματικότητα και αναδεικνύοντας παράλληλα την καθοριστική συμβολή των ευρωπαϊκών πόρων στην υλοποίηση και ολοκλήρωση τέτοιων σημαντικών έργων υποδομής για τη χώρα.

«Η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη που αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα, μεταφράζοντας τη χρηματοδότηση σε απτά έργα, και εδώ βλέπετε τη συμβολή του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης», υπογράμμισε στον χαιρετισμό του ο Πρωθυπουργός.

Με την παράδοση των δύο νέων τμημάτων του Ε65, δίνονται σε κυκλοφορία συνολικά 136 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από τον κόμβο Καρπενησίου έξω από τη Λαμία έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καλαμπάκας, μειώνοντας σημαντικά το χρόνο της διαδρομής από την Αθήνα μέχρι και τα Μετέωρα.

Σημαντικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.

Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας –ένα έργο το οποίο κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ Α.Ε.– έχει συνολικό μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ ευρώ.

Πρόκειται για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης, που ουσιαστικά συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα.

Σύμφωνα με στοιχεία της Κεντρικής Οδού, υπό κατασκευή βρίσκονται και τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου που θα ξεκινούν από τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας και θα φτάνουν έως και την Εγνατία Οδό, Δυτικά των Γρεβενών.

Ο Πρωθυπουργός μπροστά στον χάρτη του Ε65/ΙΝΤΙΜΕnews

Στον χαιρετισμό του στην τελετή εγκαινίων του τμήματος Λαμία-Καλαμπάκα, ο Πρωθυπουργός μίλησε για μια σπουδαία ημέρα για την Κεντρική Ελλάδα, τη Μακεδονία. «Γνωρίζω –είπε– ειδικά για τη δυτική Θεσσαλία, πόσο σημαντικός είναι ο δρόμος αυτός και ότι αποτελούσε όνειρο πολλών δεκαετιών: 2,5 ώρες για να πάει από την Αθήνα στην Καρδίτσα, 3 ώρες για τα Τρίκαλα, προσβασιμότητα για ένα τόσο όμορφο και δοκιμασμένο κομμάτι της πατρίδας μας. Ένας δρόμος τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας».

Πρόκειται σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης για «ένα έργο που πέρασε από 40 κύματα, δοκιμάστηκε στην κρίση, έφτασε στο σημείο να είναι κολοβό με το βόρειο τμήμα να είναι σε χρηματοδοτικό κενό».

Γιατί αν δεν ήταν η επιμονή της κυβέρνησης και η πολύ σκληρή διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επεσήμανε, δεν θα το είχαμε ολοκληρώσει Και το έργο αυτό, και άλλα πολλά, δεν θα είχαν υλοποιηθεί χωρίς τη στήριξη της ΕΕ.

«Η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, την κράτησε στην Ευρώπη και αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα, μεταφράζοντας τη χρηματοδότηση σε απτά έργα. Εδώ βλέπετε τη συμβολή του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης» υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός.

Για μία ακόμη φορά, ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπενθύμισε ότι «το 2019 είχαμε δεσμευτεί, όταν οι έλληνες πολίτες μας εμπιστεύτηκαν για πρώτη φορά, να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε ένα απέραντο εργοτάξιο. Σήμερα τα εργοτάξια πια δίνουν σταδιακά τη θέση τους σε έτοιμα έργα προς όφελος όλων των τοπικών κοινωνιών, αλλά φυσικά ο σχεδιασμός και η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων είναι μια διαρκής διαδικασία η οποία συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Κλείνουμε σιγά-σιγά τις εκκρεμότητές μας με το παρελθόν ως προς την ολοκλήρωση μεγάλων αυτοκινητοδρόμων εθνικής εμβέλειας. Ο δρόμος Πάτρας – Πύργου βαίνει κι αυτός προς ολοκλήρωση και η μεγάλη εκκρεμότητα του βόρειου οδικού άξονα της Κρήτης έχει πια δρομολογηθεί».

«Ταυτόχρονα –συμπλήρωσε– και άλλα έργα περιφερειακής σημασίας δρομολογούνται: η σύνδεση της Λαμίας με το Καρπενήσι, το κομμάτι του βόρειου άξονα της Εύβοιας ώστε η βόρεια Εύβοια να γίνει προσβάσιμη με έναν σύγχρονο και ασφαλή δρόμο, ο δρόμος Γιάννενα-Κακαβιά».

Ολες αυτές, σημείωσε, είναι εκκρεμότητες από το παρελθόν που δρομολογούνται από αυτή την κυβέρνηση με προσεκτικό σχεδιασμό με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και ξεπερνώντας πάντα τα εμπόδια τα οποία αναπόφευκτα προκύπτουν σε τόσο δύσκολα και σύνθετα τεχνικά έργα.

Κλείνοντας, ο Πρωθυπουργός ευχαρίστησε όλους και όλες που έβαλαν το λιθαράκι τους και φυσικά την κατασκευάστρια εταιρεία ΤΕΡΝΑ, που, όπως σημείωσε, παραδίδει το νότιο τμήμα πριν από τη συμβατική ημερομηνία παράδοσης.

Το έργο αυτό, κατέληξε ο κ. Μητσοτάκης, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από αντίστοιχα έργα του εξωτερικού και οι κατασκευαστικές μας εταιρείες είναι συμμέτοχες σε μια προσπάθεια βιώσιμης ανάπτυξης.

«Ανυπομονώ να διατρέξω για πρώτη φορά αυτόν τον δρόμο, να αιφνιδιαστούμε ευχάριστα από την ταχύτητα με την οποία θα φθάνουμε στον προορισμό μας αλλά και από το πόσο εντυπωσιακά είναι αυτά τα μεγάλα έργα υποδομής. Σε λίγο καιρό ο δρόμος αυτός θα έχει γίνει συνήθεια, θα έχουμε ξεχάσει τις στροφές του Δομοκού και θα τον θεωρούμε δεδομένο, αλλά πρέπει απλώς να θυμόμαστε ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο και για όλα αυτά τα έργα που σήμερα τα εκτιμούμε και σε λίγο θα έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητάς μας, χρειάστηκαν πολλή προσπάθεια και πολλή δουλειά για να τα φέρουμε τελικά προς ολοκλήρωση, έκλεισε τον χαιρετισμό του ο Πρωθυπουργός.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...