Δεν βλέπεις συχνά μηχανικούς να «ανεβάζουν» φωτογραφίες τους σε κανάλια της Βενετίας, να μένουν σε πανάκριβα ξενοδοχεία και να υπερηφανεύονται για την αγορά έργων τέχνης αξίας €30.000. Όμως ο Ντόνι Κάλαγουεϊ έκανε ακριβώς αυτό. Είχε προηγηθεί κάτι άλλο: η φήμη του ως ένας πολύ καλός μηχανικός, γνώστης των αναπαλαιώσεων και συντήρησης κλασικών και βίντατζ αυτοκινήτων. Οι γνώσεις του τον είχαν καταστήσει ως έναν από τους πιο έμπιστους μηχανικούς ανάμεσα σε ιδιοκτήτες σπάνιων Ferrari και Alfa Romeo του παρελθόντος, στην ευρύτερη περιοχή της Καλιφόρνια.
Ωστόσο η 1η Απριλίου, πριν μερικές μέρες δηλαδή, δεν ήταν φάρσα για αυτόν. Βρέθηκε με τις χειροπέδες σε φυλακή της Αριζόνα, κατηγορούμενος για διακίνηση κλεμμένων περιουσιακών στοιχείων, πλαστογραφία και απάτη. Ο 60χρονος μηχανικός είχε συλληφθεί λίγες ώρες πιο πριν αφού φέρεται να προσπάθησε να πουλήσει μία Ferrari Daytona και μία Ferrari 512BB σε έναν συλλέκτη της Αριζόνα ο οποίος είχε υποψιαστεί ότι ο Κάλαγουεϊ δεν ήταν ο ιδιοκτήτης των αυτοκινήτων που είχε προς πώληση.
Ο Κάλαγουεϊ δεν ήταν ένας απλός αναπαλαιωτής παύλα μηχανικός. Είχε γίνει ευρύτερα γνωστός από βίντεο στο YouTube στα αντίστοιχα κανάλια των Τζέι Λένο (πρώην παρουσιαστή στα βραδινά αμερικανικά τοκ σόου και διάσημο συλλέκτη) και Ματ Φάραχ (δημοσιογράφου και enthusiast). Σαν αποτέλεσμα, πολλοί εύποροι ιδιοκτήτες κλασικών ευρωπαϊκών αυτοκινήτων θεωρούσαν τον Κάλαγουεϊ ως αυθεντία στο είδος. Και όντως φαίνεται να είναι. Λίγοι είναι εκείνοι που μπορούν να «υποστηρίξουν» τέτοια αυτοκίνητα στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με το Bloomberg και τις δηλώσεις που φιλοξένησε, «μπορεί να υπάρχουν περίπου 20 τέτοιοι επαγγελματίες στην Καλιφόρνια. Μετρημένοι στα δάχτυλα. Σίγουρα, πάντως, δεν είναι 50».
Ο Κάλαγουεϊ ήξερε καλά το αντικείμενο. Ο δε προαναφερόμενος Φάραχ, σε δήλωσή του, λίγες μόλις μέρες μετά τη σύλληψη του κατηγορούμενου, είπε ότι «το επίπεδο της δουλειάς του ήταν πολύ υψηλό». Επίσης, προηγήθηκαν και άλλες θετικές αναφορές για τον Κάλαγουει, όπως μία που αναρτήθηκε στο Ίνσταγκραμ από κάποιον Αλεξάντερ Νοξ, ο οποίος στο λογαριασμό του (με το όνομα «thego_getter») περιγράφοντάς τον ως έναν «μάστορα της Ferrari με ένα εξαιρετικό σύνολο δεξιοτήτων που τυγχάνει να είναι απίστευτα ταπεινός», ενώ συνέχισε χαρακτηρίζοντάς τον εαυτό του «πολύ ευγνώμων για τη σοφία του, τις εμπειρίες ζωής, τις συμβουλές και τα μαθήματα» που του προσέφερε.
Από την άλλη πλευρά, κάποιοι διαμαρτύρονταν για τις υπερβολικά υψηλές χρεώσεις. Για παράδειγμα, ένας ιδιοκτήτης μίας Ferrari 328 έγραψε πως «αυτός ο τύπος πρέπει να απαγορευτεί και όχι να θεωρείται σούπερ μηχανικός», έχοντας χρεωθεί το ποσόν των $130.000 για ένα σέρβις στο αυτοκίνητό του – χωρίς να προσδιορίζονται οι επιμέρους εργασίες.
Ενας άλλος, με το όνομα «Nuvolari», συμφώνησε λέγοντας πως «χρεώσεις σαν κι αυτές σπιλώνουν τη φήμη των μχηανικών και αποθαρρύνουν κάποιους από το να έχουν μία Ferrari. Είναι τερατωδώς υψηλές ακόμα κι αν συγκριθούν με αυτές που χρεώνουν οι αντιπροσωπείες της Ferrari στο Μπέβερλι Χιλς. Πόσο μάλλον μία ατομική επιχείρηση που λειτουργεί σε ένα υπόστεγο αεροπλάνων στη μέση του πουθενά».
Η «βαλίτσα» πάει πολύ πίσω
Η ιστορία του Κάλαγουεϊ περιλαμβάνει νομικές αψιμαχίες που χρονολογούνται δύο δεκαετίες πίσω, σύμφωνα με τα νομικά έγγραφα που έφτασαν στα χέρια του Bloomberg. Ο ίδιος έχει κατηγορηθεί για πολλαπλές περιπτώσεις κλοπής και απάτης ενώ είχε καταδικαστεί για διάρρηξη το 2001, για μία άλλη μεγάλη κλοπή το 2003, για ενδοοικογενειακή βία το 2006 και για ψευδορκία και εκβιασμό το 2012. Και τα παραπάνω δεν είναι τα μόνα. Καλό παιδί ο Ντόνι. Από σπίτι.
Στις δε 21 Φεβρουαρίου, ο Tόμας Σόνεσι, ένας μακροχρόνιος συνεργάτης της Ferrari με συμβουλευτικό ρόλο σε ιστορικά αυτοκίνητα, απευθύνθηκε στο ανώτατο δικαστήριο της πολιτείας της Καλιφόρνια, στην κομητεία του Σαν Ντιέγκο, ισχυριζόμενος ότι στην παγκοσμίως γνωστή και υψηλού κύρους έκθεση κλασικών αυτοκινήτων Retromobile, που λαμβάνει χώρα στο Παρίσι, είχε δει τον Κάλαγουει να προσπαθεί να πουλήσει μία σπάνια Ferrari Monza που ανήκε σε κάποιον άλλο.
Ταυτόχρονα έχει βγει στην επιφάνεια και μία άλλη αγωγή, που είχε κατατεθεί στις 11 Αυγούστου 2023, στο Βέλγιο, και αφορούσε αθέμιτες επιχειρηματικές πρακτικές, αθέτηση σύμβασης και απάτη. Η αγωγή διεκδικεί την επιστροφή μίας Ferrari Daytona του 1973 αξίας $950.000, μίας Maserati 3500 Spyder Vignale του 1961 αξίας $825.000, μίας Ferrari 328 του 1986 αξίας $100.000 και μίας Rolls-Royce Flying Spur va του 1995 αξίας $40.000 – έτσι, για αλλαγή, υπήρχε και ένα βρετανικό κλασικό.
Mπορείτε να δείτε τον Κάλαγουει όταν ήταν προσκεκλημένος στο Jay Leno’s Garage, στο βίντεο:
Σημείωση: Η περίπτωση του Νταν Κάλαγουεϊ δεν σχετίζεται με την Callaway Cars (https://www.callawaycars.com) , σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του προέδρου της και συνεπίθετου Πιτ Κάλαγουεϊ.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News