Η επανάσταση του αυτονόητου; Είναι και αυτό μια αρχή για την απελπιστική κατάσταση που επικρατεί στα ελληνικά σχολεία. Οπως, λοιπόν, και για παράδειγμα, εξήγησε την Τετάρτη ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης –μία ημέρα μετά τις ανακοινώσεις μέτρων για την καταπολέμηση του σχολικού bullying– καθίσταται υποχρεωτική η υπογραφή από τους γονείς ή κηδεμόνες του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του σχολείου που φοιτούν τα παιδιά τους, στον οποίο θα περιλαμβάνονται αναλυτικά υποχρεώσεις και δικαιώματα του/της μαθητή/τριας αλλά και των γονέων του.
Είναι να απορείς γιατί κάτι τέτοιο δεν ήταν υποχρεωτικό (και αυτονόητο) έως τώρα, αλλά ο κ. Πιερρακάκης το τόνισε και το πρόταξε ως το σημαντικότερο από τα μέτρα που αναλυτικά παρουσιάστηκαν την Τρίτη από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον ίδιο στη Θεσσαλονίκη.
Σε συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ, ο κ. Πιερρακάκης ξεκαθάρισε ότι «η μη υπογραφή του Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου σημαίνει αυτόματα πως ο μαθητής δεν θα μπορεί να εγγραφεί και να φοιτήσει σε κανένα σχολείο».
Βέβαια, ο κ. Πιερρακάκης δεν είπε τι θα συμβεί αν όντως οι γονείς αρνηθούν να υπογράψουν και το παιδί βρεθεί εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας χωρίς να φταίει εκείνο, αλλά οι γονείς του —θα στερηθεί δηλαδή το ύψιστο αγαθό της Παιδείας, το οποίο υποχρεούται να παρέχει η Πολιτεία στα παιδιά χωρίς διακρίσεις.
Σε κάθε περίπτωση, ο υπουργός διευκρίνισε πως στον ίδιο Κανονισμό θα περιλαμβάνονται και οι υποχρεώσεις των γονέων να αποζημιώνουν οι ίδιοι το ελληνικό Δημόσιο για τυχόν αποδεδειγμένες ζημιές που θα προκληθούν από τη δράση ή τη συμπεριφορά του παιδιού τους εντός του σχολείου, όπως και η δυνατότητα του συλλόγου διδασκόντων να αποκλείουν με αιτιολογημένη απόφαση έναν μαθητή από το να συμμετέχει στην ετήσια εκδρομή, όταν κρίνεται πως μπορεί με τη συμπεριφορά του να προκαλέσει επεισόδια.
Τα παραπάνω προστίθενται στις ήδη ανακοινωμένες ποινές που αφορούν την αύξηση των ημερών αποβολής από μία σε πέντε, με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, αλλά και τον διαχωρισμό των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες, όπως και στην απαγόρευση (πλην σοβαρών λόγων, ιατρικών κ.λπ.) δικαιολόγησης απουσιών στο τέλος της χρονιάς.
Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι από την ετήσια αξιολόγηση της PISA προκύπτει πως ο αριθμός των επεισοδίων ενδοσχολικής βίας έχει μειωθεί από το 2019, αλλά έχει διπλασιαστεί η ένταση των επεισοδίων, γεγονός που καθιστά απαραίτητη την κυβερνητική παρέμβαση για να ελεγχθεί η κατάσταση και να αντιμετωπιστεί η ακραία παραβατικότητα.
Για το θέμα της χρήσης των κινητών τηλεφώνων διευκρίνισε πως «σήμερα απαγορεύεται και η κατοχή τους στο σχολείο, πολύ δε περισσότερο η χρήση τους. Τροποποιούμε το πλαίσιο ποινών για την παραβατική χρήση του κινητού, κυρίως όταν αυτή οδηγεί σε βίαιες παραβιάσεις των προσωπικών δεδομένων τρίτων προσώπων με τη δημοσιοποίηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εικόνων ή γεγονότων που είναι καταφανώς παράνομα».
Στο σημείο αυτό συνέδεσε ευθέως ανάλογα περιστατικά με την αυτόματη αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για τον παραβάτη μαθητή ή μαθήτρια με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων.
Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε και στην απάντηση της Επιτρόπου Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ, Ιλιάνα Ιβάνοβα στην ερώτηση των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ για την ίδρυση παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα, την οποία χαρακτήρισε ως πρόκριμα για την εκδίκαση τυχόν προσφυγών που θα κατατεθούν κατά του νόμου στο ΣτΕ, ενώ επανέλαβε πως «οι αποφάσεις των ευρωπαϊκών δικαστηρίων και η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι που επιτρέπουν στην κυβέρνηση να προχωρήσει στην ίδρυση παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων, καθώς στην περίπτωση αυτή δεν μιλάμε για νέα σύσταση, αλλά για ίδρυση παραρτήματος ιδρύματος που ήδη λειτουργεί στο εξωτερικό. Για τον λόγο αυτόν είμαστε βέβαιοι για την ασφάλεια νόμου της νομοθετικής μας παρέμβασης και προχωρήσαμε», συμπλήρωσε ο κ. Πιερρακάκης.
Ο υπουργός Παιδείας αποκάλυψε ότι το υπουργείο είναι ήδη σε συζητήσεις με ξένα πανεπιστημιακά ιδρύματα τόσο για την ίδρυση κοινών μεταπτυχιακών σπουδών με ελληνικά ΑΕΙ όσο και για την ίδρυση παραρτημάτων τους. «Υπάρχει ήδη ενδιαφέρον από αμερικανικά πανεπιστήμια, πρώτα για τα κοινά μεταπτυχιακά με δικά μας ιδρύματα και στη συνέχεια και για την ίδρυση παραρτημάτων, άλλωστε τα μεταπτυχιακά είναι άμεσης υλοποίησης, ενώ τα παραρτήματα προβλέπονται για τον Σεπτέμβριο 2025» τόνισε. «Σε κάθε περίπτωση, το ζητούμενο είναι η διεθνοποίηση του ελληνικού πανεπιστημίου με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, για να γίνει η Ελλάδα αυτό που μπορεί, ένα περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο», ανέφερε.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News