Ο Κέβιν Κόστνερ δεν φημίζεται για την ταπεινοφροσύνη του. Εγκαταλείποντας τον επερχόμενο τελευταίο κύκλο του επιτυχημένου τηλεοπτικού νεο-γουέστερν του, «Yellowstone», για να επικεντρωθεί στο δικό του κινηματογραφικό γουέστερν, «Horizon: An American Saga», διαπραγματεύτηκε μια ασυνήθιστη ρήτρα στο συμβόλαιό του, που απαγόρευσε τη δολοφονία του χαρακτήρα που ερμήνευε, με τρόπο που «θα προκαλούσε ντροπή ή θα εξέθετε τον ρόλο».
Χωρίς ίχνος αναστολής, ο ηθοποιός και σκηνοθέτης αντιστρέφει τώρα τη θέση του, πιέζοντας για την επαναφορά του χαρακτήρα του Τζον Ντάτον που ερμήνευε στη σειρά, για την πέμπτη και τελευταία σεζόν της, παρότι οι σεναριογράφοι δεν τον περιλαμβάνουν στο σενάριο. Η πιο εμπορική σειρά των τελευταίων ετών στην αμερικανική τηλεόραση προβάλλεται από τη νεόκοπη υπηρεσία ροής Paramount+, του καλωδιακού καναλιού της Paramount.
Αλλά το «Yellowstone» δεν είναι μια συνηθισμένη σειρά, όπως επισημαίνει δημοσίευμα της Telegraph. Στην εποχή της κυριαρχίας των πλατφορμών ροής, η σειρά είχε τις περισσότερες προβολές στις ΗΠΑ από το λανσάρισμα της, το 2018. Η τέταρτη σεζόν προσέλκυσε 12 εκατομμύρια τηλεθεατές, ενώ η πρεμιέρα του πρώτου μέρους της πέμπτης σεζόν είχε 16 εκατομμύρια θεατές.
Ανταγωνίστριες πλατφόρμες όπως η Amazon και το Netflix έχουν ήδη εγκρίνει αντίστοιχα νεο-γουέστερν στο μελλοντικό πρόγραμμά τους, ενώ η Paramount προτείνει στη βρετανίδα συμπρωταγωνίστρια του Κόστνερ στη σειρά, Κέλι Ράιλι, να υπογράψει νέο συμβόλαιο αξίας 1,2 εκατ. δολαρίων ανά επεισόδιο για μια νέα σειρά εκδοχής (spinoff), όπου θα ερμηνεύει τον ίδιο χαρακτήρα, της Μπεθ Ντάτον, κόρης του Τζον.
Ολα αυτά έχουν συνωμοτήσει ώστε ο δημιουργός του «Yellowstone», Τέιλορ Σέρινταν –που δεν έχει αποφασίσει αν θα εγκρίνει την επιστροφή του Κόστνερ στον τελευταίο κύκλο της σειράς–, να γίνει ένας από τους ισχυρότερους παραγωγούς στο Χόλιγουντ. Πριν 12 χρόνια ο 54χρονος Σέρινταν ήταν ένας μετρίως επιτυχημένος ηθοποιός και είχε σχεδόν ξεμείνει από χρήματα, όταν αποφάσισε να προτείνει το πρώτο του σενάριο στα χολιγουντιανά στούντιο.
Ενώ έγραφε σενάρια ταινιών όπως το «Sicario» του 2015 και το «Hell or High Water» του 2016, άρχισε να επεξεργάζεται το «Yellowstone», το οποίο χαρακτήριζε ως «έναν “Νονό” που διαδραματίζεται στο μεγαλύτερο ράντσο της Πολιτείας της Μοντάνα». Η σειρά καταγράφει την ιστορία του Τζον Ντάτον, ενός μεγαλοκτηνοτρόφου που χρησιμοποιεί νόμιμες και παράνομες μεθόδους για να προστατεύσει το μεγάλο ράντσο του από τις δυνάμεις που το απειλούν.
Ο Σέρινταν επιχείρησε να πουλήσει το σενάριό του σε διάφορα στούντιο χωρίς επιτυχία, καθώς όλοι θεωρούσαν το γουέστερν ξεπερασμένο είδος. Μετά την απόρριψη που δέχθηκε από το HBO, έκλεισε συμφωνία με την Paramount, που εκείνο τον καιρό ήταν ένα μικρό καλωδιακό κανάλι χωρίς ιδιαίτερη θεαματικότητα. Η ακόλουθη επιτυχία του «Yellowstone» σόκαρε τόσο το Χόλιγουντ όσο και τους κριτικούς, που στην αρχή το σνόμπαραν.
Παρότι η σειρά έχει δεχθεί κριτική ως προπαγανδιστικό μέσο των συντηρητικών οπαδών της αμερικανικής Δεξιάς, το φιλελεύθερο κοινό τής χώρας το λάτρεψε. Αντιθέτως, η φιλοπεριβαλλοντική και φιλοζωική προσέγγιση του Σέρινταν και η κριτική που ασκεί η σειρά στη μεταχείριση των ιθαγενών Αμερικανών, σύντομα προκάλεσε την οργή της αμερικανικής Δεξιάς.
Η Paramount επενδύει πλέον στον Σέρινταν και στον γουέστερν κόσμο του σε υπερθετικό βαθμό. Εχει ήδη προβάλει δύο πρίκουελ του «Yellowstone» («1883» και «1932» – το δεύτερο με πρωταγωνιστές τον Χάρισον Φορντ και την Ελεν Μίρεν), ενώ ετοιμάζει ένα ακόμα («1944»), το σίκουελ του «Yellowstone» με πρωταγωνιστές τη Ράιλι και τον Μάθιου Μακόνεχι, συν ένα spinoff με τίτλο «6666», που διαδραματίζεται στο ομώνυμο ράντσο που γνωρίσαμε από το «Yellowstone».
Ο Σέρινταν επέκτεινε τη συνεργασία του με την Paramount παράγοντας τα τηλεοπτικά δράματα «Mayor of Kingstown», «Special Ops: Lioness» με τη Νικόλ Κίντμαν, «Tulsa King» (το τηλεοπτικό ντεμπούτο του Σιλβέστερ Σταλόνε) και το επερχόμενο «Landman», με πρωταγωνιστές τους Μπίλι Μπομπ Θόρντον, Ντέμι Μουρ και Τζον Χαμ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η πλατφόρμα ροής ξοδεύει περίπου 500 εκατ. δολάρια ετησίως για τις σειρές του Σέρινταν.
Αλλά το «Yellowstone» δεν γεννά μόνο σειρές. Είναι μια εμπορική αυτοκρατορία που περιλαμβάνει δίκτυο επιχειρήσεων, όπως real estate. Σε ένα ράντσο ιδιοκτησίας του έχει δημιουργήσει μια κατασκήνωση όπου εκπαιδεύει ηθοποιούς για ρόλους γουέστερν, ενώ νοικιάζει τα ράντσα του μαζί με άλογα, βοοειδή και άλλα αγαθά στο πλαίσιο της παραγωγής των τηλεοπτικών σειρών του, έναντι τεράστιων αμοιβών.
Στο επίκεντρο αυτής της αυτοκρατορίας βρίσκεται το ράντσο «Four Sixes» (Τέσσερα Εξάρια) στο Τέξας, μια τεράστια έκταση 360 τ.χλμ. με 4.000 αγελάδες, 200 ταύρους και 1.000 άλογα. Ο Σέρινταν λανσάρει ήδη σειρά ρούχων, ένα τεράστιο φορτηγό μεταφοράς, μια μάρκα μπίρας και βόειο κρέας με την επωνυμία του ράντσου: όλα αυτά τα προϊόντα έχουν εξέχουσα θέση στην πέμπτη σεζόν του «Yellowstone».
Η τοποθέτηση προϊόντων στη σειρά δεν περιλαμβάνει αποκλειστικά τη δική του μάρκα. Το σίριαλ έχει κάνει αντίστοιχες συμφωνίες με την μπίρα Coors, την εταιρεία καουμπόικων τζιν πουκαμίσων Lucky Brand και άλλες 374 μεμονωμένες συμφωνίες για τοποθέτηση προϊόντων επί πληρωμή, με εταιρείες του βεληνεκούς της τεχνολογικής Apple. Παράλληλα, προϊόντα με το logo της σειράς –από καπέλα μέχρι την καρέκλα του γραφείου του Ντάτον– ξεπουλάνε.
Ολα αυτά δεν θα μπορούσαν να διαφύγουν της προσοχής των ανταγωνιστών της Paramount, που ψάχνουν για επικερδείς σειρές στους ζοφερούς δημοσιονομικούς καιρούς που διανύουμε. Το Netflix ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει δύο γουέστερν παλαιάς κοπής («Primeval», με τον Τέιλορ Κιτς, και «The Abandons», με συμπρωταγωνίστριες την Γκίλιαν Αντερσον και τη Λένα Χέντι), ενώ η Amazon ετοιμάζει ένα γουέστερν από τον δημιουργό του «True Detective», Νικ Πιτσολάτο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News