Η φιλοδοξία μάρκετινγκ των περισσότερων εταιρειών είναι να τοποθετήσουν την φίρμα ή τα προϊόντα τους τους σε διαφημίσεις στην τηλεόραση, σε συμβατικές ή ψηφιακές πινακίδες στους δρόμους ή εσχάτως οθόνες αφής σε εμπορικά κέντρα.
Η αμερικανική νεοφυής εταιρεία Astrolab, που έχει ανακοινώσει ότι θα στείλει σε δύο χρόνια στη Σελήνη ένα νέου τύπου όχημα μεταφοράς αστροναυτών στην επιφάνεια του φυσικού μας δορυφόρου, ανοίγει ένα νέο εμπορικό ορίζοντα.
Όπως αναφέρουν σε δημοσίευμά τους οι Times του Λονδίνου η Astrolab υπέγραψε συμφωνία με το Group of Humans, ένα δίκτυο για επαγγελματίες δημιουργικών κλάδων, με στόχο η συνεργασία τους να προσφέρει στις επιχειρήσεις την ευκαιρία να δοκιμάζουν τα προϊόντα τους στο σεληνιακό περιβάλλον ή/και να κάνουν τοποθέτηση προϊόντος εκεί, δηλαδή να εμφανίζεται μια μάρκα πάνω στο όχημα ή σε κάποια άλλα σημεία που θα δημιουργηθούν για αυτόν τον σκοπό πάνω στο φεγγάρι.
Η Astrolab δημιουργήθηκε από μια ομάδα βετεράνων στελεχών της NASA και πρώην μηχανικούς της SpaceX, της διαστημικής εταιρείας του Ελον Μασκ. Η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι θα στείλει το ρόβερ της, που το ονομάζει FLEX, στη Σελήνη το 2026 έχοντας υπογράψει σχετική συμφωνία εκτόξευσης με την Space X.
Το FLEX (Flexible Logistics and Exploration) είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να διευκολύνει τους αστροναύτες να συλλέγουν γρήγορα και εύκολα δείγματα εδάφους και πετρωμάτων καθώς μετακινούνται στην επιφάνεια της Σελήνης αλλά θα μπορεί να εκτελεί και υπηρεσίες μεταφοράς ανθρώπων ή φορτίων.
Για αυτό τον λόγο η Astrolab έχει πει ότι θα ξεκινήσει την παραγωγή ενός μεγάλου αριθμού οχημάτων για να είναι στη διάθεση των διαστημικών υπηρεσιών που έχουν ανακοινώσει σχέδια για επανδρωμένες αποστολές τα επόμενα χρόνια στη Σελήνη καθώς και τη δημιουργία επανδρωμένων βάσεων εκεί. Οι ΗΠΑ, η Ευρώπη, η Ρωσία και η Κίνα έχουν ανακοινώσει επανδρωμένες αποστολές και δημιουργία βάσεων στη Σελήνη και έχουν δημιουργήσει συμμαχίες με άλλες χώρες προς αυτή την κατεύθυνση.
Ανάμεσα στις εταιρείες που θα μπορούσαν να εκδηλώσουν άμεσα ενδιαφέρον για να διαφημιστούν στη Σελήνη, γράφουν οι Times, συμπεριλαμβάνονται η αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, που επιδιώκει να εισαγάγει έναν σεληνιακό κώδικα οδικής κυκλοφορίας, η Lego τοποθετώντας συμβολικά κάποια από τα διάσημα τουβλάκια στο σημείο κατασκευής μιας από τις σεληνιακές βάσεις ή η Nike που φτιάχνει παπούτσια σχεδιασμένα για να φοριούνται σε συνθήκες χαμηλής βαρύτητας.
Οι ευκαιρίες
Ο Ρομπ Νόουμπλ, ιδρυτής του Group of Humans, είπε στους Times ότι το ρόβερ μπορεί να μεταφέρει 1,5 τόνο εξοπλισμού και προσφέρει πολλές δυνατότητες σε τομείς όπως οι τηλεπικοινωνίες, οι κατασκευές και η τέχνη.
«Τα επώνυμα προϊόντα μπορούν πραγματικά να ξεχωρίσουν έαν εκτεθούν σε συνθήκες όπου δεν υπάρχει ατμόσφαιρα και βαρύτητα. Εκθέτετε τα προϊόντα σας σε κάθε είδους ακραίες καταστάσεις που θα σας βοηθήσουν να μάθετε περισσότερα δεδομένα για αυτά ενώ αποδεικνύετε στους καταναλωτές ότι είναι πραγματικά ανθεκτικά και ισχυρά προϊόντα» λέει ο Νόουμπλ.
Σημείωσε ότι οι προτάσεις αυτές δεν αποτελούν κάτι καινούργιο, υπενθυμίζοντας τα ρολόγια Omega Speedmaster που φορούσαν οι αστροναύτες της NASA στις επανδρωμένες αποστολές στη Σελήνη πριν από μισό αιώνα, αλλά και τις διαστημικές στολές που σχεδίασε η Prada για την επανδρωμένη σεληνιακή αποστολή της NASA.
Τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει την εμφάνιση τους διάφορες εταιρείες που δηλώνουν έτοιμες να προσφέρουν διαφημιστικές υπηρεσίες στη Σελήνη, όπως η ιαπωνική Ispace, αλλά καμία δεν έχει να παρουσιάσει μια υλοποιήσιμη ιδέα και λύση άμεσης μάλιστα εφαρμογής όπως το κάνει η Astrolab.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News