624
| CreativeProtagon

Ολίβια Κόλμαν: «Θα πληρωνόμουν καλύτερα αν ήμουν Ολιβερ»

Protagon Team Protagon Team 26 Μαρτίου 2024, 18:43
|CreativeProtagon

Ολίβια Κόλμαν: «Θα πληρωνόμουν καλύτερα αν ήμουν Ολιβερ»

Protagon Team Protagon Team 26 Μαρτίου 2024, 18:43

Η Ολίβια Κόλμαν, ηθοποιός αγαπημένη για τους ρόλους της σε σειρές όπως το «Broadchurch» και το «Στέμμα» και ταινίες «Η Χαμένη Κόρη», «Ο Πατέρας», «Σιδηρά Κυρία», «Αστακός» και φυσικά η «Ευνοούμενη», δήλωσε ότι θα κέρδιζε περισσότερα χρήματα αν την έλεγαν Ολιβερ, επικρίνοντας το χάσμα στις αμοιβές του Χόλιγουντ ανάλογα με το φύλο. Μιλώντας στην εκπομπή «The Amanpour Hour» του CNN, η βραβευμένη με Οσκαρ ηθοποιός είπε ότι γνωρίζει μια παραγωγή με διαφορά της τάξεως 12.000% στις αμοιβές ανδρών και γυναικών ηθοποιών, γράφει στην Telegraph ο Ντέιβιντ Μίλγουορντ, ανταποκριτής της βρετανικής εφημερίδας στις ΗΠΑ.

Η πρωταγωνίστρια του Γιώργου Λάνθιμου στην «Ευνοούμενη» (2018), που της χάρισε το Οσκαρ Α’ Γυναικείου ρόλου, παραπονέθηκε για το χάσμα στις αμοιβές μιλώντας στο CNN με αφορμή την προώθηση της νέας της ταινίας «Μικρά Πρόστυχα Γράμματα». Πρόκειται για μια κωμωδία βασισμένη στην αληθινή ιστορία ενός σκανδάλου με ανώνυμες επιστολές γεμάτες ξεκαρδιστικές βωμολοχίες, τις οποίες λαμβάνουν η Ιντιθ και άλλοι κάτοικοι του Λιτλχάμπτον, μιας παραθαλάσσιας πόλης στο Δυτικό Σάσεξ τη δεκαετία του 1920. (Δείτε την εκπομπή της Αμανπούρ με την Ολίβια Κόλμαν)

Η 50χρονη ηθοποιός απέρριψε την υπόθεση ότι το χάσμα είναι δικαιολογημένο επειδή οι άνδρες ηθοποιοί προσελκύουν μεγαλύτερο κοινό από τις γυναίκες συναδέλφους τους: «Μη με κάνετε να ξεκινήσω με τις διαφορές στις αμοιβές», είπε αναφέροντας ότι «οι άνδρες ηθοποιοί αμείβονται περισσότερο επειδή έλεγαν ότι τραβούσαν το κοινό».

«Στην πραγματικότητα, αυτό δεν ισχύει εδώ και δεκαετίες, αλλά τους αρέσει να εξακολουθούν να το χρησιμοποιούν σαν λόγο για να μην πληρώνουν τις γυναίκες τόσο όσο τους άνδρες ομολόγους τους», πρόσθεσε και τόνισε ακόμη: «Γνωρίζω πολύ καλά ότι αν ήμουν ο Ολιβερ Κόλμαν, θα κέρδιζα πολύ περισσότερα από ό,τι τώρα. Γνωρίζω μια ανισότητα, με διαφορά αμοιβής 12.000%», αποκάλυψε.

Οταν η Κλερ Φόι υποδύθηκε τη νεαρή Βασίλισσα Ελισάβετ Β’ στην ιστορική σειρά «Το Στέμμα», πληρώθηκε λιγότερο από τον Ματ Σμιθ, που ερμήνευσε τον σύζυγό της δούκα του Εδιμβούργου. Οι παραγωγοί δικαιολόγησαν το χάσμα υποστηρίζοντας ότι ο Σμιθ ήταν πιο γνωστός από  την πρωταγωνίστρια, έχοντας παίξει στη σειρά επιστημονικής φαντασίας «Doctor Who» του BBC. Λέγεται, δε, ότι για να επανορθώσουν, η Φόι πληρώθηκε επιπλέον 200.000 δολάρια (184.340 ευρώ).

Ωστόσο, τα πράγματα αντιστράφηκαν όταν η Ολίβια Κόλμαν διαδέχθηκε την Φόι και ο Τομπάιας Μένζις αντικατέστησε τον Σμιθ. «Συνεχίζοντας, κανείς δεν θα πληρώνεται περισσότερο από τη βασίλισσα», δήλωσαν τότε οι παραγωγοί της σειράς του Netflix. Ο Μένζις, λοιπόν, πληρώθηκε λιγότερο από την Κόλμαν, μια απόφαση που όπως είπε ήταν δικαιολογημένη δεδομένου ότι, όπως είπε για την συνάδελφό του ήταν πιο καθιερωμένη ως ηθοποιός.

Ωστόσο, η Ολίβια Κόλμαν δεν είναι η μόνη διάσημη σταρ, που καταδίκασε τις ανισότητες στις αμοιβές των ηθοποιών, γράφει στην Telegraph ο Ντέιβιντ Μίλγουορντ. Η Ταράτζι Π. Χένσον, πρωταγωνίστρια της ταινίας «The Color Purple», είπε ότι παραλίγο να εγκαταλείψει την υποκριτική λόγω του μισθολογικού χάσματος.

Τον Δεκέμβριο του 2023, μιλώντας στην εκπομπή της Γκέιλ Κινγκ στον αμερικανικό ραδιοφωνικό σταθμό Sirius XM, η Χένσον είπε: «Βαρέθηκα να δουλεύω τόσο σκληρά, να είμαι αξιοπρεπής σε αυτό που κάνω και να πληρώνομαι με ένα κλάσμα του κόστους. Βαρέθηκα να ακούω τις αδελφές μου να λένε το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά. Κουράζεσαι», τόνισε αναφερόμενη στο φυλετικό και έμφυλο μισθολογικό χάσμα, και πρόσθεσε: «Ακούω τους ανθρώπους να λένε, “Δουλεύεις πολύ”. Πρέπει να το κάνω. Τα νούμερα δε βγαίνουν. Και όταν αρχίζεις να δουλεύεις πολύ, έχεις μια ομάδα. Δεν το κάνουμε αυτό μόνοι μας. Είναι μια ολόκληρη ομάδα πίσω μας. Πρέπει να πληρωθούν».

Το 2016, δε, η Ρόμπιν Ράιτ, συμπρωταγωνίστρια του Κέβιν Σπέισι στην τηλεοπτική σειρά «House of Cards» πέτυχε αύξηση, αφού απείλησε να αποκαλύψει τη διαφορά στους μισθούς τους.

Ακόμα πιο θεαματικά, τέλος, η Πατρίτσια Αρκέτ έθεσε το θέμα δημόσια επί σκηνής στην τελετή απονομής των Οσκαρ του 2015, πράγμα που της στοίχισε, όπως ισχυρίστηκε αργότερα,  καθώςτο αποτέλεσμα της ομιλίας της ήταν να χάσει ρόλους.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...