533
Ο Τζο Μπάιντεν κάνει δηλώσεις στη διάρκεια πρόσφατης προεκλογικής εκδήλωσης | REUTERS/Kevin Lamarque

ΗΠΑ: «Ιστορική» απόφαση Μπάιντεν υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Protagon Team Protagon Team 21 Μαρτίου 2024, 15:45
Ο Τζο Μπάιντεν κάνει δηλώσεις στη διάρκεια πρόσφατης προεκλογικής εκδήλωσης
|REUTERS/Kevin Lamarque

ΗΠΑ: «Ιστορική» απόφαση Μπάιντεν υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Protagon Team Protagon Team 21 Μαρτίου 2024, 15:45

Ο Τζο Μπάιντεν ανακοίνωσε τον αυστηρότερο κανονισμό για τις εκπομπές καυσαερίων των οχημάτων που έχει εφαρμοστεί ποτέ στις ΗΠΑ, σε μια προσπάθεια να επιταχυνθεί η στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ενας από τους στόχους της Ουάσινγκτον είναι το 56% όλων των νέων οχημάτων που πωλούνται στις ΗΠΑ να είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2032 -μια τεράστια αύξηση σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα.

Ομως, σε μια παραχώρηση προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ο στόχος μειώθηκε σε σχέση με το περσινό σχέδιο.

Η κυβέρνηση Μπάιντεν λέει ότι ακόμα και έτσι, θα μειωθούν κατά πολύ τα αέρια που υπερθερμαίνουν τον πλανήτη.

Συγκεκριμένα, ο νέος κανονισμός θα μειώσει κατά επτά δισ. τόνους τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα επόμενα 30 χρόνια, σύμφωνα με την υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος.

Το νέο μέτρο περιορίζει χρόνο με το χρόνο την ποσότητα της ρύπανσης που επιτρέπεται από τις εξατμίσεις των οχημάτων.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν πληρούν τα νέα πρότυπα, θα αντιμετωπίσουν αυστηρά πρόστιμα.

Οι βιομηχανίες θα εξακολουθούν να μπορούν να κατασκευάζουν βενζινοκίνητα οχήματα, αρκεί να αποτελούν συρρικνούμενο ποσοστό της συνολικής παραγωγής τους.

Οι ΗΠΑ ακολουθούν μια πιο μετριοπαθή προσέγγιση από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ηνωμένο Βασίλειο, που θα απαγορεύσουν όλες τις πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035.

Ο Ρίσι Σούνακ ανακοίνωσε πέρυσι ότι καθυστερεί τη βρετανική απαγόρευση κατά πέντε χρόνια από την αρχική προθεσμία του 2030.

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία επεσήμανε τη βραδύτερη αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων αντιδρώντας πέρυσι σε ένα σχέδιο κανόνων που θα εξασφάλιζε ότι τα εν λόγω οχήματα θα αντιπροσώπευαν το 67% όλων των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνταν το 2032.

Πέρυσι, τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούσαν λιγότερο από το 8% του συνόλου των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.

Η Alliance for Automotive Innovation, ένας εμπορικός όμιλος που εκπροσωπεί την αυτοκινητοβιομηχανία, χαιρέτισε τον βραδύτερο ρυθμό εξάπλωσης, αλλά δήλωσε ότι ο στόχος εξακολουθεί να είναι «εξαιρετικά φιλόδοξος».

Οι περιβαλλοντικές ομάδες χαιρέτισαν σε γενικές γραμμές το μέτρο, αν και ορισμένοι ακτιβιστές εξέφρασαν την απογοήτευσή τους για το γεγονός ότι δεν ήταν αυστηρότερο.

Ωστόσο, οι κανόνες αναμένεται να αντιμετωπίσουν νομικές προκλήσεις από την πετρελαϊκή βιομηχανία και τις πολιτείες υπό ρεπουμπλικανική ηγεσία. Το ζήτημα θα μπορούσε τελικά να διευθετηθεί από το Ανώτατο Δικαστήριο.

Όπως σημειώνει το BBC, λόγω των επερχόμενων εκλογών, ο Μπάιντεν κινείται σε ένα πολιτικό τεντωμένο σχοινί.

Καθώς διεκδικεί την επανεκλογή του απέναντι στον Ντόναλντ Τραμπ, ο αμερικανός πρόεδρος προσπαθεί από τη μία να κερδίσει τις ψήφους των εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία στην κρίσιμη πολιτεία του Μίσιγκαν, και από την άλλη να πάρει μέτρα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, ένα βασικό ζήτημα για πολλούς Δημοκρατικούς.

Ο Τραμπ, ο οποίος είναι αρνητής της κλιματικής αλλαγής, έχει δεσμευτεί ότι αν κερδίσει τον Νοέμβριο θα ανατρέψει τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που θέσπισε ο Μπάιντεν.

Εκπρόσωπος της εκστρατείας του Τραμπ, η Κάρολαιν Λίβιτ, δήλωσε ότι οι νέοι κανονισμοί «θα αναγκάσουν τους Αμερικανούς να αγοράσουν πανάκριβα αυτοκίνητα που δεν θέλουν και δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά, ενώ παράλληλα θα καταστρέψουν την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία στη διαδικασία».

Η μέση τιμή πώλησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου ήταν περίπου 53.500 δολάρια πέρυσι, κατά 5.000 δολάρια περισσότερο από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.

Ο μέσος ετήσιος μισθός στις ΗΠΑ είναι περίπου 59.000 δολάρια.

Ο Ρεπουμπλικανός πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων, Μάικ Τζόνσον, επέκρινε επίσης την νομοθεσία ως «άλλη μια ριζοσπαστική, αντιενεργειακή σταυροφορία που θα περιορίσει τις επιλογές των καταναλωτών, θα αυξήσει το κόστος για τις αμερικανικές οικογένειες και θα καταστρέψει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...