476
| Shutterstock

Θετικές – με υστερόγραφα – οι επιδόσεις των ελληνικών ξενοδοχείων

Protagon Team Protagon Team 19 Φεβρουαρίου 2024, 16:24
|Shutterstock

Θετικές – με υστερόγραφα – οι επιδόσεις των ελληνικών ξενοδοχείων

Protagon Team Protagon Team 19 Φεβρουαρίου 2024, 16:24

Με σταθερά έξι περίπου μήνες λειτουργίας, ξένους πελάτες στην πλειοψηφία (70%), από διαδικτυακά κανάλια κρατήσεων, ενίσχυση της πληρότητας τον Μάιο κυρίως στις υψηλές κατηγορίες, άνοδο στη μέση τιμή δωματίου και αύξηση 22,5% στον ετήσιο τζίρο, λειτούργησαν τα ξενοδοχεία στη χώρα το 2023.

Ωστόσο, η δυσκολία στην εύρεση προσωπικού, το κόστος της ενέργειας και συνολικά το λειτουργικό κόστος, η μειωμένη πληρότητα εκτός των μηνών αιχμής και ο ανταγωνισμός από τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, περιορίζουν τη θετική επίδοση.

Τα συμπεράσματα αυτά προέκυψαν στην Ετήσια Έρευνα για τον Ξενοδοχειακό Κλάδο που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ).

Στιγμιότυπο από την εκδήλωση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, την οποία χαρακτήρισε εθνικό δείκτη για την ξενοδοχειακή αγορά και τον τουρισμό στη χώρα, ο πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός επισήμανε τον πρωταγωνιστικό ρόλο του τομέα στην εθνική οικονομία και την προσφορά των ελληνικών ξενοδοχείων, μια και τα 2,5 δισ. ευρώ που επενδύθηκαν την τελευταία πενταετία για αναβάθμισή τους οδήγησαν σε αύξηση του τζίρου και της απασχόλησης.

Ο ίδιος ωστόσο αναφέρθηκε στις «μεγάλες προκλήσεις», από την «εύρεση προσωπικού και το ενεργειακό κόστος μέχρι τον αθέμιτο ανταγωνισμό», σημειώνοντας ότι αυτό που αποτυπώνεται στον αυξημένο τζίρο δεν πάει στο αποτέλεσμα, καθώς εξυπηρετεί σε μεγάλο βαθμό την αύξηση των εξόδων.

Πιο συγκεκριμένα, τα βασικά μεγέθη που συνθέτουν την οικονομική πραγματικότητα για το ελληνικό ξενοδοχείο σήμερα:

  • Παρατηρείται σταθερή εικόνα στους μήνες λειτουργίας των εποχικών ξενοδοχείων – κατά μέσο όρο 5,7 μήνες το 2023, με 5,6 μήνες το 2022 – ενώ παρουσιάζεται και ομοιογένεια ανάμεσα στις κατηγορίες.
  • Καταγράφεται αύξηση στη μέση πληρότητα των ξενοδοχείων κατά τους μήνες Μάιο (53% το 2023 από 47% το 2022) και Οκτώβριο  (49% το 2023 από 44% το 2022), γεγονός που αποτυπώνει την προοπτική επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.
  • Το ίδιο συμπέρασμα ενισχύεται και από το γεγονός πως τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο, σημειώνεται αύξηση της μέσης τιμής διάθεσης δίκλινου δωματίου κατά περίπου 11% μεταξύ των ετών 2023 και 2022.
  • Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να ληφθούν υπόψη δύο παράμετροι:

– σε ετήσια βάση τα μισά δωμάτια του ελληνικού ξενοδοχειακού δυναμικού διατέθηκαν σε τιμή κάτω των 130 ευρώ και

– κατά τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο η αυξημένη πληρότητα αφορά κυρίως στα ξενοδοχεία των μεγαλύτερων κατηγοριών, ενώ παραμένει χαμηλή για τα ξενοδοχεία ενός ( Μάιος 28%, Οκτώβριος 20%) και δύο αστέρων ( Μάιος 39%, Οκτώβριος 31%)

  • Ο τζίρος των ξενοδοχείων το 2023  αυξήθηκε κατά 23% σε σχέση με το 2022 και έφθασε στα 10,5 δις ευρώ. Η αύξηση αυτή διαφοροποιείται αισθητά  ανάμεσα στα ξενοδοχεία συνεχούς (+9,4%) και εποχικής (+27,4%) λειτουργίας.
  • Η απασχόληση αυξήθηκε κατά 12,6% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά  και ξεπέρασε τις 208.000 θέσεις εργασίας.
  • Η αύξηση του τζίρου και της απασχόλησης συνδέεται και με επενδύσεις των ξενοδόχων που για το 2023 ανήλθαν συνολικά σε 761 εκατ. ευρώ και το 13% αυτών αφορούσε δράσεις βιωσιμότητας.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...