573
Το pickup της Rivian στη δοκιμή όπου κυριολεκτικά απογειώθηκε, καθώς τα προστατευτικά κιγλιδώματα δεν μπόρεσαν να διαχειριστούν το αυξημένο βάρος και τη σχετική αδράνεια | Craig Chandler/University of Nebraska via Associated Press

Πρόβλημα: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ βαριά για τις μπαριέρες

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 10 Φεβρουαρίου 2024, 19:31
Το pickup της Rivian στη δοκιμή όπου κυριολεκτικά απογειώθηκε, καθώς τα προστατευτικά κιγλιδώματα δεν μπόρεσαν να διαχειριστούν το αυξημένο βάρος και τη σχετική αδράνεια
|Craig Chandler/University of Nebraska via Associated Press

Πρόβλημα: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ βαριά για τις μπαριέρες

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 10 Φεβρουαρίου 2024, 19:31

Το στοίχημα του Τζο Μπάιντεν, που ήθελε τα 2/3 των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ να είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2032, σύμφωνα με την Telegraph, φαίνεται να είναι μια φαντασίωση που απλώς δεν θα υλοποιηθεί. Ο υπότιτλος του θέματος που δημοσιεύτηκε αναφέρει ότι «τα βαριά, με μικρή αυτονομία, αργή φόρτιση και ακριβά EV» (Εlectric Vehicles) επιβραδύνουν το αρχικό πλάνο.

Ταυτόχρονα βγαίνει στον «αέρα» του ABC News, στις 31 Ιανουαρίου, μια νέα έρευνα από το πανεπιστήμιο της Νεμπράσκα, που θέτει υπόψιν τους κινδύνους από τυχόν πρόσκρουση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις κατά τόπους μπαριέρες.

Ο λόγος; Οτι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ζυγίζουν κατά μέσο όρο από 20% έως 50% περισσότερο από τα θερμικά και λόγω του επιπλέον βάρους και της συνεπακόλουθης αυξημένης αδράνειας μπορούν να διαπεράσουν τα μεταλλικά κιγκλιδώματα. Προφανώς, τα τελευταία είχαν σχεδιαστεί για ό,τι ξέρουμε εδώ και κάμποσες δεκαετίες και με δεδομένο, επίσης, το χαμηλό κέντρο βάρους των ΕV, είναι σοβαρός ο κίνδυνος να μην μπορούν οι μπαριέρες να απορροφήσουν σωστά την πρόσκρουση.

Το περασμένο φθινόπωρο, μηχανικοί στο Midwest Roadside Safety Facility της Νεμπράσκα τέσταραν ένα ηλεκτρικό pickup και το είδαν κυριολεκτικά να εκτοξεύεται προς ένα κιγκλίδωμα εγκατεστημένο στο πεδίο δοκιμών της εγκατάστασης, στην άκρη του τοπικού αεροδρομίου όπου έγινε η προσομοίωση.

Το σχεδόν 4 τόνων Rivian R1T έσκισε το μεταλλικό προστατευτικό κιγκλίδωμα και επιβράδυνε ελάχιστα, μέχρι που προσέκρουσε σε μια τσιμεντένια μπαριέρα από την άλλη πλευρά. Οπως σχολίασε ένας μηχανικός που συμμετείχε στη δοκιμή, «γνωρίζαμε ότι θα ήταν μια ιδιαίτερα απαιτητική δοκιμή για το υπάρχον σύστημα οδικής ασφάλειας. Ομως αυτό δεν κατασκευάστηκε για να διαχειρίζεται οχήματα άνω των 2.300 κιλών».

Το Πανεπιστήμιο της Νεμπράσκα διατύπωσε σχετικές επιφυλάξεις και σε ένα περαιτέρω επίπεδο, αυτό της πιθανής σύγκρουσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με ένα συμβατικό που, κατά το πλείστον, είναι ελαφρύτερο. Οπως είναι γνωστό, στη σύγκρουση μετράνε σοβαρά τα κιλά. Ισχύει και στο μποξ.

Εκπρόσωποι του οργανισμού οδικής ασφάλειας προσθέτουν ότι, αντίθετα με τη ζημιά ή τις σωματικές βλάβες που μπορεί να υποστούν οι οδηγοί των ελαφρύτερων θερμικών αυτοκινήτων, τα ίδια τα ηλεκτρικά οχήματα φαίνεται να προσφέρουν μεγαλύτερη προστασία στους επιβάτες τους, ακόμα, δηλαδή, και αν αποδειχτούν επικίνδυνα για τους επιβάτες ελαφρύτερων οχημάτων. Για παράδειγμα, το pick up της Rivian που δοκιμάστηκε στη Νεμπράσκα δεν παρουσίασε σχεδόν καμία παραμόρφωση στο εσωτερικό της καμπίνας κατόπιν της πρόσκρουσής του στο τσιμεντένιο εμπόδιο.

Υποτίθεται, λοιπόν, και όντως έτσι είναι, ότι οι προστατευτικές μπαριέρες βρίσκονται κατά μήκος δεκάδων χιλιάδων μιλίων του αμερικανικού οδικού δικτύου, προκειμένου να συγκρατηθούν τα οχήματα εντός του οδοστρώματος. Ο σκοπός τους είναι να τα αποτρέψουν από το να φύγουν σε κρίσιμα σημεία, όπως πάνω από γέφυρες, κοντά σε γκρεμούς και χαράδρες ή σε βραχώδες έδαφος, όπου είναι πολύ πιθανός ένας τραυματισμός ή και ο θάνατος για τους επιβάτες.

Από την άλλη πλευρά, προς το παρόν τα ΕV υπολογίζονται περίπου στο 10% των κυκλοφορούντων οχημάτων. Κάτι που, όπως είπε εκπρόσωπος της δοκιμής, σημαίνει πως «έχουμε χρόνο». Ομως, «καθώς τα EV συνεχίζουν να γίνονται δημοφιλή, αυτό θα γίνει πιο διαδεδομένο πρόβλημα. Υπάρχει, λοιπόν, επείγουσα ανάγκη να αντιμετωπιστεί».

Οι προδιαγραφές των κιγκλιδωμάτων έχουν αντιμετωπίσει ξανά το συγκεκριμένο πρόβλημα στο παρελθόν. Τη δεκαετία του ’90, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές άρχισαν να αγοράζουν ελαφριά pick-up και SUV, oι Αρχές διαπίστωσαν ότι το ηλικίας μισού αιώνα σύστημα αποδεικνυόταν ανεπαρκές για να χειριστεί το επιπλέον βάρος. Ετσι, προχώρησαν στον επανασχεδιασμό των προστατευτικών κιγκλιδωμάτων για προσαρμογή.

«Εκείνη την εποχή, τα ελαφριά pickup αποτελούσαν το 10 με 15% του στόλου των οχημάτων» αναφέρθηκε. «Τώρα, περισσότερο από το 50% των οχημάτων στον δρόμο αποτελείται από pickup και SUV».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...