469
Aποψη των εγκαταστάσεων της COSCO στο Nέο Ικόνιο | INTIMEnews

Γιατί αποκλείστηκε ο Πειραιάς από τη συμμαχία της ΕΕ για την καταπολέμηση των ναρκωτικών στα λιμάνια

Protagon Team Protagon Team 30 Ιανουαρίου 2024, 17:16
Aποψη των εγκαταστάσεων της COSCO στο Nέο Ικόνιο
|INTIMEnews

Γιατί αποκλείστηκε ο Πειραιάς από τη συμμαχία της ΕΕ για την καταπολέμηση των ναρκωτικών στα λιμάνια

Protagon Team Protagon Team 30 Ιανουαρίου 2024, 17:16

Την  περασμένη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Ενωση  εγκαινίασε την Ευρωπαϊκή Συμμαχία Λιμένων για την καταπολέμηση της διακίνησης ναρκωτικών, από τη συμμαχία αυτή όμως, αποκλείστηκε το λιμάνι του Πειραιά εξαιτίας της κινεζικής ιδιοκτησίας του (COSCO), γράφει το Politico.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική λίστα που έχει στα χέρια του το Politico, η κινεζικής ιδιοκτησίας λιμενική Αρχή του Πειραιά (ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά /ΟΛΠ) δεν ήταν μεταξύ των προσκεκλημένων στην έναρξη της λιμενικής συμμαχίας την περασμένη Τετάρτη.

Oπως προκύπτει, «λιμάνια που ανήκουν και ελέγχονται από κράτη μη μέλη της ΕΕ έχουν αποκλειστεί»,

Ο κινεζικός όμιλος COSCO Shipping κατέχει τα δύο τρίτα του λιμένα του Πειραιά, του 14ου μεγαλύτερου λιμανιού στην Ευρώπη (με εκατομμύρια μετρικούς τόνους διακίνησης εμπορευμάτων, σύμφωνα με τη Eurostat ), το οποίο ειδικεύεται στη διακίνηση μεγάλων εμπορευματοκιβωτίων και είναι o μεγαλύτερος κόμβος αποστολών στην Ανατολική Μεσόγειο.

Στον αντίποδα άλλες 26 λιμενικές αρχές βρίσκονται στη λίστα προσκεκλημένων, η οποία συγκροτήθηκε με βάση το μέγεθος και την έκθεσή τους στη διακίνηση ναρκωτικών, καθώς και για την τήρηση γεωγραφικής ισορροπίας εντός της ΕΕ.

Αν και ο Πειραιάς δεν αποτελεί κύριο σημείο εισόδου για τα ναρκωτικά στην Ευρώπη, η απόφαση να αποκλειστεί από τη νέα συμμαχία λιμένων εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ικανότητα της ΕΕ να εγγυηθεί την ασφάλεια σε υποδομές ζωτικής σημασίας που είναι ξένης ιδιοκτησίας, επισημαίνεται στο δημοσίευμα..

Οι Βρυξέλλες παρουσίασαν επίσης νέα μέτρα και στρατηγικές για την ενίσχυση της οικονομικής τους ασφάλειας την περασμένη εβδομάδα.

Ο ΟΛΠ αρνήθηκε να  προβεί σε οιοδήποτε σχόλιο στο Politico, ενώ σε ερώτηση γίατί δεν είχε προσκληθεί το λιμάνι του Πειραιά, το βελγικό υπουργείο Εσωτερικών που συνδιοργάνωσε τη εναρκτήρια εκδήλωση για τη Συμμαχία, επανήλθε στην εξήγηση βάσει της λίστας προσκεκλημένων.

Η νέα Ευρωπαϊκή Συμμαχία Λιμένων ξεκίνησε από κοινού από τη βελγική κυβέρνηση, η οποία ασκεί επί του παρόντος την εκ περιτροπής Προεδρία της ΕΕ, για την ενίσχυση της ασφάλειας των λιμανιών, την καταπολέμηση της διαφθοράς και την αποτροπή της εισόδου παράνομων ναρκωτικών στην ήπειρο.

Η Συμμαχία θα συνδέσει κυβερνήσεις, αξιωματούχους της ΕΕ, αρχές επιβολής του νόμου, λιμενικές Αρχές, ναυτιλιακές εταιρείες και φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών, έτσι ώστε να μοιραστούν βέλτιστες πρακτικές για την καταπολέμηση των ομάδων οργανωμένου εγκλήματος και της διακίνησης ναρκωτικών.

Η υπουργός Εσωτερικών του Βελγίου Ανελι Βερλίντεν,  η οποία και προήδρευσε της εναρκτήριας εκδήλωσης, είπε στο Politico στα τέλη του περασμένου έτους ότι η ανταλλαγή δεδομένων είναι ένα από τα επιθυμητά αποτελέσματα της συμμαχίας.

Το 2023 αποτέλεσε έτος-ρεκόρ όσον αφορά τις κατασχέσεις κοκαΐνης σε Βέλγιο και Ολλανδία. Η βία των συμμοριών που συγκρούονται για τον έλεγχο των οδών διακίνησης έκανε τους πολιτικούς στις χώρες-πύλες εισόδου να ζητήσουν την παρέμβαση της ΕΕ.

Η νέα Συμμαχία βασίζεται σε μια συνεργασία μεταξύ του Βελγίου και της Ολλανδίας. Τον περασμένο Φεβρουάριο οι κυβερνήσεις των δύο χωρών υπέγραψαν συμφωνία με τους δημάρχους των λιμανιών της Αμβέρσας και του Ρότερνταμ καθώς και με πέντε ναυτιλιακές εταιρείες (MSC, Maersk, CMA CGM, Hapag Lloyd και Seatrade) για την καταπολέμηση της «ναρκοτρομοκρατίας».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...