390
«Σήμερα υπάρχει πολύ λιγότερη ποικιλία». Με αυτό το σύνθημα, και τα άδεια από προϊόντα ράφια, η αλυσίδα σουπερμάρκετ δηλώνει την αντίθεσή της στη μισαλλόδοξη ρητορική του AfD | CreativeProtagon

Γερμανία: Σουπερμάρκετ αδειάζει τα ράφια ως διαμαρτυρία κατά της Ακροδεξιάς

Protagon Team Protagon Team 27 Ιανουαρίου 2024, 10:45
«Σήμερα υπάρχει πολύ λιγότερη ποικιλία». Με αυτό το σύνθημα, και τα άδεια από προϊόντα ράφια, η αλυσίδα σουπερμάρκετ δηλώνει την αντίθεσή της στη μισαλλόδοξη ρητορική του AfD
|CreativeProtagon

Γερμανία: Σουπερμάρκετ αδειάζει τα ράφια ως διαμαρτυρία κατά της Ακροδεξιάς

Protagon Team Protagon Team 27 Ιανουαρίου 2024, 10:45

Δεν υπάρχει τίποτα πιο περίεργο στην ευημερούσα Γερμανία από ένα σουπερμάρκετ με άδεια ράφια: oι Γερμανοί που επέλεξαν να κάνουν τα ψώνια τους σε υποκατάστημα της αλυσίδας Edeka έτριβαν τα μάτια τους όταν το αντίκρισαν.

Σε βίντεο που έχει γίνει viral στη Γερμανία, οι πελάτες περιπλανώνται σε κατάσταση σοκ ανάμεσα σε άδειους διαδρόμους, με λίγα μόνο αρτοσκευάσματα εδώ κι εκεί: ‘ολα τα προϊόντα που εισάγονταν από το εξωτερικό είχαν αποσυρθεί από τα ράφια.

Ανακουφίστηκαν κάπως όταν διαπίστωσαν ότι δεν επρόκειτο για πραγματική κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά για ένα σενάριο που σκαρφίστηκαν τα αφεντικά της αλυσίδας Edeka για να καταστήσουν σαφή την αντίθεσή τους στο κύμα αντιμεταναστευτικής, εθνικιστικής ρητορικής που τείνει να επικρατήσει στη Γερμανία.

Κάθε μήνα, το ακροδεξιό κόμμα AfD ανεβαίνει σταθερά στις δημοσκοπήσεις και πλέον είναι έτοιμο να εξασφαλίσει μεταξύ 20%-23% των ψήφων στις βασικές τοπικές και ευρωπαϊκές εκλογές αργότερα μέσα στο 2024, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύει η βρετανική Telegraph.

Η ηγεσία του AfD εκμεταλλεύεται την αυξανόμενη απογοήτευση που κυριαρχεί στη Γερμανία για το μεταναστευτικό ζήτημα –καθιστώντας υπεύθυνο τον καγκελάριο Ολαφ Σολτς–, καθώς και την ευρύτερη οικονομική παρακμή της χώρας, η οποία εν μέρει έχει προκληθεί από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Στις αρχές Ιανουαρίου η ερευνητική ειδησεογραφική ιστοσελίδα Correctiv αποκάλυψε λεπτομέρειες μιας μυστικής συνάντησης στο Πότσνταμ μεταξύ μελών του AfD και νεοναζί.

Το κύριο θέμα της ημερήσιας διάταξης ήταν ένα ανησυχητικό σχέδιο για τη μαζική απέλαση τεράστιου αριθμού μεταναστών από τη Γερμανία, συμπεριλαμβανομένων, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς, ακόμη και όσων έχουν τη γερμανική υπηκοότητα.

Αυτή η συνάντηση, με ξεκάθαρο ναζιστικό «άρωμα», προκάλεσε εκτεταμένη οργή στη χώρα και ώθησε δεκάδες χιλιάδες να διαδηλώσουν στους δρόμους κατά του ακροδεξιού κόμματος.

Γίνεται ακόμη λόγος για προσπάθεια απαγόρευσης του AfD, μια κίνηση που είναι νομικά δυνατή στη Γερμανία, εάν αποδειχθεί ότι το κόμμα στρέφεται κατά της δημοκρατικής τάξης στη χώρα.

Μέσα σε αυτό το σκηνικό, η Edeka επέλεξε να ανεβάσει ξανά το διάσημο viral κλιπ με ξένα προϊόντα που εξαφανίστηκαν από τα σουπερμάρκετ. Αν και δεν είναι η πρώτη φορά που η αλυσίδα σουπερμάρκετ ασχολείται με πολιτικά ζητήματα, η κίνηση υποδηλώνει ότι η δημόσια αντίδραση ενάντια στο AfD κερδίζει δυναμική.

Ταυτόχρονα, η ταχέως αυξανόμενη δημοτικότητα του AfD, ειδικά στην οικονομικά υποβαθμισμένη πρώην Ανατολική Γερμανία, δεν μπορεί να αμφισβητηθεί, προκαλώντας αφόρητο πονοκέφαλο στους πολιτικούς αντιπάλους του.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...