Τη χρήση τεχνολογιών αιχμής και ειδικά συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης θέλει να χρησιμοποιήσει η βρετανική κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια να καταπολεμήσει την κατανάλωση αλκοόλ από άτομα ηλικίας κάτω των 25 ετών.
Οπως αναφέρουν σε δημοσίευμά τους οι Times του Λονδίνου, θα χρησιμοποιηθούν δύο ειδών συστήματα. Ενα που θα χρησιμοποιεί κάμερες σε καταστήματα πώλησης αλκοολούχων ποτών (από κάβες μέχρι σουπερμάρκετ), με ενσωματωμένη τεχνολογία που θα επιτρέπει τη σάρωση των προσώπων που εισέρχονται. Αν από την εξέταση των χαρακτηριστικών ενός πελάτη προκύπτει πως είναι νεαρής ηλικίας, θα ενημερώνονται οι υπεύθυνοι του καταστήματος, ώστε να προχωρούν σε έλεγχο της ταυτότητάς του.
Το δεύτερο σύστημα είναι εφαρμογές ψηφιακής ταυτότητας εναλλακτικές των συμβατικών εγγράφων, όπως το διαβατήριο και το δίπλωμα οδήγησης.
«Η κυβέρνηση είναι πρόθυμη να επιτρέψει την ασφαλή και κατάλληλη χρήση νέων τεχνολογιών που θα βελτιώσουν την εμπειρία των καταναλωτών και των λιανοπωλητών αλλά δεν επιτρέπονται με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία» είπε ο βρετανός υπουργός Δημόσιας Τάξης Κρις Φίλιπ, ο οποίος δρομολογεί τη διαβούλευση για αλλαγή του νόμου, έτσι ώστε να επιτραπεί η εισαγωγή ψηφιακών ταυτοτήτων και η τεχνολογία εκτίμησης ηλικίας.
Οι εταιρείες Tesco, Asda, Morrisons και Co-op έχουν ήδη συμμετάσχει σε δοκιμές με κάμερες εγκατεστημένες σε μηχανήματα αυτόματων πωλήσεων ποτών. Μετά από μια σάρωση τριών δευτερολέπτων, όλοι οι πελάτες που θεωρείται πιθανό να είναι κάτω των 25 ετών θα πρέπει να επιδεικνύουν στο προσωπικό του καταστήματος φυσική ή ψηφιακή ταυτότητα, εάν θέλουν να αγοράσουν αλκοολούχα ποτά. Κατά τις δοκιμές τοποθετήθηκαν τέτοιου τύπου κάμερες και στα ταμεία, για τον ίδιο σκοπό.
Οσον αφορά τις παμπ και τα κλαμπ, προωθείται η χρήση εφαρμογών στο κινητό τηλέφωνό των πελατών, που θα αποδεικνύουν με ασφαλέστερες μεθόδους την ηλικία τους.
Τα οφέλη
Το υπουργείο Εσωτερικών της Βρετανίας πιστεύει ότι η νέα τεχνολογία θα μπορούσε να μειώσει τις επιθέσεις πελατών σε μέλη του προσωπικού, «καθώς οι πελάτες αποδέχονται περισσότερο τις αποφάσεις που λαμβάνονται από την τεχνολογία», προσφέροντας έτσι μια ασπίδα έναντι της επιθετικότητας.
Η κυβέρνηση εξετάζει επίσης το αν θα πρέπει να γίνονται περισσότεροι έλεγχοι όταν αγοράζεται και παραδίδεται αλκοόλ μέσω Διαδικτύου, κάτι που συμβαίνει με τη διαδικτυακή αγορά μαχαιριών, για παράδειγμα: μπορούν να παραδοθούν μόνο σε άτομα άνω των 18 ετών.
Η Τζούλι Ντόσον, στέλεχος της Yoti, μιας εταιρεία που αναπτύσσει τεχνολογίες βιομετρικής αναγνώρισης ατόμων, χαρακτήρισε τη διαβούλευση ως μια πιθανή «αλλαγή του παιχνιδιού».
Η τεχνολογία εκτίμησης ηλικίας που έχει αναπτύξει η Yoti υπήρξε μέρος μίας εκ των δοκιμών που έγιναν σε σουπερμάρκετ όπου πωλείται αλκοόλ. Χρησιμοποιείται επίσης από το Instagram για ελέγχους ηλικίας σε πορνογραφικούς ιστοτόπους, ώστε να αποκλείσει την πρόσβαση σε άτομα κάτω των 18 ετών. Οι χρήστες ανεβάζουν μια σέλφι τους και το σύστημα, που λειτουργεί με ΤΝ, υπολογίζει αμέσως την ηλικία τους. Δεν αποθηκεύει προσωπικά στοιχεία ταυτότητας και διαγράφει εικόνες που χρησιμοποιούνται κατά τη διαδικασία. Ωστόσο, στις ΗΠΑ έχουν ασκηθεί μηνύσεις κατά του ελέγχου ηλικίας, με βάση τους νόμου περί απορρήτου.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News