419
Τα προβλήματα των Boeing 737-9 MAX δεν αφορούν εταιρείες της ΕΕ ούτε φυσικά έχουν σχέση με την Aegean που κατέχει αποκλειστικά Airbus | NTSB/Handout via REUTERS

Γιατί τα προβλήματα των Boeing 737 MAX 9 δεν αφορούν τις εταιρείες της ΕΕ

Protagon Team Protagon Team 9 Ιανουαρίου 2024, 17:10
Τα προβλήματα των Boeing 737-9 MAX δεν αφορούν εταιρείες της ΕΕ ούτε φυσικά έχουν σχέση με την Aegean που κατέχει αποκλειστικά Airbus
|NTSB/Handout via REUTERS

Γιατί τα προβλήματα των Boeing 737 MAX 9 δεν αφορούν τις εταιρείες της ΕΕ

Protagon Team Protagon Team 9 Ιανουαρίου 2024, 17:10

Μια πλήρως λειτουργική πόρτα έκτακτης ανάγκης σώζει τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες από την εντολή να παραμείνουν στο έδαφος 171 αεροσκάφη Boeing 737 MAX 9, αφότου ένα αεροπλάνο της Alaska Airlines βρέθηκε με τρύπα στην άτρακτό του, καθώς μια πλάκα είχε αντικαταστήσει την πόρτα έκτακτης ανάγκης.

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) καθήλωσε προσωρινά 171 MAX 9 παγκοσμίως «εν αναμονή των απαραίτητων επιθεωρήσεων για να διασφαλιστεί ότι είναι ασφαλής η λειτουργία τους», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, Πιτ Μπούτιτζιιτζ.

Την Κυριακή 7 Ιανουαρίου, ο Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας της ΕΕ (EASA) ενέκρινε την εντολή της FAA για την προσγείωση των MAX 9 με τη «συγκεκριμένη διαμόρφωση» του αεροπλάνου της Alaska Airlines, αλλά πρόσθεσε ότι «σε καμία αεροπορική εταιρεία σε κράτος μέλος του EASA δεν λειτουργεί επί του παρόντος αεροσκάφος με τη σχετική διαμόρφωση», σύμφωνα με το Politico.

Οι δύο ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες που έχουν στην κατοχή τους αεροσκάφη τύπου MAX 9 -η Corendon Dutch Airlines και η Icelandair- έχουν αφήσει την πόρτα ενεργοποιημένη και έτσι δεν επηρεάστηκαν από την εντολή καθήλωσης.

Ωστόσο, η Turkish Airlines «ζήτησε προληπτική εξέταση των πέντε αεροσκαφών Boeing 737 MAX 9 του στόλου της, ως αποτέλεσμα της προκαταρκτικής έρευνας των αρχών», είπε ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Γιαχία Ουστούν. Στη συνέχεια, ο αερομεταφορέας «αποφάσισε να καθηλώσει τα αεροσκάφη, στο πρώτο αεροδρόμιο στο οποίο προσγειώνονταν».

Το συμβάν με το MAX 9 της Alaska Airlines έγινε περίπου 10 λεπτά μετά την απογείωση του αεροσκάφους την Παρασκευή 5 Ιανουαρίου. Η αποκόλληση προκάλεσε μια τρύπα στην άτρακτο προκαλώντας ταχεία αποσυμπίεση και αναγκάζοντας το πλήρωμα να κάνει αναγκαστική προσγείωση.

Κανείς δεν καθόταν δίπλα στην ελαττωματική πλάκα της ατράκτου, η οποία βρέθηκε αργότερα σε μια αυλή του Πόρτλαντ, και οι πιλότοι κατάφεραν να προσγειώσουν το αεροπλάνο χωρίς να τραυματιστούν επιβάτες.

Η έξοδος έκτακτης ανάγκης που εμπλέκεται στο συμβάν, η οποία βρίσκεται μεταξύ των πτερυγίων και της πίσω πόρτας, μπορεί να απενεργοποιηθεί από την αεροπορική εταιρεία εάν το αεροσκάφος μεταφέρει λιγότερους από 200 επιβάτες ανά πτήση.

Η Alaska Airlines επέλεξε να κλείσει την έξοδο σε ολόκληρο τον στόλο της από MAX 9 περιορίζοντας τη χωρητικότητα σε 178 θέσεις. Στην περίπτωση του εν λόγω αεροπλάνου, δεν είναι ακόμα γνωστό γιατί η πλάκα που χρησιμοποιήθηκε για να σφραγιστεί η έξοδος αποκόπηκε από την άτρακτο.

Τα καθηλωμένα αεροσκάφη δεν είναι όλα τα MAX 9 που εκτελούν πτήσεις στις ΗΠΑ, αλλά μόνο αυτά που πετούν με πλάκα αντί για την πόρτα έκτακτης ανάγκης μεταξύ των πτερυγίων και της πίσω εξόδου.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...