665
Η... εικονική Αϊτάνα Λόπεζ εργάζεται ως μοντέλο, λατρεύει τα βιντεοπαιχνίδια και τη γυμναστική και κερδίζει περίπου 10.000 δολάρια τον μήνα | Instagram/CreativeProtagon

Νέα τάση: Ινφλουένσερ καλλονές, μόνο που είναι… ψηφιακές

Protagon Team Protagon Team 7 Ιανουαρίου 2024, 16:24
Η... εικονική Αϊτάνα Λόπεζ εργάζεται ως μοντέλο, λατρεύει τα βιντεοπαιχνίδια και τη γυμναστική και κερδίζει περίπου 10.000 δολάρια τον μήνα
|Instagram/CreativeProtagon

Νέα τάση: Ινφλουένσερ καλλονές, μόνο που είναι… ψηφιακές

Protagon Team Protagon Team 7 Ιανουαρίου 2024, 16:24

Η Αϊτάνα Λόπεζ είναι μια Ισπανίδα, ηλικίας 25 ετών, που εργάζεται ως μοντέλο. Λατρεύει τα βιντεοπαιχνίδια και τη γυμναστική, ταξιδεύει σε όλον τον κόσμο και κερδίζει περίπου 10.000 δολάρια τον μήνα. Πώς; Προωθώντας επώνυμα προϊόντα στο διαδίκτυο και επιδεικνύοντας το τέλειο κορμί της, κάθε φορά με διαφορετικό σετ εσωρούχων.

Αυτό, όμως, που την καθιστά πραγματικά ιδιαίτερη είναι ότι στην πραγματικότητα δεν υπάρχει: είναι εικονική, δημιουργήθηκε δηλαδή ψηφιακά, όπως και πολλές άλλες συναδέλφισσές της –virtual influencers, όπως αποκαλούνται– που τραβούν τα βλέμματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με αποτέλεσμα να επιλέγονται ολοένα περισσότερο από πάσης φύσεως εταιρείες για τη διαφήμιση των προϊόντων τους.

Οπως μας πληροφορεί η Τζούλια ντ’ Αλεο της ιταλικής La Repubblica, στην αρχή της καριέρας της η Αϊτάνα κέρδιζε ήδη περίπου 1.000 δολάρια για κάθε ανάρτησή της στο Instagram, ενώ πολύ σύντομα έγινε το πρόσωπο μιας μάρκας συμπληρωμάτων διατροφής για αθλητές. Τα χρήματα που βγάζει πηγαίνουν στον δημιουργό της, Ρούμπεν Κρουζ, ο οποίος αποκάλυψε ότι σκέφτηκε να τη «φέρει στη ζωή» για να ξεπεράσει το κύριο πρόβλημα που αντιμετώπιζε η επιχείρησή του, ένα πρακτορείο μοντέλων: «την αναξιοπιστία των πραγματικών γυναικών με σάρκα και οστά», συνοψίζει η ιταλίδα δημοσιογράφος.

«Είναι αλήθεια πως η Αϊτάνα είναι η τέλεια γυναίκα και η τέλεια influencer», προσθέτει, «καταρχάς γιατί μπορεί να γδύνεται τόσο όσο χρειάζεται: όχι πολύ, ούτως ώστε να μην είναι πρόστυχη, αλλά αρκετά για να τραβήξει την προσοχή. Προπαντός, δεν κάνει λάθη και είναι απόλυτα εξατομικεύσιμη».

Σχεδιαστές επεξεργάζονται εικόνες της Αϊτάνα (The Clueless Agency)

Αυτό σημαίνει ότι είναι «κομμένη και ραμμένη» στα μέτρα (τάσεις, γούστα, χόμπι κ.λπ.) των πάμπολλων, περισσότερων από 250.000, θαυμαστών της. Εχει ροζ μαλλιά, σώμα δίχως ατέλειες και έντονη προσωπικότητα. Η Αϊτάνα Λόπεζ έχει επίσης μια αδελφή, τη Μάια Λίμα, η οποία είναι πιο ντροπαλή και ανεπιτήδευτη αλλά εξίσου αισθησιακή.

Το φαινόμενο, που αρχικά παρουσιάστηκε στις ΗΠΑ και στην Ασία, πριν καταστεί παγκόσμιο, δεν είναι καινούργιο. Χρονολογείται από το 2016, τη χρονιά που μια εταιρεία του Λος Αντζελες με ειδίκευση στη ρομποτική και την Τεχνητή Νοημοσύνη δημιούργησε τη Μικέλα Σόουζα, η οποία έχει πλέον 2,6 εκατομμύρια ακολούθους και περίπου δέκα εκατομμύρια δολάρια έσοδα ετησίως. Το 19χρονο μοντέλο από την Αμερική με καταγωγή από τη Βραζιλία έχει κυκλοφορήσει αρκετά singles, ενώ στο πλούσιο βιογραφικό της ξεχωρίζουν συνεργασίες με κορυφαίους οίκους μόδας – Gucci, Prada και Calvin Klein, μεταξύ άλλων.

Διάσημη στον κόσμο της μόδας είναι και η Ιμα, η τρίτη virtual influencer της Ιαπωνίας, με περίπου 400.000 followers, η οποία έχει φορέσει δημιουργίες των Dior και Valentino. Ωστόσο, τον τίτλο του πρώτου ψηφιακού supermodel τον κατέχει η νοτιοαφρικανή καλλονή Σούντου Γκραμ –«με πρόσωπο σαν της Barbie και μάτια σαν της Ιμα», μας πληροφορεί η Τζούλια ντ’ Αλεο– η οποία «άλλαξε το πρόσωπο της μόδας», σύμφωνα με δημοσίευμα της Vogue Australia.

H Ιμα, η τρίτη virtual influencer της Ιαπωνίας, με περίπου 400.000 followers (Instagram)

Αναφερόμενη στην πατρίδα της, η δημοσιογράφος της Repubblica μας πληροφορεί ότι η αρχή έγινε με τη Νεφέλε, την οποία έφεραν στον κόσμο τρεις φίλοι από το Τορίνο το 2019. Η ιταλίδα virtual influencer –λάτρης του Μπρεχτ και ακτιβίστρια για την ενδυνάμωση των γυναικών, μεταξύ άλλων– ξεχώρισε κυρίως ως υμνήτρια της αποκαλούμενης ομορφιάς της ατέλειας, την οποία αναδείκνυε μέσω της λεύκης της. Ωστόσο, η Νεφέλε εξακολουθούσε να είναι διακριτή από μια πραγματική γυναίκα, σε αντίθεση με την Εμιλι Πελεγκρίνι, το εικονικό μοντέλο που ξετρέλανε ποδοσφαιριστές και πάσης φύσεως vips σε όλον τον κόσμο.

«Το σώμα της, όπως και των άλλων εικονικών μοντέλων, όχι μόνο συμμορφώνεται απόλυτα με τα όποια πρότυπα ομορφιάς, αλλά επιβάλλει ένα νέο αισθητικό μοντέλο, ακόμα πιο απρόσιτο από εκείνο που έχουν ήδη προωθήσει πολλές πραγματικές influencers. Πρόκειται για ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί ιδιαίτερα τις έφηβες, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη ότι στο προσκήνιο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αρχίζουν να εμφανίζονται και νεότατες virtual influencers, με εφηβικά χαρακτηριστικά» γράφει η Τζούλια ντ’ Αλεο, μην παραλείποντας να αναφέρει ότι ζήτημα αποτελεί επίσης το γεγονός πως οι δημιουργοί των περισσότερων (αν όχι όλων) των εικονικών μοντέλων είναι άνδρες.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...