434
Το Hyper Urban παρουσιάστηκε ως κόνσεπτ στη Διεθνή Eκθεση του Τόκιο και προβλέπεται να εκφράζει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα για το επόμενης γενιάς Nissan Qashqai | Nissan

Γίνεται το αναμενόμενο ηλεκτρικό Nissan Qashqai να κοστίζει όσο το τρέχον;

Το Hyper Urban παρουσιάστηκε ως κόνσεπτ στη Διεθνή Eκθεση του Τόκιο και προβλέπεται να εκφράζει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα για το επόμενης γενιάς Nissan Qashqai
|Nissan

Γίνεται το αναμενόμενο ηλεκτρικό Nissan Qashqai να κοστίζει όσο το τρέχον;

Αυτή τη στιγμή, στην τρέχουσα γενιά του, το Qashqai διατίθεται είτε με κινητήρες εσωτερικής καύσης είτε ως υβριδικό. Ομως το επόμενης γενιάς (κάπου στο δεύτερο μισό της δεκαετίας, χωρίς πολλές διευκρινίσεις από την εταιρεία) θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Θα έχει επιρροές από αυτό που βλέπετε. Γεμάτο γωνίες, αιχμές και φουτουρισμό, όπως συνηθίζεται πλέον σε κομβικά EV που ρίχνουν όλα τους τα λεφτά (ακριβέστερα, τα μισά από αυτά) στο ντιζάιν. Τα άλλα μισά πέφτουν στην τεχνολογία μπαταριών.

Εντάξει, ίσως δεν θα είναι τόσο τρελά επαναστατικό, όπως συνηθίζεται από αισθητική άποψη στα πρωτότυπα (concept cars), αλλά, εν πάσει περιπτώσει, θα έχει στοιχεία δανεισμένα από το κονσεπτικό Hyper Urban, που παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Διεθνές Σαλόνι του Τόκιο.

Η «έδρα» της αναμενόμενης νέας γενιάς θα είναι ξανά η Μ. Βρετανία. Εξ ου και ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan, ο 57χρονος Μακότο Ουτσίντα, έκανε τη σχετική δήλωση: «Αυτό στο οποίο στοχεύουμε και για το οποίο αισιοδοξούμε είναι η τέταρτη γενιά του Qashqai να τιμολογηθεί όσο η τρέχουσα, δηλαδή κάτω από τις 30.000 ευρώ».

Ο Ουτσίντα παραδέχτηκε ότι η επίτευξη ισοτιμίας μεταξύ των κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE) και των ηλεκτρικών (EV) αποτελεί πρόκληση, προσθέτοντας, μεταξύ άλλων, ότι απαιτείται δημιουργία αλυσίδων εφοδιασμού και «είμαστε στο στάδιο όπου εξετάζουμε πώς θα προσφέρουμε τα EV σε αντίστοιχες για τον καταναλωτή τιμές αγοράς με τα ICE. Είναι μια περίπλοκη διαδικασία, καθώς οι κανονισμοί σε κάθε χώρα δεν κινούνται με τον ίδιο ρυθμό».

Το ψυχολογικό όριο των 30.000 ευρώ (και των αντίστοιχων ευρώ στις λοιπές ευρωπαϊκές αγορές) είναι ο στόχος της Nissan, έτσι ώστε το μελλοντικό Qashqai να μην κοστίζει στον καταναλωτή περισσότερο από το υπάρχον (κάτω δεξιά) (Νissan)

Ως γνωστόν, το Qashqai που βλέπουμε στους ελληνικούς δρόμους κατασκευάζεται ήδη στο εργοστάσιο της Nissan στο Σάντερλαντ της  Βρετανίας και η εταιρεία επιβεβαίωσε πρόσφατα επενδύσεις έως και 2 δισ. στερλίνες για τον ηλεκτρικό διάδοχό του που θα κατασκευαστεί εκεί, μαζί με το επίσης ηλεκτρικό Juke  και τον αντικαταστάτη του Leaf.

Η συνολική χρηματοδότηση ύψους 2 δισ. αγγλικών λιρών περιλαμβάνει άμεσες επενδύσεις στις δραστηριότητές της Nissan στο Ηνωμένο Βασίλειο και εργασίες στο στούντιο σχεδιασμού στο Λονδίνο, χρήμα για την ανάπτυξη στα πρωτότυπα και στο τεχνικό κέντρο της εταιρείας στο Κράνφιλντ, καθώς και όλη τη διαδικασία αναπροσαρμογής του εργοστασίου του Σάντερλαντ για τη νέα πλατφόρμα και τα αμαξώματα που έπονται.

Βασικό στοιχείο του επόμενου Nissan Qashqai είναι η αεροδυναμική. Πέραν της «υπερπαραγωγής» με τις ακμές και τον φουτουρισμό που λέγαμε, λέγεται πως η εταιρεία σκοπεύει να δώσει περισσότερη έμφαση σε χαμηλές τιμές αεροδυναμικής αντίστασης, σε μια προσπάθεια να μεγιστοποιήσει την αποδοτικότητα, το  λεγόμενο efficiency, που ακούτε όλο και πιο συχνά δεξιά και αριστερά.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...