Το Netflix έδωσε πρώτη φορά στη δημοσιότητα έναν τεράστιο όγκο δεδομένων τηλεθέασης, μια σημαντική αλλαγή στη στρατηγική της εταιρείας, η οποία επικρίνεται εδώ και καιρό για έλλειψη διαφάνειας.
Η πρώτη εξαμηνιαία έκθεση της πλατφόρμας αποκάλυψε λεπτομερώς πώς ανταγωνίζεται το πρωτότυπο περιεχόμενό του εκείνο το οποίο προβάλλει κατόπιν αδείας.
Τι παρακολουθήσαμε, λοιπόν, στην πλατφόρμα; Τα στοιχεία του Netflix καλύπτουν την περίοδο από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους και περιλαμβάνουν περισσότερους από 18.000 τίτλους, που είχαν συνολικά 100 δισ. ώρες προβολής, όπως αναφέρεται στο σχετικό ρεπορτάζ των Times.
Τα στοιχεία αποκάλυψαν ότι το πιο δημοφιλές περιεχόμενο για το πρώτο εξάμηνο του έτους ήταν το «The Night Agent», μια σειρά θρίλερ με πρωταγωνιστή έναν πράκτορα του FBI. Η σειρά είχε περισσότερες από 812 εκατομμύρια ώρες τηλεθέασης.
Η δεύτερη σεζόν του «Ginny & Georgia», μια κωμική-δραματική σειρά, ήταν η δεύτερη σειρά με τις περισσότερες προβολές, με 665 εκατομμύρια ώρες.
Το κορεατικό δράμα «The Glory» ήταν τρίτο, με περισσότερες από 622 εκατ. ώρες, ενώ το «Wednesday», το spin-off της οικογένειας Ανταμς, ήταν τέταρτο, με περισσότερες από 507 εκατ. ώρες τηλεθέασης, παρ’ όλο που κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του περασμένου έτους.
Από τη Netflix διευκρινίστηκε ότι κατά τη διάρκεια της περιόδου των έξι αυτών μηνών, το 55% των προβολών αφορούσε πρωτότυπο περιεχόμενο και το 45% ξένους τίτλους που πρόβαλλε κατόπιν αδείας.
Η εταιρεία αντιστέκεται εδώ και καιρό στην κοινοποίηση λεπτομερών στοιχείων τηλεθέασης, μια άρνηση που προκάλεσε την αντίδραση του Χόλιγουντ. Οι δημιουργοί περιεχομένου που αγοράζει η πλατφόρμα υποστήριξαν ότι είχαν το δικαίωμα να γνωρίζουν πόσο δημοφιλείς –ή μη δημοφιλείς– ήταν οι εκπομπές και οι ταινίες τους. Η διαφάνεια δεδομένων ήταν ένα από τα βασικά ζητήματα και κατά τη διάρκεια των πρόσφατων απεργιών στο Χόλιγουντ.
Ο Τεντ Σαράντος, διευθύνων σύμβουλος του Netflix, είπε ότι είχε κρατήσει μυστικούς τους αριθμούς τηλεθεατών στο παρελθόν για να αποφύγει να δώσει πλεονέκτημα στους ανταγωνιστές του. Ωστόσο, το Netflix έχει μπει πλέον στο παιχνίδι της διαφήμισης και οι υποψήφιοι αγοραστές τηλεοπτικού χρόνου πρέπει να γνωρίζουν πόσο συχνά παρακολουθείται το περιεχόμενο στο οποίο θέλουν να διαφημιστούν.
«Αυτές είναι πιθανώς περισσότερες πληροφορίες από όσες χρειάζεστε, αλλά νομίζω ότι δημιουργούν ένα καλύτερο περιβάλλον για τις συντεχνίες, για εμάς, για τους παραγωγούς, για τους δημιουργούς και για τον Τύπο», είπε ο Σαράντος σε τηλεδιάσκεψη με δημοσιογράφους.
Ερωτηθείς γιατί το Netflix δεν επέτρεψε να ελεγχθούν τα δεδομένα από ανεξάρτητες πηγές, ο Σαράντος είπε: «Είμαι συνδιευθύνων σύμβουλος μιας εισηγμένης εταιρείας, επομένως η κοινοποίηση λανθασμένων στοιχείων θα είχε για μένα συνέπειες».
Η επιλογή του Netflix να αρχίσει να δημοσιεύει δεδομένα πιθανώς οφείλεται στο γεγονός ότι πλέον έχει κερδίσει κατά κράτος τον πόλεμο του streaming. Εχει σχεδόν 250 εκατ. συνδρομητές παγκοσμίως, πολύ περισσότερους από τους αντιπάλους του, και δείχνοντας πόσο δημοφιλείς είναι οι εκπομπές και οι ταινίες του, ίσως επηρεάσει καθοριστικά τις διαπραγματεύσεις για τη μεταφορά περισσότερου περιεχομένου αλλά και τη συμμετοχή αστέρων πρώτης γραμμής στις παραγωγές της εταιρείας.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News