Επειτα από σειρά παρατάσεων και αναβολών, το Μετρό της Θεσσαλονίκης πήρε τελικά συγκεκριμένη ημερομηνία –για την ακρίβεια, μήνα– εκκίνησης λειτουργίας, διά στόματος του αντιπροέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Intrakat (της εταιρείας που ανέλαβε προ εβδομάδων τα έργα του Μετρό), Αλέξανδρου Εξάρχου.
Το πρώτο εισιτήριο του Μετρό στη Θεσσαλονίκη θα κοπεί τον Νοέμβριο του 2024, είπε ο κ. Εξάρχου σε συνάντηση με δημοσιογράφους.
Οπως εξήγησε, το κατασκευαστικό σκέλος έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό του και το έργο πλέον είναι στο στάδιο εγκατάστασης των ηλεκτρομηχανολογικών.
«Κάναμε τις παραγγελίες των ηλεκτρομηχανολογικών, πληρώσαμε και τώρα περνάμε στο στάδιο της εγκατάστασης», ανέφερε. Με το που ολοκληρωθεί ο κύκλος των ηλεκτρομηχανολογικών θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια με όλα τα συστήματα σε λειτουργία, που θα σημάνει και την αντίστροφη μέτρηση για την εμπορική λειτουργία του.
Σημειώνεται ότι αμέσως μετά και την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Ακτωρ από την Intrakat, ο κ. Εξάρχου επισκέφθηκε τη Θεσσαλονίκη προκειμένου να ενημερωθεί για την κατάσταση του έργου και να επιταχυνθούν οι εργασίες αποπεράτωσής του, ώστε αυτό να τεθεί σε τροχιά ολοκλήρωσης και να παραδοθεί εγκαίρως στο Ελληνικό Δημόσιο.
Οπως μάλιστα αποκάλυψε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, ο Ομιλος παρείχε ρευστότητα ζωτικών κεφαλαίων ύψους 85 εκατ. ευρώ στην Ακτωρ μετά την εξαγορά, προκειμένου να καλυφθούν ομαλά όλες οι τρέχουσες υποχρεώσεις της εταιρείας. Είναι ένα ποσό που είχε ήδη προ-εκτιμηθεί και πρόκειται να ανακτηθεί πλήρως από τον Ομιλο.
Κατά τα άλλα ο κ. Εξάρχου απέκλεισε το ενδεχόμενο νέας αύξησης κεφαλαίου στην Intrakat, τουλάχιστον για το επόμενο εξάμηνο, εκτιμώντας ότι σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα δεν υπάρχει ανάγκη νέας κεφαλαιακής ενίσχυσης.
Παράλληλα έκανε λόγο για δύο νέες επιχειρηματικές κινήσεις του Ομίλου που θα λάβουν χώρα μέχρι το τέλος του έτους, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει περαιτέρω.
Από εκεί και πέρα, υπογράμμισε ότι πλέον ο Ομιλος Intrakat, έχοντας την απόλυτη τεχνογνωσία για κάθε είδους έργο, από υποδομές, αντιπλημμυρικά έως και γέφυρες και οδικά, στοχεύει να συμμετέχει σε κάθε διαγωνισμό που θα κρίνει ότι μπορεί να διεκπεραιώσει και να βγει με όφελος.
Intrakat και Ακτωρ έχουν αθροιστικά ανεκτέλεστο κοντά στα 5 δισ. ευρώ και στόχος είναι να «τρέξουν» τα έργα, με έμφαση την Ελλάδα και τη Ρουμανία που είναι οι δύο χώρες αιχμής. Ως προς τη Ρουμανία, ειδικότερα, ο κ. Εξάρχου προανήγγειλε ότι ο Ομιλος θα κινηθεί από εδώ και πέρα επιθετικά ως προς τη διεκδίκηση νέων έργων υποδομών, στοχεύοντας σε ανεκτέλεστο που θα φτάσει στο επίπεδο των 2,5 δισ. ευρώ.
Προς το παρόν, πάντως, δεν θα προχωρήσουν νέες εξαγορές σε καμία από τις δύο αγορές (Ελλάδα και Ρουμανία) που ενδιαφέρουν τον Ομιλο Intrakat.
Τέλος, ερωτηθείς εάν πρόκειται η Intrakat να στραφεί και σε αγορές των Βαλκανίων, ο Αλέξανδρος Εξάρχου απέκλεισε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News