Παρά τη θύελλα επικρίσεων που προκάλεσε το (ρυπογόνο όσον αφορά τα καυσαέρια και «αλμυρό» όσον αφορά τη σπατάλη δημοσίου χρήματος) ταξίδι της στην Ταϊτή, η σοσιαλίστρια και επιπροσθέτως οικολόγος δήμαρχος Παρισίων Αν Ινταλγκό, με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024, θέλει «να αλλάξει το μοντέλο ζωής στην πόλη», όπως διατείνεται, και ξιφουλκεί κατά της αυτοκίνησης – προς το παρόν με θύματα τα οχήματα τύπου SUV (κατόπιν θα δει και αναλόγως θα πράξει).
Την παραμονή του συνεδρίου για το κλίμα που θα γίνει στο Ντουμπάι, όπως έγραψε η Corriere della Sera, η κυρία δήμαρχος παρουσίασε στους δημοσιογράφους το δικό της «σχέδιο για το κλίμα 2024-2030». Τα παρουσιασθέντα στις «μακέτες» μέτρα ήταν πολλά και διάφορα: από την παραγωγή ενέργειας με εκμετάλλευση των παρισινών αποχετεύσεων μέχρι την ανακαίνιση των παλαιών κτιρίων.
Η κορωνίδα της κλιματικής «μακέτας» της Ινταλγκό είναι το δημοψήφισμα κατά των οχημάτων τύπου SUV, δηλαδή το επιστέγασμα του πολέμου της κατά των αυτοκινήτων, όπως καταγγέλλουν οι γιωταχήδες. Οι κάλπες θα στηθούν, λέει, τον προσεχή Φεβρουάριο. «Στις 4 Φεβρουαρίου θα κάνουμε δημοψήφισμα για να αυξήσουμε το κόστος στάθμευσης για τα SUV, τα οποία είναι πολύ βαριά, ρυπογόνα και επικίνδυνα» δήλωσε περιχαρής.
Με την παλαίμαχη δήμαρχο (βρίσκεται στον θώκο περί τα 10 χρόνια) συμφωνούν ασφαλώς οι «ακτιβιστές» της οικολογίας που βγαίνουν παγανιά τα βράδια στο Παρίσι και ξεφουσκώνουν τα λάστιχα των SUV. Η Ινταλγκό επενδύει στην εχθρότητά τους, σχολίασαν οι Ιταλοί, με σκοπό να διπλασιάσει ή να τριπλασιάσει το κόστος για τους μη δημότες Παρισίων, δηλαδή για τους κατοίκους άλλων δήμων του Ιλ ντε Φρανς (του νομού των Παρισίων), οι οποίοι μπαινοβγαίνουν στο κέντρο με SUV.
Αν και η δήμαρχος προβάλλει ταξικά επιχειρήματα για τις μεθοδεύσεις της («όποιος αγοράζει SUV δεν είναι φτωχός» κ.λπ.), δεν μπορεί να κρύψει τον απώτερο στόχο της, που δεν είναι άλλος από τη δημοτική φορομπηξία: «Τα αυτοκίνητα SUV καταλαμβάνουν πάρα πολύ δημόσιο χώρο, ο οποίος δεν είναι δωρεάν» λέει. Δήλωση απροκάλυπτη, από την οποία συνάγεται ότι εφόσον ο δημόσιος χώρος δεν είναι δωρεάν, στο μέλλον μπορεί να επιβληθεί και τέλος… αναπνοής στο πεζοδρόμιο.
Η Ινταλγκό είχε διενεργήσει και δημοψήφισμα για τα σκούτερ, το οποίο περιφρόνησε με την κραυγαλέα αποχή του το 92% των Παριζιάνων. Η Corriere θύμισε εκείνο το φιάσκο και έκλεισε το ρεπορτάζ της με σχόλιο που επισημαίνει ότι η Ινταλγκό έχει διχάσει τους πολίτες του δήμου της πολεμώντας τόσο πολύ τα αυτοκίνητα. Εδωσε και την είδηση ότι μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι θα επιβληθούν «ζώνες περιορισμένης κυκλοφορίας» των ΙΧ.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News