524
Το Model 2 αναμένεται να τοποθετηθεί στην κατηγορία των «entry level» ηλεκτρικών, διευρύνοντας το κοινό της Tesla | Illustration: ilgiornale.it

Θα χτυπήσει κι άλλο την αγορά η Τesla με ένα μικρό ηλεκτρικό στα €25.000;

Το Model 2 αναμένεται να τοποθετηθεί στην κατηγορία των «entry level» ηλεκτρικών, διευρύνοντας το κοινό της Tesla
|Illustration: ilgiornale.it

Θα χτυπήσει κι άλλο την αγορά η Τesla με ένα μικρό ηλεκτρικό στα €25.000;

Μέχρι σήμερα ο Ελον Mασκ έχει δώσει διάφορα «ραντεβού» με χρονοδιαγράμματα που δεν του έχουν βγει – ειδικά όσον αφορά το πότε θα ήταν έτοιμα κάποια μοντέλα της Tesla. Σε αυτό, πάντως, που έπεσε διάνα ήταν η δήλωσή του τον Αύγουστο του ’22 ότι το Model Y θα ήταν το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο σε όλοβ τον κόσμο το 2023.

Οντως, στο πρώτο τετράμηνο του 2023 το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν το απόλυτο μπεστ-σέλερ σε περισσότερες από 160 χώρες. Μαζί γίνεται και το πρώτο EV (Electric Vehicle) στην ιστορία που κατακτά αυτόν τον τίτλο. Και το σημαντικό για την εταιρεία είναι ότι η πρωτοκαθεδρία της στον χάρτη των πωλήσεων δεν αφορά τη σύγκριση του Model Y με άλλα ηλεκτρικά, αλλά με όλα τα μέσα – θερμικά, υβριδικά, EV, γενικώς ό,τι κινείται.

Με τέτοια φόρα ήταν αναμενόμενο πως ο Μασκ θα κατέβαινε ακόμα ένα σκαλί, διευρύνοντας τη βεντάλια προς το μαζικό κοινό με ένα μικρότερο και φτηνότερο μοντέλο, το Tesla 2. Την περασμένη εβδομάδα, λοιπόν, μετά τη συνάντησή του με τον βρετανό πρωθυπουργό, πήγε στη Γερμανία, στο ήδη υπάρχον εργοστάσιο της εταιρείας στο Βερολίνο, εκεί δηλαδή όπου κατασκευάζεται μέρος της παραγωγής του Tesla Y.

Μπροστά στο εργατικό προσωπικό, το οποίο ευχαρίστησε για τις προσπάθειές του να κλιμακώσουν την παραγωγή του Υ, ανακοίνωσε και επισήμως ότι τα σχέδιά του περιλαμβάνουν ένα μικρότερο ηλεκτρικό, το «2». Ετσι, αναμένεται ότι το Tesla 2 θα είναι το δεύτερο μοντέλο της εταιρείας που θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη.

Ο Ελον Μασκ δήλωσε πως ο πιο απλοποιημένος τρόπος συναρμολόγησης θα μειώσει το κατασκευαστικό κόστος ανά μονάδα στα 1.000 ευρώ (Tesla)

Στόχος του αναμενόμενου Tesla 2 είναι να ανταγωνιστεί τα πιο προσιτά EV και κυρίως τα κινεζικά, όπως μοντέλα της BYD και της MG, η οποία, όπως γράφαμε πρόσφατα, ήρθε και στην ελληνική αγορά. Προφανώς, στόχος είναι και το ID 2 της Volkswagen.

Παρότι ανταγωνιστές με τη VW, να θυμήσω ότι στην Ελλάδα η εισαγωγική (Kosmocar Α.Ε.), ήδη εδώ και πάνω από έναν χρόνο, τον Σεπτέμβριο του 2022, είχε ανακοινώσει την έναρξη της συνεργασίας της με την Tesla ως εγκεκριμένο μέλος του δικτύου συνεργείων επισκευής αμαξώματος των οχημάτων του κατασκευαστή.

Στο θέμα μας, το Tesla 2 εκτιμάται πως στις ευρωπαϊκές αγορές θα κοστίζει περί τις 25.000 ευρώ, ενώ να θυμήσουμε επίσης ότι η σημαντική αύξηση των πωλήσεων στην ημεδαπή συνδυάστηκε με δύο μειώσεις τιμών. Αυτή τη φορά, ωστόσο, ο Μασκ δεν ρίσκαρε να προσδιορίσει με ακρίβεια το χρονοδιάγραμμα τού πότε το «μικρό» Τesla 2 θα είναι έτοιμο. Ισως για να μην επαναλάβει λάθος προφητεία, όπως είχε συμβεί στο παρελθόν.

Πρόλαβε, όμως, να δηλώσει τη φιλοδοξία του να αυξήσει την παραγωγή σε 1 εκατ. αυτοκίνητα ετησίως στο εργοστάσιο του Βερολίνου, από 250.000 που εκτιμάται ότι ήταν νωρίτερα φέτος. Μάλιστα, φρόντισε να ενθουσιάσει τους μετόχους του λέγοντας πως «πιθανώς τα δύο μοντέλα, τα Model Y και Model 2, θα αποφέρουν παγκόσμιες πωλήσεις άνω των 5 εκατ. μονάδων ετησίως».

Τέλος, προσέθεσε ότι οι νέες διαδικασίες παραγωγής και οι τεχνολογικές καινοτομίες θα βοηθήσουν την εταιρεία να ενισχύσει μαζικά την αποδοτικότητα, τόσο των εργοστασίων όσο και των οχημάτων της.​

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...