Την ειλημμένη απόφαση του Πρωθυπουργού, του συνόλου της κυβέρνησης και του ιδίου να «εφαρμοστεί παντού στην εκπαίδευση η αξιολόγηση των πάντων, ακόμη και η αξιολόγηση της αξιολόγησης, αφού πρώτα εφαρμοστεί και κριθεί», όπως τόνισε χαρακτηριστικά, επανέλαβε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Μανιφέστο» και ενώ σε πολλά σχολεία της χώρας το μέτρο της αξιολόγησης έχει ατονήσει, αν όχι υπονομευτεί, από τις αντιδράσεις δασκάλων (ΔΟΕ) και καθηγητών (ΟΛΜΕ).
Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις τον περασμένο Οκτώβριο, η ΟΛΜΕ πρότεινε οι καθηγητές και τα σχολεία να στέλνουν πανομοιότυπα κείμενα «αξιολόγησης» – «τα κοινά αυτά κείμενα αυτά φτιάχνονται για να αποτυπώσουμε την ενιαία μας στάση, για την αποφυγή της κατηγοριοποίησης, αφού όλα τα σχολεία θα δηλώνουν τα ίδια και για να αναδειχθούν τα διαχρονικά προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης, με την ανάρτησή τους στην ιστοσελίδα των σχολείων, μη επιτρέποντας με αυτόν τρόπο την μετακύληση των ευθυνών της Πολιτείας στους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία», έγραψε η συνδικαλιστική ένωση των λειτουργών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Από την πλευρά της, η ΔΟΕ, έχει κηρύξει απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση των δασκάλων.
Τι απαντά ο υπουργός:
«Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συνιστά αίτημα της ελληνικής κοινωνίας, δέσμευση του Πρωθυπουργού και εντολή προς εμάς να την εφαρμόσουμε παντού. Θα επιμείνουμε στην πλήρη εφαρμογή του πλαισίου που έχει ψηφιστεί. Θα εφαρμοστούν όλα κατά γράμμα. Οπου εντοπίζουμε κενά ή γραφειοκρατικά εμπόδια, τότε θα παρεμβαίνουμε με καλή πίστη και πνεύμα συνεργασίας με όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές. Με πρώτο εμένα, όλοι στο υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού αξιολογούμαστε. Και το ίδιο το πλαίσιο αξιολόγησης θα αξιολογηθεί αφού πρώτα εφαρμοστεί και δοκιμαστεί στην πράξη», ανέφερε στη συνέντευξή του ο κ. Πιερρακάκης.
Ο κ. Πιερρακάκης παρουσίασε εκ νέου τις νομοθετικές πρωτοβουλίες του υπουργείου για την επαγγελματική εκπαίδευση, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και τις αλλαγές που ετοιμάζονται για την περαιτέρω ενίσχυση του και την ανάδειξή του σε κεντρικό ΑΕΙ στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης, τις αλλαγές που προωθούνται για την ψηφιακή διδασκαλία στη σχολική εκπαίδευση και τις σκέψεις που υπάρχουν για την ψηφιοποίηση της διαδικασία κάλυψης των κενών στα σχολεία με καθηγητές και δασκάλους, πρόβλημα με ετήσια αναφορά στην ελληνική σχολική εκπαίδευση.
Επίσης, έκανε ειδική αναφορά «στο πλαίσιο για την ίδρυση και λειτουργία μη κρατικών πανεπιστημίων, ως παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων».
«Βλέπουμε ήδη μεγάλο ενδιαφέρον από πολλά πανεπιστήμια του εξωτερικού και είμαστε αισιόδοξοι πως αυτό θα μετατραπεί σε πρωτοβουλίες», σημείωσε.
Τέλος, ο υπουργός Παιδείας διευκρίνισε ότι «κορυφαίοι συνταγματολόγοι έχουν διατυπώσει τη θέση πως μία τέτοια εξέλιξη είναι απολύτως ευθυγραμμισμένη προς το Σύνταγμα και το ενωσιακό δίκαιο» και υποστήριξε ότι «οι αντιδράσεις της κοινής γνώμης αποτυπώνουν ότι οι πολίτες έχουν ξεπεράσει τα ταμπού και τα τοτέμ του παρελθόντος. Η πλειοψηφία των πολιτών ζητεί η χώρα να πάει μπροστά».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News