Για μία ακόμη φορά η κυβέρνηση φαίνεται να ξεκινά τις παρεμβάσεις στον χώρο της Παιδείας βάζοντας, σε όρους χρονικούς, το κάρο μπροστά από το άλογο: από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και όχι από τα στάδια που προηγούνται. Αυτό διαφάνηκε και από την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη που έδωσε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης στην ΕΡΤ το βράδυ της Πέμπτης.
Μιλώντας στη δημόσια τηλεόραση και στην εκπομπή «Επίλογος» του Απόστολου Μαγγηριάδη, ο κ. Πιερρακάκης ανακοίνωσε πως η νομοθετική παρέμβαση για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα έρθει «άμεσα», δηλαδή πριν τα Χριστούγεννα.
«Ο πυρήνας είναι το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο και το τι πρέπει να κάνουμε με αυτό ως ναυαρχίδα σε αυτές τις συζητήσεις. Αλλά από την άλλη δεν μπορεί να έχουμε μια διεθνή ιδιαιτερότητα απαγόρευσης και ένα ιδιότυπο κρατικό μονοπώλιο στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό πάμε να λύσουμε λοιπόν», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας, για να συμπληρώσει: «Γι’ αυτόν τον λόγο θα προχωρήσουμε με θεσμική παρέμβαση, με νομοθετική πρωτοβουλία, η οποία θα έρθει άμεσα στη Βουλή, θα παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο πριν το τέλος αυτής της χρονιάς, για να μπορέσουμε να κινηθούμε γρήγορα και πραγματικά να αντλήσουμε από όλες εκείνες τις δυνατότητες που έχουμε τόσα χρόνια και δεν το έχουμε καταφέρει για πάρα πάρα πολλούς λόγους μάλιστα».
Κατά τα άλλα και σε ό,τι αφορά στο ζήτημα της ψηφιακής ενισχυτικής διδασκαλίας ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε πως το πρόγραμμα θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο με δύο μαθήματα, τα Μαθηματικά και τη Γλώσσα και πως στόχος είναι τον Σεπτέμβριο του 2024, στην εκκίνηση της επόμενης σχολικής χρονιάς, να παρέχει το υπουργείο ενισχυτική διδασκαλία δωρεάν ψηφιακά για όλη την επικράτεια.
Σχετικά δε με τους αναπληρωτές, ο υπουργός Παιδείας είπε πως «το σύστημα αυτό είναι ήδη υπό διαμόρφωση, είναι ήδη σε εξέλιξη. Θεωρούμε ότι στις αρχές της επόμενης χρονιάς θα είναι έτοιμο και αυτό θα μας βοηθήσει να δούμε την πλήρη αποτύπωση των εκπαιδευτικών αναγκών».
«Είναι δεδομένο», παραδέχτηκε για το ίδιο θέμα ο κ. Πιερρακάκης, «ότι πρέπει να πάμε σε μόνιμες προσλήψεις, σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Αυτό έχει ήδη γίνει σε μεγάλο βαθμό. Έτσι τα τελευταία τέσσερα χρόνια είχαμε 28.000 μόνιμους διορισμούς. Αλλά σε πρώτο επίπεδο χρειαζόμαστε ένα καλύτερο σύστημα αποτύπωσης των εκπαιδευτικών αναγκών. Έχουμε πάρα πολλές σχολικές μονάδες, χιλιάδες σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα, έχουμε χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Το πώς τα κενά αυτά, όπως αποτυπώνονται, θα σας έλεγα σήμερα στον χάρτη ή στην υφιστάμενη διαδικασία, μεταφράζονται σε προσλήψεις εκπαιδευτικών, είναι κάτι το οποίο μας απασχολεί. Θεωρούμε ότι μπορεί να βελτιωθεί κατά πολύ ο τρόπος με τον οποίο γίνεται αυτό, έτσι ώστε πραγματικά να αποτυπώνονται οι ανάγκες. Να το πω απλά, το σύστημα αυτό είναι ήδη υπό διαμόρφωση, είναι ήδη σε εξέλιξη. Θεωρούμε ότι στις αρχές της επόμενης χρονιάς θα είναι έτοιμο και αυτό θα μας βοηθήσει να δούμε την πλήρη αποτύπωση των εκπαιδευτικών αναγκών», είπε. Και εξήγησε:
«Δηλαδή αυτό πρακτικά, αυτό το ψηφιακό σύστημα πώς θα βοηθήσει τους αναπληρωτές και πώς θα βοηθήσει και τα ίδια τα σχολεία και τους μαθητές στα σχολεία; Καταρχάς στους αναπληρωτές υπάρχει το εξής πρόβλημα, ενημερώνονται πάρα πολύ αργά και ταλαιπωρούνται. Το κόστος είναι πολύ μεγάλο για τους ίδιους, τις οικογένειές τους κλπ. Η διαδικασία όλη αυτή πρέπει να έρθει πιο νωρίς. Το σύστημα αυτό λοιπόν θα μας επιτρέψει η διαδικασία αυτή να έρθει πιο νωρίς. Η σύλληψη είναι το ότι έχουμε εν πολλοίς, με εξαίρεση την πρώτη δημοτικού, αποτυπωμένο τον σχολικό πληθυσμό. Ξέρουμε δηλαδή χοντρικά θα σας πω με πολύ μεγάλη λεπτομέρεια ποιες είναι οι απαιτήσεις. Ξέρουμε επίσης ποια είναι η κείμενη νομοθεσία, δηλαδή υπό ποιες προϋποθέσεις χρειάζονται, πόσοι εκπαιδευτικοί πού. Αυτό το οποίο δεν έχουμε αποτυπωμένο ψηφιακά στην πληρότητά του, είναι με βάση όλα αυτά να ορίζουμε ποιες είναι οι εκπαιδευτικές ανάγκες. Αυτό ακόμη δεν το έχουμε κατακτήσει. Θα το κατακτήσουμε τώρα με όλα τα εργαλεία τα οποία αποκτούμε από το Ταμείο Ανάκαμψης, τα ψηφιακά εργαλεία και έτσι θα μπορέσουμε την επόμενη χρονιά αφενός να αποτυπώσουμε τις εκπαιδευτικές ανάγκες γρηγορότερα, δεύτερον, να τις αποτυπώσουμε πιο αξιόπιστα με έναν τρόπο συστηματικό, τεκμηριωμένο, θεμελιωμένο από το ίδιο το σύστημα, γιατί θα βλέπουμε τα στοιχεία στην πραγματικότητα και με έναν τρόπο που σέβεται ακόμα περισσότερο τον εκπαιδευτικό. Ο εκπαιδευτικός θα ξέρει πολύ νωρίτερα το ποια κενά θα κληθεί να γεμίσει»…
«Οι ζαριές στην πολιτική δεν κάνουν πολύ καλό»
Σε πιο πολιτικούς όρους και αναφορικά με τις δραματικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Πιερρακάκης, πρώτος σε σταυρούς βουλευτής της ΝΔ στην Α’ Αθηνών, σχολίασε: «Νομίζω ότι το ορθό είναι να μην σχολιάζουμε ποτέ το τι συμβαίνει στο εσωτερικό των άλλων κομμάτων. Και αυτό θα μου επιτρέψετε να το τηρήσω. Αυτό το οποίο θα πω είναι ότι σίγουρα αυτή τη στιγμή βλέπουμε μία κινητικότητα η οποία έχει πολύ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Έχετε και από πίσω σας αυτή τη στιγμή που κάθεστε ένα γλυπτό το οποίο έχει δύο ζάρια. Νομίζω ότι οι ζαριές γενικά στην πολιτική δεν κάνουν πολύ καλό».
Σε ό,τι αφορά το μήνυμα των εκλογών ο κ. Πιερρακάκης είπε πως «η εντολή που έχει ο Κυριάκος Μητσοτάκης και εμείς από εκείνον είναι γκάζι, όχι φρένο, μεταρρυθμίσεις, μεταρρυθμίσεις, μεταρρυθμίσεις, αλλαγές, αλλαγές, αλλαγές. Αυτές λοιπόν θα δει ο κόσμος σε όλα τα πεδία πολιτικής της κυβέρνησης και σίγουρα θα τις δει στην Παιδεία».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News