739
Το Nissan Juke είναι μαζεμένο σε διαστάσεις, ανταποκρίνεται στους ρόλους μιας μικρής οικογένειας, ενώ διατηρεί τον ζωντανό και ευέλικτο χαρακτήρα που παραδοσιακά είχε | Nissan / Γ. Καραγιωργάκης

Να η ευκαιρία; Οδηγώντας το Juke των 114 PS με €19.990

Το Nissan Juke είναι μαζεμένο σε διαστάσεις, ανταποκρίνεται στους ρόλους μιας μικρής οικογένειας, ενώ διατηρεί τον ζωντανό και ευέλικτο χαρακτήρα που παραδοσιακά είχε
|Nissan / Γ. Καραγιωργάκης

Να η ευκαιρία; Οδηγώντας το Juke των 114 PS με €19.990

Για το Juke με χειροκίνητο κιβώτιο η έκπτωση είναι 3.410 ευρώ. Αν μπείτε στην επίσημη ιστοσελίδα με το γνωστό configurator της nissan.gr, η αρχική τιμή είναι στα 23.400 ευρώ, ωστόσο με κόκκινο αστερίσκο σημειώνεται ότι είναι ενδεικτική και όχι αυτή που αναφέρεται στον τίτλο, δηλαδή 19.990 ευρώ. Διευκρινίζω ότι πρόκειται για τη βασική έκδοση Energy, με τους τροχούς 16 ιντσών, το Emergency Call, το Intelligent Emergency Braking με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, την αναγνώριση πινακίδων σήμανσης στον δρόμο σε συνδυασμό με Cruise Controlμ αλλά χωρίς οθόνη.

Καλά διαβάσατε, χωρίς. Ραδιόφωνο και τέλος. Αλλιώς, αν θέλετε την οθόνη αφής 8 ιντσών, αισθητήρες βροχής, αυτόματο κλιματισμό, Android & Appple Car Play και κάμερα οπισθοπορείας, πηγαίνετε στην αμέσως παραπάνω έκδοση, που έχει επίσης ως ενδεικτική τιμή  24.900 ευρώ. Η οποία, ομοίως, επωφελείται από την έκπτωση των 3.410 ευρώ.

Για να τελειώνουμε, δε, με τα τιμολογιακά, οι εκδόσεις του Nissan Juke με αυτόματο επτάρι κιβώτιο DCT (διπλού συμπλέκτη) έχουν μεγαλύτερη έκπτωση, στα 3.910 ευρώ, ενώ οι υβριδικές εκδόσεις του αγγίζουν τα 4.000 ευρώ, σε σχέση με τις τιμές που θα δείτε στον τιμοκατάλογο.

Σφιχτό σχετικά σε επίπεδο ανάρτησης και εν δυνάμει διασκεδαστικό στην πίεση. Στο ταξίδι είναι ασφαλές, σπορτίφ ως κύλιση και με ικανοποιητικούς χώρους για έως τέσσερις επιβάτες

Βέβαια, για να τα λέμε όλα, αν ανατρέξετε σε τιμές περίπου προ διετίας, οι σημερινές εκπωτικές είναι στα επίπεδα που ίσχυαν τότε, και μάλιστα σε ακριβότερες εκδόσεις. Πλέον, θέλεις κάπου 20.000 ευρώ για σούπερ μίνι: το καύσιμο χτυπά ταβάνι, το κόστος εκτοξεύτηκε. Εστω, όμως, σε όλη την οικονομική χλαπαταγή, τέτοιου είδους προσφορές έχουν καταλήξει να είναι ευπρόσδεκτες.

Για να επανέλθω στο Juke, πώς είναι οδηγικά; Να σας πω νέτα- σκέτα. Αντίθετα με αυτό που ίσως πιστεύει αρκετός κόσμος, το Juke, αναλογικά πάντα για SUV, στρίβει. Το κατά 105 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο έχει μετριάσει τον σχεδόν νευρικό χαρακτήρα της πρώτης γενιάς και το έχει κάνει ιδιαίτερα ευχάριστο και αποτελεσματικό στην πίεση. Ευπειθώς αναφέρω ότι είναι πιο συμμετοχικό από τις αντίστοιχες προτάσεις της VW, αλλά και πιο σφιχτό σε επίπεδο ανάρτησης και ενδοτικότητας από το ομόσταυλο στρατόπεδο της Renault.

Ως γνωστόν, το Nissan Juke βασίζεται στην κοινή πλατφόρμα CMF-B, που είναι η ίδια με των Renault Clio και Capture. Ωστόσο, διανύοντας χιλιόμετρα μαζί του, έχω την αίσθηση πως για κάποιο λόγο είναι ακόμα περισσότερο σφιχτοδεμένο, αλλά και με αισθητά πιο στιβαρή απόσβεση, σε σχέση με τις γαλλικές προτάσεις που προαναφέρθηκαν.

Το τι συμβαίνει ακριβώς κάτω από το κοινό πλαίσιο με τους Γάλλους δεν είναι μια εύκολη στην απάντησή της πληροφορία. Πρόκειται, άλλωστε, για το ίδιο (μέχρι πρότινος) γκρουπ, με όποια από κοινού συμφέροντα αυτό συνεπάγεται. Το Juke φαίνεται να είναι πιο «ιαπωνικό» στη συναρμολόγησή του (παρότι κατασκευάζεται στη Μ. Βρετανία) και πιο συμπαγές στη διαχείριση των ανωμαλιών. Στοιχεία που εκτιμώ.

Τι θα ήθελα επιπλέον; Λιγότερο αεροδυναμικό θόρυβο, δισκόφρενα στον πίσω άξονα και ίσως πιο ξεκούραστη απόσβεση, επίσης στον πίσω άξονα. Ομως σε αυτή τη ζωή δεν υπάρχει τελειότητα, και για ένα B-SUV, στριφτερό, καλά συναρμολογημένο και ζωηρό στο γκάζι, τα 19.990 ευρώ ακούγονται σήμερα μια χαρά λεφτά.

Κάποια πλαστικά στο εσωτερικό είναι σκληρά, ενώ ακόμα και στις εκδόσεις με οθόνη τα γραφικά δείχνουν παρωχημένα. Ωστόσο, το κόκπιτ είναι καλά συναρμολογημένο και χωρίς τριγμούς

Με την ευκαιρία, εκτίμησα ξανά το γρήγορο και εύχρηστο εξάρι κιβώτιο, την αμεσότητα του σασί, αλλά και τον άξιο κινητήρα των 114 ίππων (στο λανσάρισμα ήταν 117 PS), 200 Νm ροπής από μόλις 999 κ.εκ. Το τρικύλινδρο μοτέρ άμεσου ψεκασμού είναι ζωηρό, αρκούντως αθόρυβο μέχρι τις μεσαίες σ.α.λ. και με ικανό γκάζι. Στις υψηλές rpm, γύρω στις 5.000 σ.α.λ., ακούγεται αρκετά αλλά όχι ενοχλητικά.

Λεπτομέρεια ίσως, όμως θεωρώ θετικό ότι το σύστημα Lane Departure Warning είναι εξ ορισμού, «by default» που λένε και στο χωριό μου, απενεργοποιημένο. Μία κίνηση λιγότερη για ένα σύστημα που είναι μεν χρήσιμο για κάποιους, αλλά και σπαστικό για τον συγκεντρωμένο οδηγό, που δεν χρειάζεται τέτοιες παρενοχλήσεις.

Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7,2 λτ/100 χλμ., τιμή ρεαλιστικά ενδεικτική για τα χιλιόμετρα και το στυλ οδήγησης που εφαρμόστηκε – σβέλτο και χωρίς σπατάλες καυσίμου σε ανώφελες γρήγορες εκκινήσεις από στάση. Κατεβαίνει και κάτω από τα 6 λίτρα, αν το προσπαθήσεις.

Γενικώς, συστήνεται. Από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας που είναι πρακτικά και ευέλικτα, χωρίς να θυσιάζουν κάποια μιλιγκράμ οδηγικής εμπλοκής. Στρίβοντας με B-SUV. Και είπαμε, πάντα μιλώντας με τα δεδομένα της κατηγορίας.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...