667
Γέφυρες κατασκευασμένες από την Bridges to Prosperity στην Αφρική: η ΜΚΟ έφτιαξε εκεί περισσότερες από 480 γέφυρες και συνέδεσε 1,7 εκατομμύριο ανθρώπους | bridgestoprosperity.org

Oι γέφυρες ενώνουν τον κόσμο, ειδικά στη Μαύρη Ηπειρο

Protagon Team Protagon Team 13 Οκτωβρίου 2023, 17:13
Γέφυρες κατασκευασμένες από την Bridges to Prosperity στην Αφρική: η ΜΚΟ έφτιαξε εκεί περισσότερες από 480 γέφυρες και συνέδεσε 1,7 εκατομμύριο ανθρώπους
|bridgestoprosperity.org

Oι γέφυρες ενώνουν τον κόσμο, ειδικά στη Μαύρη Ηπειρο

Protagon Team Protagon Team 13 Οκτωβρίου 2023, 17:13

Στη λέξη γέφυρα έχουμε δώσει πολλές και σημαντικές σημασίες. Πέρα από το οικοδόμημα, υπάρχουν και οι μεταφορές, συμβιβαστικού χαρακτήρα: γέφυρες στην πολιτική, ώστε να ενωθούν αυτά που υποτίθεται δεν μπορούν να ενωθούν, γέφυρες μεταξύ πολιτισμών, θρησκειών, κ.λπ. Ενώνει η γέφυρα. Εξάλλου τα κυριολεκτικά οικοδομήματα, πέτρινα την εποχή των Ρωμαίων, χαλύβδινα και τσιμεντένια σήμερα, προηγήθηκαν των γλωσσικών μεταφορών. Με τις γέφυρες οι Ρωμαίοι έχτισαν ολόκληρη αυτοκρατορία!

Ωστόσο, η γέφυρα χωρίζει κιόλας. Λόγου χάρη, στο Μόσταρ της Βοσνίας παραμένει το σύμβολο των ενδογιουγκοσλαβικών ερίδων και πολέμων. Παραμένει κόσμημα, αλλά όχι μια γέφυρα ειρήνης, αφού χωρίζει τους χριστιανούς από τους μουσουλμάνους. Εχει και περίεργους συμβολισμούς η γέφυρα. Στη Γένοβα έπεσε το 2018 και μαζί της πέθανε και η πόλη. Ομως δύο χρόνια μετά ξαναγεννήθηκε. Οι γέφυρες ενώνουν τις βουνοκορφές στην Καλαβρία και στη Σικελία.

Στη Φλωρεντία, στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, το Πόντε Βέκιο δεν το πείραξαν ούτε οι Γερμανοί. Στη Βενετία, το Ριάλτο ανταγωνίζεται τον Αγιο Μάρκο. Και πώς θα κυβερνούσε τον κόσμο το Μανχάταν χωρίς το Μπρούκλιν; Στο Σαν Φρανσίσκο, το αληθινό αριστούργημα της τεχνολογίας είναι η Golden Gate, χτισμένη για να χορεύει μέσα από ανέμους και δονήσεις. Ωστόσο, αν θέλουμε να επιστρέψουμε στην κλασική αξία των γεφυρών, πρέπει να πάμε στην Αφρική. Εκεί χρειάζονται περισσότερο. Το παράδειγμα δίνει εδώ και 20 χρόνια η ΜΚΟ Bridges to Prosperity, που εδρεύει στις ΗΠΑ και στην Κένυα.

Ο λόγος ύπαρξης αυτής της ΜΚΟ είναι η καταπολέμηση της φτώχειας και η έξοδος των μικρών αγροτικών κοινοτήτων από την απομόνωση. Σύμφωνα με έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας (2016), ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι (ο ένας στους επτά κατοίκους της Γης!) είναι κολλημένοι στην αγροτική πραγματικότητά τους. Ποτάμια και φαράγγια καθορίζουν αυτή την απομόνωση. Και οι περισσότεροι από όσους ζουν αποκομμένοι σε αυτό το πλαίσιο είναι κάτοικοι της Υποσαχάριας Αφρικής.

Η ΜΚΟ, έγραψαν οι Financial Times, έχει κατασκευάσει περισσότερες από 480 γέφυρες σε 21 χώρες, συνδέοντας 1,7 εκατομμύρια πρώην απομονωμένους ανθρώπους με τους πόρους που χρειάζονται. Οι περισσότερες γέφυρες ολοκληρώνονται σε 12 εβδομάδες, με εργασία από τους ντόπιους και υλικά από τις εκεί κυβερνήσεις. Καθεμία γέφυρα κοστίζει περίπου 100.000 δολάρια. Εφέτος η ΜΚΟ ελπίζει να ολοκληρώσει οκτώ γέφυρες στην Ουγκάντα ​​και 35 στη Ρουάντα, ενώ καταστρώνει σχέδιο για την κατασκευή 150 γεφυρών στην Αιθιοπία εντός τριετίας.

Το τι σημαίνει γέφυρα για αυτούς τους ανθρώπους αποκαλύπτεται από τα οικονομικά στοιχεία που δείχνουν τη διαφορά μεταξύ του πριν και του μετά: η σύνδεση με τη γέφυρα έφερε αύξηση 75% στα αγροτικά εισοδήματα, αύξηση 60% στον αλφαβητισμό, αύξηση 22% στη φοίτηση σε σχολεία γενικώς και 200% αύξηση στη φοίτηση σε σχολεία των κοριτσιών ειδικώς.

Η διευθύνουσα σύμβουλος της Bridges to Prosperity, Νίβι Σάρμα, δηλώνει ότι η ΜΚΟ «στην κυριολεξία έβγαλε τους ανθρώπους από τη φτώχεια». Είναι θέμα τριών τετάρτων της ώρας. Στη «Χώρα των Χιλίων Λόφων», τη Ρουάντα, το 82% του πληθυσμού ζει σε αγροτικές περιοχές. Η διάσχιση ενός ποταμού διαρκεί κατά μέσον όρο μία ώρα, ενώ μια γέφυρα συρρικνώνει τον χρόνο σε 15 λεπτά.

d

Η ελαστικότητα αυτών των έργων στις αφρικανικές χώρες είναι απίστευτη. Είναι τυποποιημένα σχέδια κρεμαστών γεφυρών με χαλύβδινη επένδυση, τα οποία εκπονούνται με τη βοήθεια άλλης ΜΚΟ, της Helvetas, που ασχολείται με τη βοήθεια σε 29 αφρικανικές χώρες. Με λίγα λόγια, είναι έργα καθόλου περίπλοκα στην κατασκευή και στη συντήρησή τους. Αυτές οι γέφυρες δίνουν μέλλον σε εκατομμύρια ανθρώπους.

Ολα ξεκίνησαν από τον αμερικανό εργολάβο Κεν Φραντζ (Ken Frantz) ο οποίος ευαισθητοποιήθηκε για την Αφρική. Μάλιστα, κατάφερε να επισκευάσει μια μισογκρεμισμένη γέφυρα το 2001. Από εκείνη την πρώτη επιτυχία γεννήθηκε το Bridges to Prosperity, στο διοικητικό συμβούλιο του οποίου εξακολουθεί να βρίσκεται ο Φραντζ.

Η πραγματική επιτυχία της ΜΚΟ θα είναι η διάδοση της μεθόδου, γιατί δεν μπορεί να χτίσει όλες τις γέφυρες που χρειάζεται η Αφρική: 1.500 θέλει μόνο η Ρουάντα. Οπως λένε οι υπεύθυνοι της ΜΚΟ, «θέλουμε να περάσουμε από την κατασκευή στη διευκόλυνση. Θέλουμε να υποστηρίξουμε την κατασκευή αυτών των γεφυρών, όμως οι υποδομές πρέπει να κατασκευαστούν από την κυβέρνηση και τον ιδιωτικό τομέα».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...