394
Η κυβέρνηση της πόλης-κράτους επιχειρεί να αποθαρρύνει την αγορά αυτοκινήτων, υπέρ των δημόσιων συγκοινωνιών | Shutterstock/Sergey Peterman

Η Σιγκαπούρη κατά του κυκλοφοριακού: Πάνω από 100.000 ευρώ για ένα μεγάλο αυτοκίνητο

Protagon Team Protagon Team 7 Οκτωβρίου 2023, 14:12
Η κυβέρνηση της πόλης-κράτους επιχειρεί να αποθαρρύνει την αγορά αυτοκινήτων, υπέρ των δημόσιων συγκοινωνιών
|Shutterstock/Sergey Peterman

Η Σιγκαπούρη κατά του κυκλοφοριακού: Πάνω από 100.000 ευρώ για ένα μεγάλο αυτοκίνητο

Protagon Team Protagon Team 7 Οκτωβρίου 2023, 14:12

Το κόστος απόκτησης και συντήρησης αυτοκινήτου σε όλον τον κόσμο έχει πάει στα ύψη, αλλά ειδικά στη Σιγκαπούρη έχει φθάσει σε αστρονομικά ρεκόρ. Το κόστος έκδοσης ενός πιστοποιητικού για την ιδιοκτησία ενός μεγάλου οικογενειακού αυτοκινήτου κυμαίνεται αυτή τη στιγμή στα 101.557 ευρώ.

Η ασιατική πόλη-κράτος εισήγαγε ένα σύστημα δεκαετούς πιστοποιητικού ιδιοκτησίας (COE) το 1990, ως μέτρο κατά της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Οι υποψήφιοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στη Σιγκαπούρη πρέπει να διαθέτουν COE για να μπορούν να αγοράσουν ένα όχημα.

Τα πιστοποιητικά πωλούνται σε δημοπρασίες κάθε δύο εβδομάδες, με την κυβέρνηση να ελέγχει τον αριθμό των COE προς πώληση. Με τους φόρους και τους εισαγωγικούς δασμούς, το σύστημα έχει κάνει τη Σιγκαπούρη την πιο ακριβή χώρα στον κόσμο για αγορά αυτοκινήτου, αναφέρει ρεπορτάζ του BBC News.

Για παράδειγμα, ένα νέο κλασικό υβριδικό μοντέλο Toyota Camry κοστίζει περίπου 250.000 δολάρια Σιγκαπούρης (173.690 ευρώ), ποσό που περιλαμβάνει το κόστος του πιστοποιητικού COE και τους φόρους. Το κόστος είναι περίπου έξι φορές μεγαλύτερο από ό,τι στις ΗΠΑ. Υπάρχουν διάφοροι τύποι COE για μικρότερα αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και επαγγελματικά οχήματα.

Οι τιμές των πιστοποιητικών COE έφθασαν σε επίπεδα-ρεκόρ για αρκετούς συνεχόμενους μήνες μέσα στο 2023, καθώς η ανάκαμψη μετά την πανδημία έχει αυξήσει τη ζήτηση – αλλά και ενόψει της ανακοινωθείσας από την κυβέρνηση μείωσης των εκπτώσεων για τα πιστοποιητικά το επόμενο έτος.

Το φθηνότερο COE για ένα αυτοκίνητο κοστίζει 72.255 ευρώ, ποσό που έχει σχεδόν τριπλασιαστεί από το 2020, όταν υπήρχε λιγότερη ζήτηση για νέα αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η λεγόμενη κατηγορία «Open», η οποία δεν έχει περιορισμούς για τα αυτοκίνητα για τα οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί, έφθασε επίσης στο ποσό-ρεκόρ των 105.603 ευρώ.

Παρά το γεγονός ότι είναι σχετικά μικρή, η Σιγκαπούρη κατατάσσεται τακτικά ως η χώρα με έναν από τους μεγαλύτερους αριθμούς εκατομμυριούχων στον κόσμο. Ωστόσο, για τους απλούς κατοίκους της, με μέσο ετήσιο μισθό περίπου 48.600 ευρώ, το σύστημα COE σημαίνει ότι τους είναι δύσκολο να αγοράσουν αυτοκίνητο.

Η κυβέρνηση θέλει να ενθαρρύνει τους κατοίκους να χρησιμοποιούν το σύστημα δημόσιων συγκοινωνιών, το οποίο έχει αξιολογηθεί ως ένα από τα καλύτερα στον κόσμο. Πέρυσι, περισσότερα από 41,7 δισ. ευρώ δεσμεύθηκαν για την επέκταση και ανανέωση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Η πόλη-κράτος, με πληθυσμό περίπου 5,5 εκατομμύρια κατοίκους, είχε κάτι λιγότερο από 1 εκατομμύριο ιδιωτικά αυτοκίνητα στους δρόμους της στα τέλη του περασμένου έτους. Ο αριθμός των νέων διαθέσιμων πιστοποιητικών COE εξαρτάται από το πόσα παλαιότερα αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...