860
Το Booking.com χρωστά 3.500 δολάρια στον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου «Loud: A Full Moon Beach Hotel», στην Ταϊλάνδη | YouTube

Οργή ξενοδόχων κατά της Booking: Με κέρδη $1,3 δισ. τους έχει αφήσει μήνες απλήρωτους

Protagon Team Protagon Team 2 Οκτωβρίου 2023, 17:02
Το Booking.com χρωστά 3.500 δολάρια στον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου «Loud: A Full Moon Beach Hotel», στην Ταϊλάνδη
|YouTube

Οργή ξενοδόχων κατά της Booking: Με κέρδη $1,3 δισ. τους έχει αφήσει μήνες απλήρωτους

Protagon Team Protagon Team 2 Οκτωβρίου 2023, 17:02

Χιλιάδες δολάρια χρωστάει το Booking.com σε ξενοδοχεία και άλλους συνεργάτες εδώ και μήνες, προκαλώντας πρόβλημα ρευστότητας σε εκατοντάδες επιχειρήσεις.

Το δημοφιλές ταξιδιωτικό site ισχυρίζεται ότι πρόκειται για τεχνικό πρόβλημα για την επίλυση του οποίου εργάζεται, όμως οι επιχειρηματίες φοβούνται ότι δεν θα πάρουν τα χρήματά τους, ενώ αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρευστότητας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian, το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στην Ευρώπη, την Ταϊλάνδη, την Ινδονησία.

Συνήθως, αν ένας πελάτης κάνει κράτηση για ξενοδοχείο μέσω του Booking.com και επιλέξει να πληρώσει προκαταβολικά, η εταιρεία λαμβάνει την πληρωμή και τη μεταβιβάζει στον ξενοδόχο, μείον την προμήθειά της.

Οι συνεργάτες της Booking.com ανέφεραν προβλήματα στη λήψη πληρωμών από τον Ιούλιο, και σε ορισμένες περιπτώσεις μήνες νωρίτερα.

Ενώ η Booking.com συνέχισε να λαμβάνει πληρωμές από τους πελάτες, η εταιρεία δεν μετέφερε πάντα το οφειλόμενο ποσό στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και σε άλλους συνεργάτες, με τους οποίους μίλησε ο Guardian.

Τον Αύγουστο, η Booking Group ανακοίνωσε συνολικά έσοδα ύψους 5,5 δισ. δολαρίων και κέρδη 1,3 δισ. δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2023 -αύξηση 27% και 51% σε σχέση με το προηγούμενο έτος αντίστοιχα.

«Τόσο οι διανυκτερεύσεις δωματίων όσο και οι ακαθάριστες κρατήσεις ξεπέρασαν τις προηγούμενες προσδοκίες μας, ως αποτέλεσμα του ευνοϊκού περιβάλλοντος ζήτησης», δήλωσε τότε ο διευθύνων σύμβουλος, Γκλεν Φόγκελ. «Η αύξηση των εσόδων κατά 27% το β’ τρίμηνο ξεπέρασε επίσης κατά πολύ τις προσδοκίες μας».

Ο Λόρεν Ινφελντ λειτουργεί ξενώνες στο Κο Πανγκάν της Ταϊλάνδης, όπου εργάζεται εδώ και 20 χρόνια. Η Booking.com σταμάτησε να διαβιβάζει τις πληρωμές στον αμερικανό επιχειρηματία για έναν από τους ξενώνες του στα μέσα Απριλίου.

«Υπήρχε ένα κομμάτι που καθυστέρησε, ξεχωριστά από τα υπόλοιπα, και στη συνέχεια εξαφανίστηκαν όλες οι πληρωμές. Έτσι, έχουν περάσει έξι μήνες χωρίς πληρωμή», δήλωσε στον Guardian.

Ο Ινφελντ μισθώνει το κτίριο που στεγάζει την επιχείρησή του, «Loud: A Full Moon Beach Hotel». Αφού σταμάτησαν οι πληρωμές από την Booking.com, είπε ότι αναγκάστηκε να πληρώσει το ενοίκιο και άλλα έξοδα από την τσέπη του μέχρι που του έμειναν τα τελευταία του τρία δολάρια.

Είπε επίσης ότι του χρωστούν περίπου 125.000 μπατ -περίπου 3.500 δολάρια- τα οποία, όπως λέει, είναι πολλά για μια επιχείρηση στην Ταϊλάνδη.

Πλέον, το ξενοδοχείο του Ινφελντ δεν είναι διαθέσιμο στο Booking.com

Ο Ινφελντ πρόσθεσε ότι το ακίνητο έχει έκτοτε κατασχεθεί από τους ιδιοκτήτες λόγω των αποτυχημένων πληρωμών ενοικίου, αφήνοντάς τον χωρίς χρήματα, ενώ προσπαθεί να λειτουργήσει τις υπόλοιπες επιχειρήσεις του.

Εκτός των άλλων, ο Αμερικανός ήταν πολύ θυμωμένος γιατί δεν μπορούσε να έρθει σε επαφή με κάποιον στην Booking.com για το θέμα.

«Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να επικοινωνήσουμε μαζί τους. Διαδικτυακά λέει ότι πρέπει να μιλήσετε με τα οικονομικά ή τον πιστωτικό έλεγχο, κανένας από τους οποίους δεν έχει αριθμό τηλεφώνου ή διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου».

Σημείωσε ότι μπορεί κάποιος να καλέσει ένα κέντρο επικοινωνίας, το οποίο στη συνέχεια μεταφέρει το αίτημα στα αρμόδια τμήματα. Όμως, αυτό λήγει κάθε τέσσερις ημέρες και ο επιχειρηματίας πρέπει να επικοινωνήσει ξανά με το κέντρο για να καταθέσει εκ νέου αίτημα να επικοινωνήσει κάποιος μαζί του.

Αυτή είναι η πρακτική για όλες τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, σύμφωνα με τον Guardian.

Αυτό έχει οδηγήσει πολλούς να επιχειρήσουν άλλους τρόπους επικοινωνίας με την εταιρεία, όπως μηνύματα στο LinkedIn, απευθείας μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Booking και αναζήτηση μεμονωμένων οικονομικών στελεχών στο Διαδίκτυο.

Η Εμιλι Στάνλεϊ, μια Αυστραλή που διαχειρίζεται μια βίλα δύο υπνοδωματίων στο Μπαλί, κατάφερε να πληρωθεί την περασμένη εβδομάδα τα 11.000 δολάρια Αυστραλίας που της οφείλονταν από τον Μάρτιο, εντοπίζοντας έναν οικονομικό υπεύθυνο στο Facebook.

«Νομίζω ότι αυτός είναι ο μόνος λόγος που πληρώθηκα, επειδή δοκίμασα όλα τα άλλα. Τηλεφωνούσα, έστελνα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα πάντα, αλλά τίποτα. Και τότε ήταν απλά αστείο ότι την επομένη της απάντησης, τα χρήματα ήταν στον λογαριασμό μου».

Η Στάνλεϊ είπε ότι η καθυστέρηση της πληρωμής σήμαινε ότι δεν μπορούσε να πληρώσει το ενοίκιο για το δικό της σπίτι και αναγκάστηκε να δεχτεί μια δουλειά, όπου η διαμονή τής παρέχεται δωρεάν.

«Ήταν πολύ δύσκολοι έξι μήνες. Πολύ αγχωτικοί, με πολλά δάκρυα. Προσπαθώ να είμαι αισιόδοξη, αλλά είναι πολύ δύσκολο, επειδή οι άνθρωποι απλά σε πατάνε», είπε η ίδια.

Ο Τρανταφίρ Ρατ, διαχειριστής βίλας στη Δανία, δήλωσε ότι αναγκάστηκε επίσης να αναλάβει επιπλέον δουλειές για να καλύψει τα χρέη και ότι το ηλεκτρικό του ρεύμα θα διακοπεί στις αρχές Οκτωβρίου αν δεν πληρώσει τα 10.000 ευρώ που λέει ότι του οφείλει η Booking.com.

«Σας ζητάμε να μου στείλετε το ποσό που μου οφείλετε το συντομότερο δυνατό γιατί κινδυνεύω να χάσω όλη μου τη δουλειά!!!», ανέφερε ο Ρατ σε ηλεκτρονικό μήνυμα προς την Booking.com, το οποίο είδε ο Guardian.

Εκτός των ξενοδόχων, χρήματα χάνουν ταξιδιωτικοί μπλόγκερ και ιστότοποι που λαμβάνουν πληρωμές θυγατρικών όταν οι πελάτες μεταφέρονται στο Booking μέσω ενός συνδέσμου στο site τους.

Ορισμένοι φορείς που μίλησαν σε ειδησεογραφικά πρακτορεία τους τελευταίους μήνες, ανέφεραν ότι πληρώθηκαν μόλις η ιστορία τους έγινε γνωστή.

Η ουγγρική υπηρεσία προστασίας των καταναλωτών ξεκίνησε τον περασμένο μήνα έρευνα σχετικά με την αποτυχία της εταιρείας να πληρώσει τους φορείς εκμετάλλευσης ξενοδοχείων στη χώρα και πραγματοποίησε έφοδο στο τοπικό γραφείο της Booking.com, μετά από δημοσιεύματα σχετικά με το θέμα.

Ο Guardian έστειλε μια σειρά ερωτήσεων στην Booking.com σχετικά με το θέμα, τον αριθμό των ξενοδόχων που επηρεάστηκαν, τα οφειλόμενα ποσά και το αν θα παρασχεθεί αποζημίωση σε όσους υπέστησαν ταλαιπωρία ως αποτέλεσμα.

Η εταιρεία αρνήθηκε να απαντήσει.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...