548
Ο Εμανουέλ Μακρόν υποσχέθηκε τη μείωση των τιμών του ρεύματος έως το τέλος του έτους | REUTERS/Amit Dave

Γαλλία: Το «οικολογικό σχέδιο» του Μακρόν για το τέλος των ορυκτών καυσίμων

Protagon Team Protagon Team 26 Σεπτεμβρίου 2023, 10:24
Ο Εμανουέλ Μακρόν υποσχέθηκε τη μείωση των τιμών του ρεύματος έως το τέλος του έτους
|REUTERS/Amit Dave

Γαλλία: Το «οικολογικό σχέδιο» του Μακρόν για το τέλος των ορυκτών καυσίμων

Protagon Team Protagon Team 26 Σεπτεμβρίου 2023, 10:24

Τους βασικούς άξονες του σχεδίου για μια «οικολογία γαλλικού τύπου, κυρίαρχη και ανταγωνιστική», παρουσίασε ο Εμανουέλ Μακρόν.

Ο μεγάλος στόχος της Γαλλίας, σύμφωνα με τον πρόεδρό της, είναι η μείωση των εκπομπών θερμοκηπικών αερίων κατά 55% σε σύγκριση με το 1990 και η διακοπή χρήσης ορυκτών καυσίμων έως το 2030.

Ο γάλλος πρόεδρος υποσχέθηκε ότι η κυβέρνησή του «θα ανακτήσει τον έλεγχο» των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας έως το τέλος του έτους. Χωρίς να αναφέρει λεπτομέρειες, ο Μακρόν δήλωσε ότι η δημόσια επιχείρηση ηλεκτρισμού EDF και οι πυρηνικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής της χώρας θα βοηθήσουν στην επίτευξη του στόχου.

«Υπάρχει ένα σημείο που είναι το κλειδί για την ανταγωνιστικότητά μας και θα το ανακοινώσουμε τον Οκτώβριο, και αυτό είναι να πάρουμε πίσω τον έλεγχο των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας», υπογράμμισε, ανακοινώνοντας ένα πολυετές περιβαλλοντικό πρόγραμμα.

«Θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε τον Οκτώβριο τιμές ηλεκτρικής ενέργειας που θα είναι σύμφωνες με την ανταγωνιστικότητά μας», δήλωσε, προσθέτοντας ότι αυτό θα εφαρμοστεί τόσο στα νοικοκυριά όσο και στις επιχειρήσεις.

«Εως το τέλος του έτους θα ανακτήσουμε των έλεγχο της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος σε γαλλικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο», τόνισε, απέναντι στα κόμματα της αντιπολίτευσης που τον κατηγορούν ότι άφησε το τιμολόγιο του ηλεκτρικού ρεύματος να φθάσει στα ύψη.

Αξιωματούχος του Ελιζέ δήλωσε ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω του γαλλικού νόμου για την ενέργεια, για να αντιμετωπιστεί το γεγονός ότι οι τιμές του φυσικού αερίου διόγκωσαν τις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας σε όλη την Ευρώπη, εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία. Αυτό θα μπορεί να γίνει χωρίς να περιμένουμε να ολοκληρωθεί μια μεταρρύθμιση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης, δήλωσε.

Η Γαλλία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην πυρηνική ενέργεια για να περιορίσει τις εκπομπές θερμοκηπικών αερίων. Ορισμένα μέτρα στο πολυετές πρόγραμμα πράσινης μετάβασης, όπως το τέλος της λειτουργίας των σταθμών ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα το 2027, ενθαρρύνουν τους Γάλλους να εγκαταλείψουν τους θερμικούς κινητήρες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να προτιμήσουν τις αντλίες θερμότητας για να θερμάνουν τα σπίτια τους.

Για να επιτευχθούν οι στόχοι της Γαλλίας, δηλαδή η μείωση των εκπομπών θερμοκηπικών αερίων κατά 55% έως το 2030 σε σύγκριση με το 1990 και η διακοπή χρήσης ορυκτών καυσίμων, «πρέπει να πάμε δύο φορές πιο γρήγορα», τόνισε ο Μακρόν, καθώς στη μείωση των ρυπογόνων εκπομπών κατά την πρώτη πενταετή θητεία του βοήθησε η οικονομική επιβράδυνση που προκλήθηκε από την πανδημία.

«Πρέπει να καταφέρουμε να κάνουμε περισσότερο σε επτά χρόνια από αυτά που κάναμε τα τελευταία 33 χρόνια», τονίζεται σε ανακοίνωση του Ελιζέ.

Η κυβέρνηση είχε ήδη ανακοινώσει ότι πρόσθετο ποσό επτά δισ. ευρώ θα διατεθεί στο προσχέδιο προϋπολογισμού του 2024 για επενδύσεις φιλικές προς το περιβάλλον, οι οποίες θα χρηματοδοτηθούν με την άρση ορισμένων από τις φορολογικές ελαφρύνσεις που λαμβάνουν ορισμένες βιομηχανίες σε σχέση με τη χρήση ορυκτών καυσίμων.

Ο Μακρόν δήλωσε την Κυριακή ότι η κυβέρνηση θα ζητήσει από τη βιομηχανία καυσίμων να πωλεί σε τιμή κόστους και θα χορηγήσει 100 ευρώ βοήθεια στους φτωχότερους εργαζόμενους που οδηγούν για να πάνε στη δουλειά, ώστε να περιορίσει τον αντίκτυπο του πληθωρισμού στα νοικοκυριά.

Στα σχέδια του γάλλου προέδρου περιλαμβάνεται ακόμα η δημιουργία νέων θαλάσσιων εγκαταστάσεων με ανεμογεννήτριες, εργοστασίων για ηλεκτρικές μπαταρίες στη βόρεια Γαλλία και η διάθεση 700 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου.

Επιπλέον, ο Μακρόν ανακοίνωσε τη διάθεση 700 εκατ. ευρώ για την κατασκευή 13 μητροπολιτικών διαπεριφερειακών έργων και διευκρίνισε ότι αυτά τα έργα θα κοστίσουν συνολικά 10 δισ. ευρώ.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...