Το παρθενικό του ταξίδι ξεκίνησε το πρωτοποριακό φορτηγό πλοίο «Pyxis Ocean» από την Κίνα προς τη Βραζιλία.
Οπως σημείωσε το BBC, πρόκειται για το πρώτο φορτηγό πλοίο που είναι εξοπλισμένο με γιγαντιαία αιολικά ιστία.
Η αμερικανική ναυτιλιακή εταιρεία Cargill, η οποία έχει ναυλώσει το πλοίο, ελπίζει ότι η τεχνολογία αυτή θα βοηθήσει τη βιομηχανία των θαλάσσιων μεταφορών στον δρόμο της προς ένα πράσινο μέλλον.
Τα ιστία «WindWings», που έχουν ύψος 37,5 μέτρα, θα μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων και, συνεπώς, το αποτύπωμα άνθρακα της ναυτιλίας.
Εκτιμάται ότι ο κλάδος είναι υπεύθυνος για το 2,1% περίπου των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Τα ιστία ανυψώνονται μόνο όταν το πλοίο βρίσκεται εκτός λιμανιού. Είναι κατασκευασμένα από το ίδιο υλικό με τις ανεμογεννήτριες, ώστε να είναι ανθεκτικά.
Υπολογίζεται πως ο άνεμος θα μπορούσε να βοηθήσει να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων κατά 30% κατά τη διάρκεια της ζωής του πλοίου.
Η τεχνολογία αναπτύχθηκε από τη βρετανική εταιρεία BAR Technologies, που ξεκίνησε από την βρετανική ομάδα που συμμετείχε στο America’s Cup, τον διάσημο αγώνα με ιστιοφόρα τελευταίας τεχνολογίας, το 2017.
Το πλοίο θα χρειαστεί περίπου έξι εβδομάδες για να φτάσει στον προορισμό του.
«Πρόκειται για ένα εγχείρημα που προχώρησε με αργούς ρυθμούς, αλλά χωρίς αμφιβολία θα έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο για τον πλανήτη», δήλωσε στο BBC ο επικεφαλής της ομάδας, Τζον Κούπερ –ο οποίος ήταν μέλος της ομάδας της McLaren στη Φόρμουλα Ενα.
Ο Κούπερ πιστεύει ότι αυτό το ταξίδι θα αποτελέσει σημείο καμπής για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
«Προβλέπω ότι μέχρι το 2025 οι μισές παραγγελίες νέων πλοίων θα είναι με αιολική πρόωση. Ο λόγος για τον οποίο είμαι τόσο σίγουρος, είναι η μείωση του κόστους, μείον 1,5 τόνος καυσίμου την ημέρα ανά ιστίο. Αν βάλουμε τέσσερα ιστία σε ένα πλοίο, εξοικονομούνται έξι τόνοι καυσίμων, δηλαδή 20 τόνοι άνθρακα την ημέρα. Τα νούμερα είναι τεράστια», εξήγησε.
Η καινοτομία προέρχεται από το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά τα ιστία κατασκευάζονται στην Κίνα. Ο Κούπερ είπε ότι η έλλειψη κυβερνητικής υποστήριξης για τη μείωση του κόστους του εισαγόμενου χάλυβα, εμποδίζει την εταιρεία να τα κατασκευάσει στη Βρετανία.
Οι ειδικοί λένε ότι η αιολική ενέργεια είναι ένας πολλά υποσχόμενος τομέας, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία προσπαθεί να μειώσει τους 837 εκατομμύρια τόνους άνθρακα που παράγει κάθε χρόνο.
Τον Ιούλιο, η βιομηχανία δεσμεύτηκε για μηδενικό ισοζύγιο έως το 2050.
«Η αιολική ενέργεια μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά», είπε ο Σάιμον Μπούλοκ, ερευνητής ναυτιλίας στο Κέντρο Τίνταλ, στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ.
«Χρειαζόμαστε καύσιμα με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε όλα τα πλοία, αλλά στο μεταξύ, είναι επιτακτική ανάγκη να κάνουμε κάθε ταξίδι όσο το δυνατόν πιο αποδοτικό. Οι χαμηλότερες ταχύτητες αποτελούν επίσης μέρος της λύσης», δήλωσε στο BBC.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News