424
Μία από τις εισόδους στο διαδαλώδες σιδηροδρομικό τούνελ του Γκοτάρ, που καλύπτει απόσταση 57 χιλιομέτρων στην Ελβετία | Shutterstock/Kraft_Stoff

Εκλεισε η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο, ελέω εκτροχιασμού

Protagon Team Protagon Team 17 Αυγούστου 2023, 17:50
Μία από τις εισόδους στο διαδαλώδες σιδηροδρομικό τούνελ του Γκοτάρ, που καλύπτει απόσταση 57 χιλιομέτρων στην Ελβετία
|Shutterstock/Kraft_Stoff

Εκλεισε η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο, ελέω εκτροχιασμού

Protagon Team Protagon Team 17 Αυγούστου 2023, 17:50

Οι επιβάτες τρένων μεταξύ του βόρειου και του νοτιότερου τμήματος της  Ελβετίας, θα πρέπει να παρακάμψουν τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο, και να επιστρέψουν στη μακρύτερη, γραφική διαδρομή για μήνες, δήλωσαν οι σιδηροδρομικές αρχές της χώρας, μετά από τον εκτροχιασμό μιας εμπορευματικής αμαξοστοιχίας που διέλυσε τη γραμμή.

Δεκαέξι βαγόνια που ξέφυγαν των γραμμών στον εκτροχιασμό της περασμένης Πέμπτης, παρέμειναν κολλημένα μέσα στη βασική σήραγγα Γκοτάρ, μήκους 57 χιλιομέτρων, στη νότια περιοχή Τιτσίνο, δήλωσε την Τετάρτη η εθνική σιδηροδρομική εταιρεία της Ελβετίας, SBB. Κανείς δεν τραυματίστηκε αλλά οι ζημιές ήταν μεγάλες. Οι φωτογραφίες δείχνουν, μεταξύ άλλων, μπουκάλια κρασιού σκορπισμένα στις ράγες.

Η σήραγγα είναι μια κρίσιμη οδός για εμπορεύματα και φορτία, ιδιαίτερα μεταξύ της Γερμανίας προς τα βόρεια, και της Ιταλίας προς τα νότια. Το 2022, περισσότερα από τα δύο τρίτα της σιδηροδρομικής εμπορευματικής κίνησης μέσω των Αλπεων διήλθαν από τη σήραγγα, σύμφωνα με την ελβετική κυβέρνηση, αναφέρει ρεπορτάζ της Guardian.

Η μία πλευρά της σήραγγας –ο σωλήνας που δεν επηρεάστηκε από τον εκτροχιασμό– θα πρέπει να μπορεί να τεθεί σε λειτουργία «κατ’ αρχάς» από την επόμενη Τετάρτη για τρένα φορτίου, ανέφερε η SBB, αλλά η κυκλοφορία των επιβατικών τρένων θα πρέπει να περιμένει για μήνες.

Αεροφωτογραφία τμήματος του σιδηροδρομικού περάσματος Γκοτάρ, βαθιά μέσα στις Ελβετικές Αλπεις (Shutterstock/4kclips)

«Φαίνεται ότι η έκταση της ζημιάς είναι σημαντικά μεγαλύτερη από αυτή που δείχνουν οι πρώτες εκτιμήσεις. Συνολικά, περίπου οκτώ χιλιόμετρα γραμμών και 20.000 τσιμεντένιες σιδηροδρομικές συνδέσεις θα πρέπει να αντικατασταθούν», ανακοίνωσε η SBB. «Οι εργασίες αποκατάστασης θα χρειαστεί να συνεχιστούν μέχρι το τέλος του 2023».

Τα επιβατικά τρένα θα κινούνται στην πανοραμική διαδρομή μέχρι νεωτέρας, συμπληρώνει η ανακοίνωση της SBB. Η εναλλακτική διαδρομή προσθέτει μία ώρα για τους ταξιδιώτες εσωτερικού, και δύο ώρες για τους ταξιδιώτες εξωτερικού. Η σήραγγα εγκαινιάστηκε το 2016, εν μέσω τυμπανοκρουσιών και μιας πλούσια χορογραφημένης θεατρικής παράστασης, στην οποία συμμετείχαν δεκάδες ερμηνευτές.

Οι ηγέτες της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Γερμανίας συμμετείχαν στην τελετή εγκαινίων του Γκοτάρ, ενός μηχανικού επιτεύγματος βαθιά κάτω από τις χιονισμένες κορυφές των Αλπεων, που χρειάστηκε 17 χρόνια για να κατασκευαστεί και είχε κόστος 12,2 δισεκατομμυρίων ελβετικών φράγκων (11 δισ. ευρώ). Η σήραγγα δημιουργήθηκε για να βοηθήσει στη μείωση του χρόνου ταξιδιού, στη διευκόλυνση της οδικής κυκλοφορίας, και στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Αν και η Ελβετία δεν είναι ένα από τα 27 μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης, το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ε.Ε. λαμβάνει μεγάλη ώθηση από τη χρονική συντόμευση μέσω των Αλπεων, και η σήραγγα εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο εμπορευμάτων, που εκτείνεται από το ολλανδικό λιμάνι του Ρότερνταμ, έως την ιταλική Γένοβα.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...