Η 911 θα εξελιχθεί ως το μοναδικό προϊόν με μοτέρ εσωτερικής καύσης στην γκάμα της μάρκας, καθώς η εταιρεία προσπαθεί να εξασφαλίσει το 80% των πωλήσεών της να προέρχεται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας e-fuels της Porsche.
Η εταιρεία άνοιξε επιτέλους τα χαρτιά της για την 911 καθώς μπαίνουμε στην εποχή του εξηλεκτρισμού. Οπως περιγράφεται σε άρθρο του Reuters, το στέλεχος παρουσίασε λεπτομερώς τις προθέσεις της μάρκας να ηλεκτρίσει την τρέχουσα γκάμα της. Αυτό το πλάνο θα ξεκινήσει με το Macan EV, το οποίο αναμένεται να φτάσει το 2024, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα Premium Platform Electric – η οποία δεν πρέπει να συγχέεται με την πλατφόρμα J1, που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα μοντέλα Taycan και Taycan Cross Turismo.
Το κόνσπεπτ της 718 Cayman GT4 ePerformance, που αποκαλύφθηκε το 2022, ήταν αυτό που έδωσε την προεπισκόπηση της πλατφόρμας PPE. Λογικό, καθώς ο επικεφαλής των e-fuels εξήγησε περαιτέρω ότι μια ηλεκτροκίνητη παραλλαγή της 718 θα ακολουθήσει λίγο μετά το Macan, με μια ηλεκτρική Cayenne να είναι επίσης στα σκαριά. Ωστόσο, η 911 θα ακολουθήσει μια διαφορετική πορεία.
«Η στρατηγική μας, καταρχάς, είναι η μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα, και θα κατασκευάζουμε την 911 όσο το δυνατόν περισσότερο με κινητήρα εσωτερικής καύσης» δήλωσε ο Καρλ Ντιμς.
Ηταν η πρώτη φορά που η Porsche δήλωσε ρητά τις προθέσεις της, να έχει, δηλαδή, μόνο ένα όχημα εσωτερικής καύσης στην γκάμα της. Προφανώς και δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η 911 θα ήταν το μοντέλο που θα εφαρμόσει τη στρατηγική, καθώς σε αυτό έχει βασιστεί η ιστορία της ίδιας της μάρκας, αλλά και το επίκεντρο της επιχείρησης της Στουτγάρδης. Ενδεικτικά, ακόμα και σήμερα, που τα σπορ αυτοκίνητα είναι σε ύφεση και τα SUV αλωνίζουν, η 911 αντιπροσωπεύει το 13% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας για το 2022.
Η επένδυση της μάρκας στην ανάπτυξη συνθετικών καυσίμων έχει επίσης κάνει πολλούς να ελπίζουν ότι θα δουν περισσότερα μοντέλα της Porsche με κινητήρες εσωτερικής καύσης στο μέλλον. Σύμφωνα, όμως, με με τον εκπρόσωπο της εταιρείας, οι επενδύσεις που γίνονται στα e-fuels δεν σχετίζονται με άλλα μοντέλα, καθώς το πρόγραμμα HIF Global εστιάζει κυρίως στα καύσιμα αεροσκαφών και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, με το στέλεχος να σημειώνει ότι η Porsche πιστεύει ότι τα επιβατικά αυτοκίνητα θα γίνουν, τελικά, πλήρως ηλεκτροκίνητα.
Τέλος, οι μηχανικοί της Porsche είναι όντως πολύ καλοί στην κατασκευή κινητήρων. Αρκεί να ακούσει κανείς μια GT3 να «τραγουδά» στο εύρος στροφών της για να το επιβεβαιώσει και ακουστικά. Οπότε, αν μόνο ένα από τα μοντέλα της μάρκας συνεχίσει να παράγει αυτή τη μουσικότητα, ακούγεται ως μάλλον καλό νέο ότι θα είναι η 911. Εστω κι αν οι τιμές έχουν εκτοξευθεί και, την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, για μία Carrera S θέλεις περί τις 200.000 ευρώ στην ελληνική αγορά.
Μένει, λοιπόν, να δούμε πόσο έντονα η αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι πραγματικά σε θέση να παρακάμπτει τις αυστηρές ρυθμίσεις που θέλουν το 2035 ως την καταληκτική ημερομηνία που θα κατασκευάζονται αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης με προορισμό την ευρωπαϊκή αγορά.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News