«Στην Παιδεία είναι που θα κριθούν όλα για τις επόμενες δεκαετίες». Με αυτήν την φράση ο υπουργός Παιδείας σηματοδότησε την πρώτη ομιλία του από το βήμα της Βουλής με τα νέα του καθήκοντα.
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης μίλησε για το «πυκνό έργο» που άφησε, όπως είπε, η προκάτοχός του Νίκη Κεραμέως, όπως μεταξύ άλλων, την ελάχιστη βάση εισαγωγής, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την τράπεζα θεμάτων, τα θέματα συμπερίληψης και τη χρηματοδότηση των ΑΕΙ.
Ο υπουργός αναφέρθηκε στην αναθεώρηση του άρθρου 16. «Πιστεύουμε στην άρση του κρατικού μονοπωλίου στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και θα επιδιώξουμε την αλλαγή του άρθρου 16 του Συντάγματος» είπε χαρακτηριστικά.
«Η κοινωνία» είπε ο κ. Πιερρακάκης «μας ζητάει να πατήσουμε γκάζι και όχι φρένο και αυτό θα κάνουμε. Θα ανοίξουμε την πόρτα και στα μη κρατικά πανεπιστήμια γιατί αυτό είναι απαίτηση της κοινωνίας». Σημείωσε, μάλιστα, «ότι δεν μπορεί η Ελλάδα των 10 εκατομμυρίων κατοίκων να έχει περισσότερους φοιτητές στο εξωτερικό, από ότι άλλες χώρες με μεγαλύτερο πληθυσμό όπως η Ισπανία».
«Η δυνατότητα που υπάρχει, στο πλαίσιο των υφιστάμενων συνταγματικών δεδομένων, για ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων είναι κάτι που συζητείται εδώ και χρόνια στη χώρα μας. Θα προβούμε στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων που μας δίνει το σύνταγμα ώστε να προετοιμάσουμε συμπληρωματικά το έδαφος για την αλλαγή του άρθρου 16, χωρίς να χάσουμε ακόμα περισσότερο χρόνο» πρόσθεσε.
Μίλησε ακόμα για «ενίσχυση της Ανώτατης Εκπαίδευση στη χώρα μας, επενδύοντας στο πλούσιο ανθρώπινο δυναμικό των πανεπιστημίων μας» και επεσήμανε ότι, «αναπτύσσονται προγράμματα από το Ταμείο Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση και την έρευνα, τα οποία ξεπερνούν κατά πολύ το ένα δισ. ευρώ».
Όπως είπε, αφορούν «από βιομηχανικά διδακτορικά μέχρι τις συμπράξεις των πανεπιστημίων με μικρομεσαίες επιχειρήσεις».
«Εφαρμόζουμε το νέο νόμο πλαίσιο στα πανεπιστήμια με έμφαση στις καινοτομίες που αυτός εισαγάγει. Προωθούμε τη δημιουργία, με στόχο την χρηματοδότηση καινοτόμων ιδεών φοιτητών και καθηγητών. Επενδύουμε επίσης στην δια βίου μάθηση, υπάρχει χάσμα δεξιοτήτων ειδικά στην αγορά πληροφορικής στο οποίο θα συμμετάσχουν ως προς την πληροφορική, 100.000 Έλληνες», πρόσθεσε.
Έμφαση έδωσε ο κ. Πιερρακάκης, στην ενίσχυση, αξιοποίηση και ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, ενώ αναφέρθηκε και στο μισθολογικό πλαίσιο, σημειώνοντας ότι «το απόγευμα θα γίνουν ανακοινώσεις από τον υπουργό Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη και θα εξειδικευθούν ακόμα περισσότερο στη πορεία».
«Επιστρέφουμε στην κανονικότητα σταδιακά ως προς τη στελέχωση των σχολικών μονάδων με το προσωπικό αυξανόμενα, μόνιμο, με 4.000 ως 5.000 προσλήψεις τον χρόνο ενώ βελτιώνουμε τις απολαβές των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο των αυξήσεων που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός», τόνισε.
Αναφερόμενος στο θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, τόνισε ότι «με κόπο, με τις δυσκολίες της πρώτης εφαρμογής του και μετά από τόσα χρόνια δισταγμών, αποτελεί πλέον κεκτημένο της ελληνικής εκπαίδευσης».
«Ακόμα και οι πιο διστακτικοί αποκτούν εμπιστοσύνη στην αξία της αξιολόγησης, στην προσπάθεια συνεχούς βελτίωσης και ενδυνάμωσης του εκπαιδευτικού συστήματος. Θα συνεχίσουμε σε αυτή την πορεία με τη συμμετοχή και των εκπαιδευτικών και τις προτάσεις τους. Και να πω το αυτονόητο, οι πρώτοι που αξιολογούνται είναι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας που κρίνεται καθημερινά από την εκπαιδευτική κοινότητα και την ελληνική κοινωνία», συμπλήρωσε.
Ο κ. Πιερρακάκης στάθηκε επίσης ιδιαίτερα, «στην επένδυση στην προσχολική αγωγή», τονίζοντας ότι «είναι η μεγαλύτερη επένδυση που μπορεί να κάνει μια κοινωνία σε σχέση με κάθε άλλη εκπαιδευτική βαθμίδα».
«Ανοίγουμε τον διάλογο για το Εθνικό Απολυτήριο, για ένα κοινά αποδεκτό τρόπο πρόσβασης στα πανεπιστήμια που θα είναι συμβατός τόσο με τις διεθνείς τάσεις όσο και με το κεκτημένο των Πανελλήνιων Εξετάσεων. Έχουν ήδη δρομολογηθεί αλλαγές σε 166 προγράμματα σπουδών, αλλαγές που θα συνεχιστούν προς την ίδια προωθητική κατεύθυνση. Ακριβώς για αυτό δημιουργούμε μηχανισμό διαρκών αλλαγών στα προγράμματα σπουδών προς πολλαπλές κατευθύνσεις», υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας.
Όπως είπε ακόμα ο κ. Πιερρακάκης, «αποδίδουμε μεγάλη έμφαση στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, παρέμβαση η οποία θα εκδηλωθεί μέσω ενός νέου νόμου πλαισίου που θα δώσει έμφαση στη συνένωση των δυνάμεων των ΕΠΑΛ, των ΙΕΚ και των εργαστηριακών Κέντρων».
Τέλος ο κ. Πιερρακάκης, ανακοίνωσε την κατάρτιση εθνικού πεδίου δράσης, για την καταπολέμηση του αντισημιτισμού και της βίας των ανηλίκων.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News