1348
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ενώ απαντά στην παρέμβαση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ | INTIMEnews

Σταϊκούρας στη Βουλή: Τις επόμενες ημέρες η σύμβαση Δημοσίου – ΟΣΕ για το δίκτυο του σιδηροδρόμου

Protagon Team Protagon Team 7 Ιουλίου 2023, 13:48
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ενώ απαντά στην παρέμβαση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ
|INTIMEnews

Σταϊκούρας στη Βουλή: Τις επόμενες ημέρες η σύμβαση Δημοσίου – ΟΣΕ για το δίκτυο του σιδηροδρόμου

Protagon Team Protagon Team 7 Ιουλίου 2023, 13:48

Τα ξίφη τους διασταύρωσαν την Παρασκευή στη Βουλή, κατά τη συζήτηση επί των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης,  ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, όταν ο δεύτερος άσκησε κριτική για την απουσία -όπως είπε- οιασδήποτε αναφοράς- στο φλέγον ζήτημα του σιδηροδρόμου.

«Εσείς μιλάτε με αυταπάτες, ψευδαισθήσεις και μουσαμάδες, εμείς μιλάμε με υπευθυνότητα και ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα», ανέφερε στην απάντησή του  στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, ο Χρήστος Σταϊκούρας και γνωστοποίησε ότι τις επόμενες μέρες θα υπογραφεί η σύμβαση του Δημοσίου με τον ΟΣΕ, ώστε να χρηματοδοτηθούν έργα που αφορούν την ασφάλεια, τη συντήρηση και την ποιότητα των υποδομών του σιδηροδρομικού δικτύου.

Προηγουμένως ο κ. Παππάς είχε κάνει λόγο για «εκκωφαντική σιωπή» από την πλευρά της κυβέρνησης στο μείζον θέμα του σιδηρόδρομου.

«Για την μεγαλύτερη τραγωδία, αυτή των Τεμπών, λείπει από την κυβέρνηση μια κουβέντα απολογισμού, συγγνώμης και παραδοχής ότι δεν πάει κάτι καλά, ενώ ακόμη και τώρα υπάρχουν προβλήματα με την τηλεδιοίκηση και την σηματοδότηση στην Αττική»,  παρατήρησε, διερωτώμενος αν υπάρχουν σκέψεις ο ΟΣΕ να χρησιμοποιείται μόνο για εμπορευματικές μεταφορές ή/και να ιδιωτικοποιηθεί η συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου.

Στην απάντησή του ο κ. Σταϊκούρας ξεκαθάρισε ότι  μεταξύ των πρώτων προτεραιοτήτων του υπουργείου  είναι η αναβάθμιση και η αναδιάταξη του συστήματος των υποδομών και της οργάνωσης του σιδηροδρομικού δικτύου με τον βέλτιστο συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων» και δεσμεύθηκε ότι «σε συστημική βάση όλοι μας θα λογοδοτούμε εντός και εκτός Βουλής για την υλοποίηση αυτής της προτεραιότητας».

Στο σημείο αυτό, όπως προαναφέρθηκε, προανήγγειλε ότι «τις επόμενες ώρες και ημέρες θα ολοκληρωθεί η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του ΟΣΕ έτσι ώστε να τον ενισχύσουμε με χρηματοδότηση, σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν, την ασφάλεια , την συντήρηση και την βελτίωση εξυπηρέτησης των υποδομών και των σιδηροδρομικών δικτύων, ενώ επεσήμανε ότι  θα απαιτηθεί και από την διοίκηση του ΟΣΕ η αντίστοιχη λογοδοσία.

Αυτή, κατέληξε στη σχετική αναφορά του ο κ. Σταϊκούρας, είναι και «η πρώτη πρωτοβουλία που αναλαμβάνουμε τις επόμενες ώρες και “ναι” σε τακτική βάση θα υπάρχει ενημέρωση της πολιτικής ηγεσίας για ένα θέμα που συγκλόνισε την ελληνική κοινωνία.

Στη Βουλή εν τω μεταξύ, τη Βουλή διαβιβάστηκε δικογραφία για το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών, η οποία στρέφεται κατά του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή για παράβαση καθήκοντος, έπειτα από μήνυση επιζήσασας.

Σε άλλα θέματα αρμοδιότητας του υπουργείου του, ο κ. Σταϊκούρας ενημέρωσε αναφορικά με τις αστικές συγκοινωνίες ότι τα πρώτα νέα λεωφορεία για την ανανέωση του στόλου αναμένονται στις αρχές του 2024, ενώ μέχρι το ο τέλος της χρονιάς πρόκειται να ξεκινήσει δεύτερος διαγωνισμός που θα περιλαμβάνει προμήθεια άλλων 650 λεωφορείων, κυρίως ηλεκτρικών, με συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Αναφορά έκανε επίσης στην εισαγωγη ανέπαφων πληρωμών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με  χρήση τραπεζικών καρτών και κινητών τηλεφώνων από το επιβατικό κοινό.

Σε ό,τι αφορά τέλος το Μετρό και το μεγάλο έργο της Γραμμής 4 στην Αθήνα, ο κ. Σταϊκούρας ενημέρωσε ότι η πρόοδος των πρόδρομων εργασιών έχει φτάσει στο 50% και ότι ήδη σκάβει ο πρώτος Μετροπόντικας από το Φρέαρ Κατεχάκη.

Νωρίτερα προέβη σε μία αναλυτική παρουσίαση των δέκα προτεραιοτήτων του υπουργείου  σε μία σειρά από σημαντικά έργα υποδομών και μεταφορών, οι οποίες έχουν ως εξής:

-Η υλοποίηση εμβληματικών έργων υποδομής, ώστε η Ελλάδα να συνδέει και να ενώνει, να μην αποκλείει, ούτε να απομακρύνει. Μεταξύ άλλων, το Μετρό Θεσσαλονίκης όπου εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του 2023 θα έχει οριστικοποιηθεί και η τελική χάραξη των νέων επεκτάσεών του ώστε η ωρίμανση της δημοπράτησης της – κατά προτεραιότητα – επέκτασης προς τα βορειοδυτικά, να προχωρήσει μέσα στην τετραετία που ξεκινάει. Σύντομα, μετά την παράδοση του βασικού έργου, θα παραδοθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά.

-Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε-65, που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέσα στην τετραετία, ενώ το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα εκτιμάται ότι θα παραδοθεί έως τις αρχές του 2024.

– Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα- Πύργος που οι εργασίες του ξεκίνησαν, τον Μάρτιο του 2022, και έχει σημειώσει πρόοδος υλοποίησης άνω του 15%. Έργο που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. Η οδική σύνδεση ‘Ακτιο – Αμβρακία που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2023.

-Ο Βόρειος Οδικός ‘Αξονας της Κρήτης όπου τα πρώτα εργοτάξια εγκαταστάθηκαν μέσα στο 2022 και όλα τα μέτωπά του θα έχουν ανοίξει εντός του 2024με εκτίμηση εντός της τετραετίας να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους, ενώ στο μεταξύ, θα δρομολογηθεί και η κατασκευή του τμήματος Χανιά – Χερσόνησος.

– Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, που είναι σε εξέλιξη οι πρόδρομες εργασίες, και η πρόοδος είναι σχεδόν στο 50%. Και ήδη ο πρώτος μετροπόντικας έχει ήδη διανύσει τα πρώτα 30 μέτρα, και είναι σε φάση συστηματοποίησης της εκσκαφής. Ο δεύτερος μετροπόντικάς είναι ήδη στην Ελλάδα και αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο.

-Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων καθώς υλοποιείται η προμήθεια 650 νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα πρώτα νέα λεωφορεία αναμένεται να ενταχθούν στους στόλους των δύο πόλεων στις αρχές του 2024. Επίσης, θα ξεκινήσουν, εκτιμάται εντός του 2023, οι διαδικασίες για την δεύτερη φάση του διαγωνισμού προμήθειας επιπλέον 650 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, κυρίως ηλεκτρικών, αργής και ταχείας φόρτισης, που προγραμματίζεται να συγχρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ.

– Η αναβάθμιση και αναδιάταξη του συστήματος, των υποδομών και της οργάνωσης του σιδηροδρομικού δικτύου, με τον βέλτιστο συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

– Η αναβάθμιση του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και η αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Όπου το Σύστημα Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας αναβαθμίζεται. Η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί το 2ο εξάμηνο του 2023, και ο χρόνος υλοποίησης είναι 2 έτη. Επίσης θα εισαχθεί, μέσα στο 2ο εξάμηνο του 2023, νομοσχέδιο για το νέο οργανισμό της Υ.Π.Α. Στόχος είναι η δημιουργία ενός ευέλικτου οργανισμού, ο οποίος θα έχει τα εφόδια να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις, άμεσα και αποτελεσματικά. Επίσης, θα δρομολογηθούν πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της λειτουργίας της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.

– Η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Προωθείται η κύρωση ενός Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου, με όραμα εναρμονισμένο προς τις στρατηγικές και τις δράσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ο.Η.Ε., και με κεντρικό στόχο τη μείωση των ατυχημάτων κατά 30% ως το 2025 και κατά 50% ως το 2030.

Το Στρατηγικό Σχέδιο περιλαμβάνει 44 δράσεις και 200 μέτρα οδικής ασφάλειας, μεταξύ άλλων:

τη σύσταση Εθνικού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας,

την υλοποίηση Εθνικής Επικοινωνιακής Πολιτικής Οδικής Ασφάλειας,

την ανάπτυξη Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων για την ψηφιακή καταγραφή των οδικών παραβάσεων,

την ανάπτυξη Ψηφιακής Υποδομής Ταυτοποίησης Οχημάτων.

-Η ενίσχυση της αεριοκίνησης, της ηλεκτροκίνησης και της υδρογονοκίνησης. Καθώς, ανάμεσα σε άλλες πρωτοβουλίες, έχει ολοκληρωθεί η σύνταξη του Εθνικού Σχεδίου Ηλεκτροκίνησης, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή, και δρομολογείται το νέο θεσμικό πλαίσιο για την υδρογονοκίνηση. Στόχος, είπε ο κ. Σταϊκούρας, είναι να τεθούν σε λειτουργία 11.000 δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές σε κοινόχρηστους χώρους αστικών κέντρων έως τις αρχές του 2026.

– Η υλοποίηση επενδύσεων σε αρδευτικά δίκτυα. Ήδη, μεγάλα αρδευτικά έργα έχουν ήδη δημοπρατηθεί, όπως της περιοχής Βάλτου-Αμφιλοχίας, στο Μπραμιανό της Ιεράπετρας, το φράγμα Ενιπέα και το φράγμα του Ταυρωνίτη. Σε αυτά προστίθενται 63 μεγάλα αρδευτικά έργα, προϋπολογισμού 784 εκατ. ευρώ, που βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις ωρίμανσης, η υλοποίηση των οποίων θα επιταχυνθεί.

– Η υποστήριξη ανέπαφων πληρωμών στα Μέσα Μαζικής Μετακίνησης, που αφορά την εισαγωγή της χρήσης τραπεζικών καρτών και κινητών τηλεφώνων για μετακινήσεις με μέσα μαζικής μεταφοράς. Στο πλαίσιο, αυτό μέσο κομίστρου θα αποτελεί η ίδια η τραπεζική κάρτα, είτε σε μορφή πλαστικού είτε ενσωματωμένη στο κινητό τηλέφωνο. Επίσης, το σύστημα, μέσω τακτικών εκκαθαρίσεων που θα πραγματοποιεί, θα είναι σε θέση να χρεώνει τους επιβάτες το φθηνότερο οικονομικό πακέτο που είναι διαθέσιμο, βάσει της πολιτικής κομίστρου του ΟΑΣΑ.

-Η ψηφιοποίηση εργασιών. Με χρηματοδότηση από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, θα αναβαθμιστεί το ΕΣΗΔΗΣ δημοσίων έργων. Θα δημιουργηθεί νέο πληροφοριακό σύστημα απλούστευσης των διαδικασιών διαχείρισης των μητρώων συντελεστών παραγωγής δημόσιων και ιδιωτικών έργων. Θα δημιουργηθεί εθνικός ψηφιακός χάρτης απαλλοτριώσεων καθώς και ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για την κεντρική και ενιαία παρακολούθηση και διαχείριση όλων των απαλλοτριώσεων του Υπουργείου, ολοκληρωμένο πληροφοριακό ψηφιακό σύστημα διαχείρισης τεχνικών έργων και πόρων του Υπουργείου, καθώς και το Μητρώο Υποδομών Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, για τη διαχείριση όλων των σημείων φόρτισης στην επικράτεια.

-Η ανάπτυξη στρατηγικού σχεδίου για την εφαρμογή της Τεχνολογίας Μοντελοποίησης στην Ελλάδα. Καθώς, αυτή αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την δημιουργία ανθεκτικών και βιώσιμων έργων, με στόχο τη βελτίωση των διαδικασιών ανάθεσης μελετών, κατασκευών και συντήρησης έργων, αποτρέποντας λάθη, υπερβάσεις χρόνου και κόστους, σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής αυτών.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...