883
Με το λανσάρισμα του Threads, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ φιλοδοξεί να κοντράρει στα ίσα το Twitter του Ελον Μασκ | Shutterstock/Adrian Tusar

Μπορεί το Threads να βγάλει περισσότερα χρήματα από το Twitter;

Protagon Team Protagon Team 7 Ιουλίου 2023, 18:27
Με το λανσάρισμα του Threads, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ φιλοδοξεί να κοντράρει στα ίσα το Twitter του Ελον Μασκ
|Shutterstock/Adrian Tusar

Μπορεί το Threads να βγάλει περισσότερα χρήματα από το Twitter;

Protagon Team Protagon Team 7 Ιουλίου 2023, 18:27

Οι δισεκατομμυριούχοι της τεχνολογίας Μαρκ Ζάκερμπεργκ και Ελον Μασκ αστειεύτηκαν την περασμένη εβδομάδα για έναν αγώνα πάλης μεταξύ τους, σε κλουβί. Στον επιχειρηματικό κόσμο, πάντως, ο αγώνας έχει ήδη ξεκινήσει, αναφέρει αναλυτικό ρεπορτάζ του BBC.

Λιγότερο από μία ημέρα αφότου ο ιδιοκτήτης της Meta κυκλοφόρησε το Threads, την εναλλακτική εφαρμογή του απέναντι στο Twitter, είχε ήδη ανακοινώσει περίπου 30 εκατομμύρια εγγραφές – γεγονός που του προσδίδει αξιοπιστία ως σοβαρού διεκδικητή της πρωτοκαθεδρίας στον κόσμο των social media.

Το νούμερο αυτό, βέβαια, είναι ένα μικρό κλάσμα των εκατοντάδων εκατομμυρίων χρηστών του Twitter. Ωστόσο, οι αναλυτές πιστεύουν ότι είναι ένα σημάδι πως η Meta έχει μια καλή ευκαιρία να προσελκύσει αρκετούς από τους συνολικά 3 δισ. χρήστες του Facebook, του Instagram και του WhatsApp στη νέα εφαρμογή – φέρνοντας μαζί και τους αντίστοιχους διαφημιστές.

Σε τελική ανάλυση, ο Ζάκερμπεργκ, του οποίου το Meta είχε κέρδη άνω των 100 δισ. ευρώ πέρυσι, έχει ένα τεράστιο ιστορικό όσον αφορά την πώληση διαφημίσεων – και κανέναν από τους προφανείς ενδοιασμούς του Μασκ, ο οποίος έχει περιφρονήσει τη διαφήμιση στην εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων του, Tesla, ενώ αναζητά εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης του Twitter.

Ο δισεκατομμυριούχος ηγέτης του κλάδου της τεχνολογίας είπε ότι αρχικά δεν θα υπάρχουν διαφημίσεις στο Threads, δίνοντας στην εταιρεία χρόνο να βελτιώσει την εφαρμογή, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν ατελείωτη κύλιση στις αναρτήσεις κειμένων από όσους ακολουθούν.

«Η προσέγγισή μας θα είναι η ίδια με όλα τα υπόλοιπα προϊόντα μας: πρώτα να κάνουμε το προϊόν να λειτουργεί καλά, μετά να δούμε αν μπορούμε να το φέρουμε σε μια ξεκάθαρη πορεία προς 1 δισ. χρήστες, και μόνο τότε να σκεφτούμε τη δημιουργία εσόδων σε εκείνο το σημείο» έγραψε ο Μασκ.

Σταδιακά, όμως, οι διαφημίσεις του Threads θα μπορούσαν να προσθέσουν 1% έως 5% στα συνολικά έσοδα της Meta, αποσπώντας περισσότερα από 5,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με το πιο αισιόδοξο σενάριο, όπως έγραψε σε σημείωμα ο Τζάστιν Πάτερσον, αναλυτής έρευνας μετοχών της KeyBanc Capital Markets.

Το νούμερο δεν είναι τεράστιο. Αλλά δεν είναι και επουσιώδες, ειδικά όταν η εταιρεία συνεχίζει να αναζητά τρόπους για να καταπολεμήσει τις πτώσεις στις πωλήσεις διαφημίσεων, που προκλήθηκαν από τους αυστηρότερους κανόνες απορρήτου της Apple. Βρίσκεται άλλωστε σε απόσταση βολής από το Twitter, το οποίο είχε διαφημιστικά έσοδα ύψους 4,14 δισ. ευρώ το 2021, προτού η εξαγορά του από τον Μασκ προκαλέσει αναταραχές.

Το αν αυτά τα έσοδα θα υλοποιηθούν, θα εξαρτηθεί από το τι ακριβώς θα γίνει με το Threads τις επόμενες εβδομάδες και μήνες. Ο Μασκ ήταν έτοιμος για αντεπίθεση την Πέμπτη, απειλώντας, σύμφωνα με πληροφορίες, να κινηθεί νομικά εναντίον της Meta για κλοπή εμπορικών μυστικών.

Αλλά η απογοήτευση με το Twitter έχει αφήσει πολλούς χρήστες πεινασμένους για μια εναλλακτική. Ετσι, η υπόσχεση της Meta για ένα «σώφρον, πιο ευγενικό μέρος» από το Twitter «υπερφόρτισε» τις πρώιμες εγγραφές, σύμφωνα με την αναλύτρια του Insider Intelligence, Τζάσμιν Ενμπεργκ.

«Δημοσιεύω. Με αισιοδοξία» έγραψε περιπαικτικά η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, σταρ του «Sex and the City», μια από τις διασημότητες που γράφτηκαν ήδη στο Threads – μαζί με τις Σακίρα, Οπρα Γουίνφρεϊ και Κλόι Καρντάσιαν. Η επιτυχία του θα εξαρτηθεί από τη μάχη για να κερδηθούν οι ισχυροί χρήστες του Twitter ή άτομα που δεν έχουν εγγραφεί ποτέ στην εφαρμογή – και αυτό δεν είναι καθόλου σίγουρο στοίχημα, θεωρούν οι αναλυτές.

Μπορεί το περιεχόμενο μόδας και το lifestyle –που είναι βούτυρο στο ψωμί του Instagram– να είναι σαφώς ελκυστικά για τους διαφημιστές, δεν είναι σαφές, όμως, αν ο κόσμος χρειάζεται άλλη μια πλατφόρμα που θα τον οδηγήσει σε έναν νέο εθισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Παράλληλα, ο Ζάκερμπεργκ έχει μια περίπλοκη σχέση με τις ειδήσεις, που είναι μια από τις κύριες λειτουργίες του Twitter. Λέει ότι οι έρευνες δείχνουν πως οι χρήστες θέλουν λιγότερη ειδησεογραφία στις πλατφόρμες που διαχειρίζεται – και στον Καναδά η εταιρεία του ετοιμάζεται να αποκλείσει τα τοπικά ρεπορτάζ, αντί να πληρώνει τους εκεί παρόχους ειδήσεων για το περιεχόμενό τους.

«Τα λαγωνικά των ειδήσεων και οι φανατικά πιστοί του Twitter δεν είναι πιθανό να το εγκαταλείψουν, και η Meta θα χρειαστεί να κρατήσει ενδιαφέρον το Threads, ώστε να διατηρήσει τη δυναμική της εφαρμογής μόλις αρχίσει να φθίνει ο πυρετός της καινοτομίας» εξηγεί η Ενμπεργκ, προσθέτοντας ότι ο Ζάκερμπεργκ –ο οποίος έχει κατηγορηθεί στο παρελθόν για δημιουργία προϊόντων αντιγραφής– έχει «ζοριστεί» με την καινοτομία.

Παράλληλα, οι διαφημιστές θα αναζητήσουν τη σιγουριά ότι δεν ξοδεύουν χρήματα σε μια πλατφόρμα που τους εκθέτει σε κινδύνους σχετικούς με ζητήματα όπως η παραπληροφόρηση και το προσωπικό απόρρητο.

Υπό τον Μασκ, το Twitter, που αγωνίζεται να γίνει κερδοφόρο, έχει αποξενώσει τους διαφημιστές με απότομες αλλαγές στον τρόπο που ο ιστότοπος εποπτεύει το περιεχόμενό του – και πιο πρόσφατα με ένα νέο, χαμηλότερο όριο στον αριθμό των αναρτήσεων που μπορεί να δει ο χρήστης.

Αλλά και ο Ζάκερμπεργκ δεν έρχεται στο τραπέζι με άσπιλο ρεκόρ. Η εταιρεία του βρίσκεται εδώ και χρόνια σε σύγκρουση με τους εκπροσώπους του μάρκετινγκ σχετικά με τη διαφάνεια και την ακρίβεια των δεδομένων της, ενώ ο χειρισμός των δεδομένων των χρηστών και η παραπληροφόρηση έχουν προκαλέσει έντονη κριτική.

Οι μετοχές της Meta σημείωσαν άνοδο 4% την Τετάρτη, πριν από το λανσάρισμα του Threads – μια ένδειξη της εμπιστοσύνης των επενδυτών ότι ο Ζάκερμπεργκ έχει τη δυνατότητα να το κάνει να λειτουργήσει, παρά τις κατά καιρούς αποτυχίες του, όπως το Facebook Dating. Αλλά η αναπαραγωγή του τρόπου με τον οποίο δημοσιεύονται ειδήσεις στο Twitter θα είναι δύσκολη για το Threads, αφήνοντας, από την άλλη, περιθώριο συνύπαρξης και των δύο πλατφορμών.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...