Οι γάλλοι νομοθέτες πιέζουν ώστε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μιμηθεί τους γαλλικούς κανόνες που καταστέλλουν τους influencers (παράγοντες επιρροής) των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όταν προβάλλουν επικίνδυνα προϊόντα και υπηρεσίες – όπως τα κρυπτονομίσματα ή η αισθητική χειρουργική.
Ο σοσιαλιστής νομοθέτης Αρτούρ Ντελαπόρτ, ένας από τους συντάκτες του γαλλικού νομοσχεδίου, πιστεύει ότι οι αυστηρότεροι κανόνες πρέπει να είναι πανευρωπαϊκοί επειδή το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ξεπερνά τα εθνικά σύνορα.
«Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ένας βέλγος influencer μπορεί σίγουρα να απευθυνθεί στο βελγικό κοινό, αλλά ταυτόχρονα να προσεγγίσει τους Γάλλους» είπε σε εκδήλωση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο την Τετάρτη. «Ενα πανευρωπαϊκό επίπεδο ρυθμίσεων είναι το σωστό» συμπλήρωσε.
Ο γαλλικός νόμος φτάνει στο σημείο να ορίζει τους influencers ως «φυσικά ή νομικά πρόσωπα που, έναντι αμοιβής, κινητοποιούν τη φήμη που έχουν στο κοινό τους» για την προώθηση αγαθών και υπηρεσιών στο Διαδίκτυο, αναφέρει σε ρεπορτάζ του το Politico.
Η Στεφανί Γιον-Κουρτέν, μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με την ομάδα Renew –ένα φιλοευρωπαϊκό πολιτικό γκρουπ που αγωνίζεται για την ελευθερία και τα πολιτικά δικαιώματα, διασφαλίζοντας παράλληλα οικονομική ανάπτυξη και θέσεις εργασίας–, υποστηρίζει την πρωτοβουλία, λέγοντας ότι «πρέπει να βρούμε το κατάλληλο όχημα».
Η οδηγία για τους κανόνες προστασίας των λιανικών επενδυτών, όπου η Γιον-Κουρτέν θα ηγείται των διαπραγματεύσεων στο Ευρωκοινοβούλιο, θα μπορούσε να δώσει την ευκαιρία στην ΕΕ να δοκιμάσει τα νερά και να προσπαθήσει να επιβάλει ρυθμίσεις στους «finfluencers» (οικονομικούς influencers), ισχυρίζεται: «Θα μπορούσε να είναι ένα καλό έναυσμα για κάτι πιο οριζόντιο».
Στην ισχύουσα νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών υπάρχουν «τρύπες» που οφείλει να κλείσει το τρέχον ευρωπαϊκό πλαίσιο «για να καλύψει όλες τις μορφές εμπορικής επιρροής και να αντιμετωπίσει τις “γκρίζες ζώνες”» σημειώνει ο Στίβεν Μπέργκερ, μέλος της ομάδας καταναλωτών BEUC.
Η γαλλική πρωτοβουλία έρχεται την ώρα που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επεξεργάζεται έναν «έλεγχο καταλληλότητας» της νομοθεσίας της ΕΕ για τους καταναλωτές. «Η Κομισιόν αναλύει επί του παρόντος την πιθανή ανάγκη αναθεώρησης της νομοθεσίας για τους καταναλωτές για να δει αν είναι προσαρμοσμένη στην ψηφιακή μετάβαση» ανέφερε κατά την εκδήλωση του Κοινοβουλίου η Λουσί Ρουσέλ, μέλος του υπουργικού συμβουλίου του βέλγου Επιτρόπου Δικαιοσύνης Ντιντιέ Ρέιντερς.
«Εξετάζουμε τις εμπορικές πρακτικές των influencers και σε ποιον βαθμό χρειαζόμαστε πρόσθετους κανόνες, ώστε να τις ρυθμίσουμε» εξήγησε. Οι αλλαγές στους κανόνες, όμως, είναι απίθανο να γίνουν πριν από το 2024, προσέθεσε.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News