516
Τα μέλη της Ενωσης των Ελβετών Παραγωγών Φρούτων πιστεύουν ότι η Apple θέλει την αποκλειστικότητα του λογότυπου του μήλου | swissfruit.ch

Ελβετοί φρουτοπαραγωγοί κατά της Apple για το λογότυπο του μήλου

Protagon Team Protagon Team 21 Ιουνίου 2023, 20:04
Τα μέλη της Ενωσης των Ελβετών Παραγωγών Φρούτων πιστεύουν ότι η Apple θέλει την αποκλειστικότητα του λογότυπου του μήλου
|swissfruit.ch

Ελβετοί φρουτοπαραγωγοί κατά της Apple για το λογότυπο του μήλου

Protagon Team Protagon Team 21 Ιουνίου 2023, 20:04

Οι ελβετοί παραγωγοί φρούτων φοβούνται ότι θα τους απαγορευτεί η χρήση του εμπορικού τους σήματος με το κόκκινο μήλο, επειδή ο αμερικανικός τεχνολογικός γίγαντας Apple επιδιώκει το μονοπώλιο στη χρήση της εικόνας του φρούτου στη χώρα.

Η ένωση Fruit-Union Suisse, η οποία δημιουργήθηκε πριν από 111 χρόνια, ανησυχεί από την προσφυγή της Apple στα δικαστήρια όταν το Ινστιτούτο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ελβετίας απέρριψε το αίτημα της τεχνολογικής εταιρείας να της παραχωρηθούν αποκλειστικά δικαιώματα για την εμπορική χρήση οποιασδήποτε εικόνας του συμβόλου του μήλου, αναφέρει σε άρθρο του στη βρετανική εφημερίδα The Times ο ανταποκριτής της στο Παρίσι Σαμ Μπρέμνερ.

Το logo της Ελβετικής Ενωσης Φρουτοπαραγωγών με τον λευκό σταυρό της ελβετικής σημαίας σε ένα κόκκινο μήλο…

Το λογότυπο της Fruit-Union Suisse έχει ένα κόκκινο μήλο με τον λευκό σταυρό της σημαίας της Ελβετίας, και οι ελβετοί παραγωγοί φρούτων πιστεύουν ότι θα τους απαγορευτεί να το χρησιμοποιούν για την προώθηση των προϊόντων τους, εάν οι δικηγόροι που υπερασπίζονται την εικόνα της τεχνολογικής εταιρείας των τρισεκατομμυρίων δολαρίων καταφέρουν να προσθέσουν άλλη μια δικαστική νίκη στις πολλές, που έχουν πετύχει μέχρι τώρα.

Εκτός από τις δεκαετίες των μαχών με την Apple Corps, τη δισκογραφική εταιρεία των Beatles, οι οποίες διευθετήθηκαν τελικά με την εξαγορά της Apple Inc το 2007, ο τεχνολογικός γίγαντας με έδρα την Καλιφόρνια έχει αναλάβει δράση εναντίον ονομάτων και εικόνων, που σχετίζονται με το μήλο σε όλο τον κόσμο, στα οποία περιλαμβάνονται ένας γερμανικός ποδηλατόδρομος, μια αμερικανική εταιρεία διακοσμητικών χαρτιών και ένας ελβετικός συνεταιρισμός παντοπωλείων.

Ο Τζίμι Μαριέτοζ, διευθυντής της ένωσης των 8.000 ελβετών φρουτοπαραγωγών, είπε ότι φοβάται πως «θα μπορούσε ενδεχομένως να επηρεαστεί η όλη οπτική απεικόνιση ενός μήλου στα μέσα ενημέρωσης» και όχι μόνο οι εικόνες του φρούτου με το δαγκωμένο μήλο, το σήμα κατατεθέν της Apple. «Ο πραγματικός στόχος τους είναι να κατέχουν αποκλειστικά τα δικαιώματα του μήλου, το οποίο, για εμάς, είναι κάτι πράγματι σχεδόν καθολικό», πρόσθεσε. «Η Apple δεν εφηύρε τα μήλα. Εμείς υπάρχουμε εδώ και 111 χρόνια. Και νομίζω ότι τα μήλα υπάρχουν μερικές χιλιάδες χρόνια ακόμα», τόνισε ο διευθυντής της Fruit-Union Suisse.

Το logo της Apple με το δαγκωμένο μαύρο μήλο (Facebook/Apple)

Ο Μισέλ Ζακάρ, δικηγόρος με έδρα τη Λωζάνη με εξειδίκευση στην τεχνολογία, αμφισβήτησε τη σοφία της πολιτικής της Apple να «επενδύει αστρονομικά ποσά» προς υπεράσπιση της εικόνας της. «Είναι άραγε πράγματι προς το συμφέρον μιας εταιρείας όπως η Apple να ακολουθεί μια στρατηγική που θα μπορούσε να θεωρηθεί ιμπεριαλιστική και απολυταρχική;» αναρωτήθηκε μιλώντας  στη Le Temps, μια εφημερίδα της Γενεύης.

Η δικαστική απόφαση αναμένεται εντός των επομένων μηνών. Να σημειωθεί ότι η ελβετική νομοθεσία δεν έχει αποφανθεί πάντα υπέρ της Apple. Το 2015, η εταιρεία αναγκάστηκε να καθυστερήσει την πώληση του Apple Watch στην Ελβετία επειδή μια τοπική ωρολογοποιία είχε καταχωρήσει το όνομα τη δεκαετία του 1980. Και το 2012, οι Ελβετικοί Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι κέρδισαν έναν οικονομικό διακανονισμό επειδή η Apple χρησιμοποίησε χωρίς άδεια το ρολόι του ελβετικού σταθμού, που σχεδιάστηκε το 1944, στο λειτουργικό σύστημα των κινητών της iOS6.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...