«Κρότοι» ακούστηκαν κάτω από το νερό κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων έρευνας στον Ατλαντικό Ωκεανό για το μικρό τουριστικό υποβρύχιο με πέντε επιβαίνοντες που αγνοείται κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού, ανακοίνωσε η αμερικανική ακτοφυλακή.
Σύμφωνα με τις αμερικανικές αρχές, αναγνωριστικό αεροσκάφος P8 της πολεμικής αεροπορίας του Καναδά κατέγραψε «κρότους στον τομέα έρευνας για 30 λεπτά. Λίγες ώρες αργότερα, αναπτύχθηκε κι άλλο σόναρ και ο θόρυβος ακουγόταν ακόμη».
Το τηλεοπτικό δίκτυο CNN, επικαλούμενο εσωτερικό έγγραφο της αμερικανικής κυβέρνησης, έκανε επίσης λόγο για γδούπους, χωρίς να διευκρινίσει ωστόσο πότε έγιναν αντιληπτοί.
Canadian P-3 aircraft detected underwater noises in the search area. As a result, ROV operations were relocated in an attempt to explore the origin of the noises. Those ROV searches have yielded negative results but continue. 1/2
— USCGNortheast (@USCGNortheast) June 21, 2023
«Το RCC Halifax ανέπτυξε ένα P3, Poseidon, το οποίο έχει δυνατότητες εντοπισμού από αέρος, κατέγραψε επαφή σε μια θέση κοντά στο σημείο στο οποίο πιστεύεται ότι χάθηκε το βαθυσκάφος. Το P8 άκουσε ήχους από χτυπήματα στην περιοχή κάθε 30 λεπτά. Τέσσερις ώρες αργότερα αναπτύχθηκαν επιπλέον συσκευές sonar και τα χτυπήματα συνεχίζονταν» ανέφερε το αμερικανικό υπουργείο Εσωτερικής Ασφαλείας.
Οι αμερικανικές αρχές αναζητούσαν ένα μη επανδρωμένο υποβρύχιο για να βοηθήσει στην επιχείρηση έρευνας, αλλά τα μόνα διαθέσιμα βρίσκονται στην Ευρώπη και δεν προλαβαίνουν να φτάσουν εγκαίρως στο σημείο.
Η αμερικανική ακτοφυλακή από την πλευρά της επιβεβαίωσε πως καναδικό αεροσκάφος εντόπισε ήχους κάτω από το νερό στην έρευνα όπου πιστεύεται πως βρίσκεται ο «Τιτάνας», αλλά χωρίς περαιτέρω αποτέλεσμα και πρόσθεσε πως η έρευνα συνεχίζεται.
Οι ειδικοί εικάζουν ότι ο θόρυβος που «έπιασε» το ραντάρ είναι από φλιτζάνια και άλλα αντικείμενα, με τα οποία οι επιβαίνοντες χτυπούν τα τοιχώματα του υποβρυχίου ανά 30 λεπτά.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, στις 9 το πρωί της Τετάρτης (ώρα Ελλάδας), απέμεναν περίπου 27 ώρες οξυγόνου στους επιβάτες του τουριστικού υποβρυχίου.
Οι επιβαίνοντες μπορεί να πάθουν κρίσεις πανικού, ασφυξία και υποθερμία μέσα στο υποβρύχιο, καθώς γνωρίζουν ότι τελειώνει το οξυγόνο τους.
Ο Ντέιλ Μολέ, πρώην διευθυντής υποθαλάσσιας ιατρικής και ακτινοθεραπείας του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ, περιέγραφε λεπτομερώς το «εχθρικό» περιβάλλον στα εμπορικά υποβρύχια σκάφη, με τους επιβάτες να κινδυνεύουν από την εξάντληση των αποθεμάτων οξυγόνου, τα τοξικά επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα και την κατακόρυφη πτώση της θερμοκρασίας.
Ο «Τιτάνας» διαθέτει έναν καθαριστή διοξειδίου του άνθρακα για την απομάκρυνση της περίσσειας ποσότητας, αλλά στα περισσότερα σκάφη αυτό είναι περιορισμένης χωρητικότητας.
Υπάρχει, επίσης, κίνδυνος υποθερμίας λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών στα βάθη του ωκεανού, καθώς και υπεραερισμού που προκαλείται από κρίσεις πανικού.
Μιλώντας στην Daily Mail, ο επιστήμονας έκανε λόγο για «αγώνα με τον χρόνο» για τη διάσωση των επιβαινόντων, συμπληρώνοντας πως υπάρχει και το ενδεχόμενο να είναι ήδη νεκροί.
Ο Τζο Μπάιντεν έχει δώσει εντολή στην ακτοφυλακή να συνεχίσει τις έρευνές της και, αν καταστεί απαραίτητο, μπορεί να κινητοποιηθεί και το αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό, διαβεβαίωσε ο εκπρόσωπος του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας του Λευκού Οίκου, Τζον Κίρμπι.
Είχε καταθέσει αγωγή από το 2018
Στο μεταξύ, ήρθε στο φως μια αγωγή του 2018, την οποία είδε το Γαλλικό Πρακτορείο και η οποία δείχνει πως ένα πρώην στέλεχος της επιχείρησης OceanGate Expeditions, ο Ντέιβιντ Λόχριτζ, είχε απολυθεί αφού είχε εκφράσει σοβαρές αμφιβολίες για την ασφάλεια του συγκεκριμένου υποβρυχίου.
Σύμφωνα με τον πρώην διευθυντή θαλάσσιων επιχειρήσεων, το φινιστρίνι στο εμπρός μέρος του υποβρυχίου έχει κατασκευαστεί για να αντέχει την πίεση σε 1.300 μέτρα βάθους και όχι στα 4.000 μέτρα.
Την ίδια στιγμή, ο αμερικανός σεναριογράφος Μάικ Ράις, παραγωγός της διάσημης σειράς «Οι Σίμσονς», έχει ήδη κάνει τρία ταξίδια με την OceanGate Expeditions, από τα οποία το ένα το 2022 με το ίδιο υποβρύχιο που εξαφανίσθηκε, είπε στο BBC.
Οπως είπε για την εμπειρία του αυτή, «η επικοινωνία χάνεται σχεδόν πάντα και βρίσκεσαι στο έλεος των στοιχείων».
Σύμφωνα με τον ίδιο, όλοι οι επιβαίνοντες έχουν πλήρη γνώση των κινδύνων που διατρέχουν: «Πρέπει να υπογράψεις μια απαλλαγή ευθύνης πριν ανεβείς και ο θάνατος αναφέρεται τρεις φορές στην πρώτη σελίδα. Δεν είναι διακοπές με λεωφορείο, μπορεί να έχει άσχημη τροπή».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News