340
Τρίπτυχη ξυλογραφία του Kikukawa Eizan (1787-1867) με τίτλο «Τρεις σύγχρονες καλλονές δροσίζονται στην απογευματινή αύρα» | Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας

Σουφλί: Εγκαίνια της περιοδικής έκθεσης «Σαν μετάξι» στο Μουσείο Μετάξης

Protagon Team Protagon Team 30 Μαΐου 2023, 16:42
Τρίπτυχη ξυλογραφία του Kikukawa Eizan (1787-1867) με τίτλο «Τρεις σύγχρονες καλλονές δροσίζονται στην απογευματινή αύρα»
|Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας

Σουφλί: Εγκαίνια της περιοδικής έκθεσης «Σαν μετάξι» στο Μουσείο Μετάξης

Protagon Team Protagon Team 30 Μαΐου 2023, 16:42

Το Πολιτιστικό Ιδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) και το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας εγκαινιάζουν την περιοδική έκθεση «Σαν μετάξι», την Παρασκευή 9 Ιουνίου 2023 και ώρα 19:30, στο Μουσείο Μετάξης του Ιδρύματος, στο Σουφλί.

Στην έκθεση, που τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, παρουσιάζονται, για πρώτη φορά, επιλεγμένα αυθεντικά αντικείμενα από τις συλλογές του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας, μοναδικού μουσείου στη χώρα που είναι αποκλειστικά αφιερωμένο στις αρχαιότητες και την τέχνη της Ασίας.

Σε άμεσο διάλογο με τη θεματική του ξεχωριστού Μουσείου Μετάξης και προβάλλοντας πτυχές της ιστορίας της παραγωγής και της χρήσης του μεταξιού στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, η έκθεση αναζητά κοινά στοιχεία μεταξύ των δυο πολιτισμών, του ιαπωνικού και του ελληνικού.

Η σηροτροφία, καθοριστική για τη φυσιογνωμία του Σουφλίου, διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη της Ιαπωνίας, η οποία παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς μεταξιού στον κόσμο.

Δώδεκα έγχρωμες ξυλογραφίες του περίφημου καλλιτέχνη Κιταγκάουα Ουταμάρτο, από τη σειρά «Η ενασχόληση των γυναικών με τη σηροτροφία», απεικονίζουν τα στάδια μιας παραγωγικής διαδικασίας που παραδοσιακά ανήκε στις γυναικείες εργασίες και αποτελούσε έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της οικονομίας του Εντο (σημερινό Τόκιο).

Στη συνέχεια, ξεδιπλώνεται η τέχνη των πολύτιμων μεταξωτών υφασμάτων, καθώς η κλωστοϋφαντουργία υπήρξε μια από τις κορυφαίες μορφές έκφρασης του ιαπωνικού πολιτισμού, για να καταλήξει στο εμβληματικό κιμονό: κύριο ένδυμα για άνδρες και γυναίκες όλων των τάξεων της ιαπωνικής κοινωνίας, από τον 16ο αιώνα, με περίτεχνα σχέδια και ιδιαίτερους συμβολισμούς.

Γυναικείο κιμονό από γκρι μετάξι. © Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας

Τέλος, προβάλλεται ο ελκυστικός κόσμος της γκέισας, λέξη που κυριολεκτικά σημαίνει «πρόσωπο της τέχνης» («gei» τέχνη και «sha» πρόσωπο). Απολαμβάνοντας οικονομική ανεξαρτησία και ιδιαίτερη εκτίμηση, έπειτα από μακρόχρονη εκπαίδευση, η γκέισα ήταν η καλλιτέχνης, η μορφωμένη γυναίκα, ενώ σήμερα παραμένει ζωντανό σύμβολο του ιαπωνικού παρελθόντος που συνεχίζει να γοητεύει.

Info
Μουσείο Μετάξης, Ελευθερίου Βενιζέλου 73, Σουφλί
Διάρκεια έκθεσης: 10 Ιουνίου έως 13 Νοεμβρίου 2023
Ωρες λειτουργίας: Καθημερινά, εκτός Τρίτης, 10:00-18:00 έως 15/10 και 10:00- 17:00 από 16/10
Κλειστά: 15 Αυγούστου Δείτε τους συντελεστές της έκθεσης εδώ

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...