Με σφοδρότητα κατακρίθηκε η Adidas επειδή χρησιμοποιήσε έναν άνδρα ως μοντέλο σε διαφήμιση γυναικείου μαγιό. Το μαγιό, μέρος της συλλογής της εταιρείας με την ονομασία Pride Rich Mnisi, που έγινε σε συνεργασία με τον νοτιοαφρικανό σχεδιαστή Ριτς Μνίσι, πωλείται στο Ηνωμένο Βασίλειο προς 50 λίρες (περίπου 65 ευρώ).
Η κίνηση αυτή της εταιρείας προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις από ακτιβιστές για τα ίσα δικαιώματα των γυναικών στον αθλητισμό, καθώς υποστηρίζουν ότι η διαφήμιση γυναικείου μαγιό από έναν άνδρα δημιουργεί «μη-ρεαλιστικές προσδοκίες στις γυναίκες για το σώμα τους», όπως αναφέρει η Telegraph.
Η Σάρον Ντέιβις, πρώην κολυμβήτρια και συγγραφέας του βιβλίου «Unfair Play», το οποίο ασκεί κριτική στη συμπερίληψη ανθρώπων που βιολογικά είναι άνδρες στον γυναικείο αθλητισμό, έγραψε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: «Και πάλι ένας άνδρας πληρώνεται για να διαφημίσει ένα προϊόν που απευθύνεται σε γυναίκες. Adidas, αν θέλετε να σχεδιάσετε ένα μαγιό για γυναίκες τρανς, κάντε το. Εχουν διαφορετικές ανάγκες. Αλλά σταματήστε να κοροϊδεύετε τις γυναίκες».
Η Μάρα Γιαμαούτσι, βρετανίδα δρομέας μεγάλων αποστάσεων, σχολίασε: «Αν οι άνδρες θέλουν να φορούν ρούχα που δεν προσαρμόζονται με βάση το φύλο, ας το κάνουν. Αλλά αν το μαγιό απευθύνεται σε κολυμβήτριες, υπάρχουν χιλιάδες πανέμορφες και αθλητικές γυναίκες τις οποίες θα μπορούσε να έχει πληρώσει η Adidas για να κάνουν το μοντέλο. Αντιθέτως, προτίμησε έναν άνδρα. Οι φίρμες σβήνουν τις γυναίκες από τον χάρτη».
Η Adidas δεν είναι η πρώτη παγκόσμιας εμβέλειας φίρμα που κριτικάρεται για τη χρήση ανδρικών μοντέλων σε διαφημίσεις για γυναικεία προϊόντα. Πρόσφατα, η μπίρα Budweiser χρησιμοποίησε την τρανς influencer Ντίλαν Μαλβάνεϊ ως μοντέλο στα κουτάκια της Bud Light, προκαλώντας πολλές αντιδράσεις. Οταν, δε, η Μαλβάνεϊ εμφανίστηκε σε διαφήμιση σουτιέν της Nike, πολλοί κάλεσαν τους καταναλωτές να μποϊκοτάρουν την εταιρεία και τα προϊόντα της.
Το συγκεκριμένο μαγιό της Adidas πωλείται στο site της εταιρείας με γυναικεία νούμερα. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το αντίστοιχο site προειδοποιεί ότι το μαγιό πωλείται με τα στάνταρ του συστήματος μεγεθών UniteFit, το οποίο είναι ουδέτερο ως προς τα γένη.
Ο σχεδιαστής του μαγιό, Ριτς Μνίσι, είπε: «Δημιουργώντας αυτή τη συλλογή ήθελα να μιλήσω με το παιδί μέσα μου και να εκφράσω στον κόσμο πώς μια συμμαχία LGBTQ+ μπορεί να δημιουργήσει μια κληρονομιά αγάπης. Βάζοντας όλα αυτά τα θέματα μαζί με τη δική μου δημιουργική διάλεκτο και το εμβληματικό σύμβολο της Adidas, δημιουργήσαμε έναν πολύ ισχυρό συνδυασμό, κάνοντας τη συλλογή σύμβολο αποδοχής του εαυτού και υπεράσπισης της LGBTQ+ ταυτότητας».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News