Εκατό εκατ. δολάρια θα πληρώσει εντός τριετίας η Google στους New York Times ώστε να μπορεί να χρησιμοποιεί το περιεχόμενό τους. Πρόκειται, φυσικά, για είδηση που διαβάζεται και αντιστρόφως, αν η οπτική γωνία δεν είναι τόσο φιλική με το παραδοσιακό εκδοτικό προϊόν: ο νεοϋορκέζικος εκδοτικός όμιλος θα εισπράξει εντός τριετίας 100 εκατ. δολάρια από τον κολοσσό του web.
H Wall Street Journal έδωσε αυτή την πληροφορία την περασμένη Δευτέρα, τονίζοντας ότι η συμφωνία που οι δύο πλευρές έκλεισαν προβλέπει για την Google δυνατότητα χρήσης, σε κάποιες από τις πλατφόρμες της, του περιεχομένου της εφημερίδας.
Το deal περιλαμβάνει τη συμμετοχή των ΝΥΤ στο Google News Showcase, ηλεκτρονικό προϊόν που πληρώνει τους εκδότες για την παρουσίαση των προϊόντων τους στο Google News. Τα λεφτά δεν είναι πολλά, έγραψε και η Repubblica, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι ΝΥΤ είχαν πέρυσι έσοδα 2,31 δισ. δολάρια (+11% σε σύγκριση με το 2021).
Οι ΝΥΤ παραμένουν επικερδής επιχείρηση χάρις στις διαφημίσεις, ενώ διαθέτουν και συνδρομές τις οποίες θέλουν να απογειώσουν έως το 2027 σε απίστευτο επίπεδο: οι ιθύνοντες των ΝΥΤ φιλοδοξούν να φθάσουν τις συνδρομές μέχρι τα 15 εκατομμύρια. Ωστόσο, τη μεγάλη «μπάζα» στην αγορά της διαφήμισης κάνει εδώ και πολλά χρόνια η Google, εις βάρος των παραδοσιακών προϊόντων Τύπου.
Ετσι, οι μεγάλες εφημερίδες των ΗΠΑ ζητούν να αποζημιωθούν, αφού εκτός από την απώλεια διαφημιστικών εσόδων αντιμετωπίζουν και τη «λεηλασία» των προϊόντων τους από πλευράς της Google αλλά και των σόσιαλ μίντια. Και η πλατφόρμα και οι υπόλοιπες ηλεκτρονικές εφαρμογές επωφελούνται από τα εκδοτικά προϊόντα, αναδημοσιεύοντάς τα.
Καθώς η Meta/Facebook έχει σταματήσει να πληρώνει τους ΝΥΤ, τα έσοδα από το deal με την Google θα χρησιμεύσουν για να κλείσει η τρύπα από την απώλεια των 20 εκατ. δολαρίων που δεν δίνει πια η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ. Το ιταλικό μέσο σημείωσε ότι και στην Ευρώπη οι διάφορες εφημερίδες παζαρεύουν με την αμερικανική πλατφόρμα ανάλογα deals.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News