Στο Ντουμπάι τα νούμερα μετράνε αλλιώς. Πανάκριβα υπεραυτοκίνητα βρίσκονται σε αμύθητα γκαράζ αλλά, ως φαίνεται, πρέπει και οι πινακίδες κυκλοφορίας να είναι εξίσου ιδιαίτερες. Για παράδειγμα, πριν από μερικά χρόνια, το 2019, ο 35χρονος Μοχάμεντ Αλμαζουρκί είχε ξοδέψει περίπου 225.000 ευρώ για μια πινακίδα με οκτώ οκτάρια. Το έχει το θεματάκι του ο Μοχάμεντ, θέλει όλα τα αυτοκίνητά του (Ferrari και Lamborghini κατά το πλείστον) να έχουν οκτάρια. Πάσο.
Το ποσόν αυτό, ωστόσο, ωχριά μπροστά στα 8,5 εκατ. ευρώ που είχε δώσει, επίσης στο Ντουμπάι, ένας ινδός επιχειρηματίας, ο Μπαλβιντέρ Σαχανί, ο οποίος ήθελε πάση θυσία να αποκτήσει την πινακίδα με τον αριθμό 5. Σκέτο. Συνήθως, αυτό που ισχύει είναι ότι όσο πιο μικρό το νούμερο, τόσο πιο πολύ το χρήμα. Το μέχρι πρότινος ρεκόρ (κρατηθείτε), από το 2008, ήταν 12 εκατ., για την πινακίδα με τον αριθμό 1.
Φαίνεται, ωστόσο, ότι οι τιμές ανεβαίνουν κι άλλο. Χωρίς όριο. Για παράδειγμα, αυτές τις μέρες το παραπάνω ρεκόρ έσπασε ξανά. Αυτή τη φορά στο ξενοδοχείο Four Seasons, όπου (ξανακρατηθείτε) βρέθηκε άνθρωπος που έδωσε το υψηλότερο ποσόν που έχει προσφερθεί ποτέ για μια απλή μεταλλική, τέρμα-ματαιόδοξη πινακίδα: δεκατρία εκατομμύρια και εξακόσιες ογδόντα χιλιάδες ευρώ – πάρτε το ολογράφως για να μη νομίσει κανείς ότι έγινε κάποιο λάθος με τα μηδενικά. Ολα αυτα για να γράφει το αυτοκίνητό του «P7». Τα προσωπικά στοιχεία του πλειοδότη δεν έγιναν γνωστά, ωστόσο ίσως να υπάρχει κάποια σύνδεση με την Κίνα, αφού εκεί το επτά θεωρείται τυχερός αριθμός. Για την ιστορία, πάντως, εννιά από τις ακριβότερες πινακίδες κυκλοφορίας στον κόσμο βρίσκονται στο Ντουμπάι.
Οι απαγορευμένες πινακίδες
Παράλληλα με όλη αυτή την υπερβολή στην πολυπληθέστερη πόλη των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, διακινείται και στην Ευρώπη σημαντικός τζόγος γύρω από το θέμα. Για παράδειγμα, στη Βρετανία, ο επίσημος φορέας DVLA (Drivers and Vehicle Licensing Agensy) μέσω της ιστοσελίδας του διαπραγματεύεται ανάλογες, ιδιαίτερες πινακίδες, και από το 1989 έχει συγκεντρώσει (δεν κρατιέστε άλλη μία φορά;) σχεδόν δύο δισ. συν 85 εκατομμύρια από την πώληση τέτοιων «premium number plates». Παράλληλα, φροντίζει να αποκλείει εκείνους τους συνειρμικούς συνδυασμούς που μπορεί να θεωρηθούν προσβλητικοί.
Για παράδειγμα, δεν επιτρέπεται το «M20 RON» γιατί παραπέμπει στο «moron» (βλάκας), αποκλείονται όλες όσες περιέχουν τις λέξεις «GOD» (θεός) και «JEW» (εβραίος), καθώς και άλλες που θεωρούνται επιθετικές, όπως το «UG20 HEL» – ένας συνδυασμός αριθμών και γραμμάτων που εύκολα μπορείς να «μεταφράσεις» ως «You Go To Hell». Τέλος, μέσα από τα φίλτρα της προαναφερόμενης υπηρεσίας, που συνεδριάζει δύο φορές τον χρόνο στην πόλη του Σουόνσι για να ορίσει τα πλαίσια, πλέον, ειδικά μετά το Brexit, κόβονται και πινακίδες κυκλοφορίας με συνδυασμούς τύπου «EU20 OUT», «EU20 WAR» και συναφείς.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News