673
Τα πρώτα δρομολόγια ξεκίνησαν από τον Σταθμό Λαρίσης το πρωί της Τετάρτης | Λιάκος Γιάννης/Intime

Στις ράγες τα τρένα – «σε πέντε εβδομάδες» η πλήρης αποκατάσταση του δικτύου

Protagon Team Protagon Team 22 Μαρτίου 2023, 11:33
ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ: 22/03/2023, 12:30
Τα πρώτα δρομολόγια ξεκίνησαν από τον Σταθμό Λαρίσης το πρωί της Τετάρτης
|Λιάκος Γιάννης/Intime

Στις ράγες τα τρένα – «σε πέντε εβδομάδες» η πλήρης αποκατάσταση του δικτύου

Protagon Team Protagon Team 22 Μαρτίου 2023, 11:33
ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ: 22/03/2023, 12:30

Στις ράγες μπήκαν από τα ξημερώματα της Τετάρτης, 22 ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, τα τρένα και ο προαστιακός, πραγματοποιώντας κάποια από τα δρομολόγια του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, επιβιβαζόμενος στο πρώτο δρομολόγιο για Οινόη τα ξημερώματα της Τετάρτης, σε δηλώσεις του από τον Σταθμό Λαρίσης, τόνισε:

«Τόσο η διοίκηση όσο και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ είμαστε αποφασισμένοι να θέσουμε σε λειτουργία εκ νέου τα τρένα της χώρας. Δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού μας. Με δεδομένο ότι ο σιδηρόδρομος είναι το πλέον φιλικό προς το περιβάλλον μέσο, αξίζει να δώσουμε όλες τις δυνάμεις μας για τη γρήγορη και ασφαλέστερη επαναλειτουργία του. Θέλουμε και εσείς να σταθείτε δίπλα μας, γιατί για όλους μας η επόμενη μέρα του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι ένα στοίχημα που πρέπει να το κερδίσουμε όλοι μαζί. Ξεκίνησαν ήδη τα προαστιακά σήμερα από Αθήνα για Χαλκίδα και Αθήνα για αεροδρόμιο. Σταδιακά, μέσα σε πέντε εβδομάδες, σκοπεύουμε να αποκαταστήσουμε τη λειτουργία των συρμών με τα μέτρα ασφαλείας που έχουμε ανακοινώσει».

Από την πλευρά του, ο κεντρικός σταθμάρχης Αθηνών, Ιωάννης Κοκκινάκης, είπε: «Ξεκίνησαν σήμερα, μετά από πολύ καιρό από το τραγικό συμβάν –που μας έπληξε όλους συναισθηματικά και ψυχολογικά– τα δρομολόγια για το αεροδρόμιο και τη Χαλκίδα. Eχουμε 18 δρομολόγια για το αεροδρόμιο και 12 για Χαλκίδα. Οι εντολές που μας έχουν δοθεί από τη διοίκηση είναι δύο σταθμάρχες ανά βάρδια, δύο μηχανοδηγοί και δύο συνοδοί στις αμαξοστοιχίες, και να κινούνται οι συρμοί με μειωμένες ταχύτητες».

Ο κ. Κοκκινάκης ζήτησε συγγνώμη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα και κάλεσε τον κόσμο να επανέλθει και να τους στηρίξει και να ταξιδεύουν και πάλι με το τρένο.

Σύμφωνα με τη Hellenic Train από σήμερα θα πραγματοποιούνται τα εξής δρομολόγια:

Πειραιάς – Αθήνα – Αεροδρόμιο

Αεροδρόμιο – Αθήνα- Πειραιάς

Ανω Λιόσια – Αεροδρόμιο

Αεροδρόμιο – Ανω Λιόσια

Ανω Λιόσια – Κάντζα

Κάντζα – Ανω Λιόσια

Αθήνα – Χαλκίδα- Αθήνα

Προαστιακός Πάτρας

Ολυμπία – Πύργος- Κατάκολο

Διακοφτό – Καλάβρυτα

Το πρώτο δρομολόγιο έφυγε στις 4:45 από τον Σταθμό Λαρίσης για την Οινόη – Λιάκος Γιάννης/Intime
Ξεκίνησαν τα εμπορευματικά δρομολόγια Θεσσαλονίκη – Ειδομένη

Ξεκίνησαν επίσης, το πρωί, τα εμπορευματικά σιδηροδρομικά δρομολόγια τόσο της Rail Cargo Logistics Goldair όσο και της Hellenic Train από τη Θεσσαλονίκη προς την Ειδομένη.

Την Τετάρτη, θα μετακινηθούν δύο – τρεις αμαξοστοιχίες από την Hellenic Train (από τις οποίες η μία έχει ήδη ξεκινήσει) καθώς και μία από την Rail Cargo Logistics Goldair.

Στο μεταξύ, σε διαπραγματεύσεις βρίσκονται ο ΟΣΕ και η Hellenic Train για τη διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων από το Ικόνιο και το Θριάσιο προς τη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια προς τα βόρεια σύνορα της χώρας.

Τα νέα μέτρα ασφαλείας

Μετά τη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφαλείας σιδηροδρόμων, την Τρίτη, αποφασίστηκαν τα εξής μέτρα για την ασφάλεια των δρομολογίων των τρένων.

Οι αμαξοστοιχίες θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα, προκειμένου να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής, ενώ θα υπάρχουν στα δρομολόγια δύο μηχανοδηγοί, τουλάχιστον ένας συνοδός, καθώς και δύο σταθμάρχες σε όσους σταθμούς υπήρχε μόνο ένας.

Ειδικά για τα δρομολόγια του InterCity Αθήνας – Θεσσαλονίκης, όταν ξεκινήσουν, οι συνοδοί αυξάνονται σε τρεις, από δύο που ήταν έως τώρα.

Ενα άλλο μέτρο που αποφασίστηκε είναι η μείωση της ταχύτητας σε σημεία που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση.

Ο προαστιακός και τα εμπορικά τρένα θα κινούνται με ταχύτητα μέχρι και 80 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ οι επιβατικές αμαξοστοιχίες με 100 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Τέλος, στη συνεδρίαση συζητήθηκε το θέμα της πυρασφάλειας και της πυρανίχνευσης στις σήραγγες, οι ραδιοεπικοινωνίες και ο φωτισμός στις σήραγγες.

Οι ενστάσεις των μηχανοδηγών

Η επανεκκίνηση των δρομολογίων έγινε μετ’ εμποδίων, καθώς οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να έχουν ανησυχίες για την ασφάλεια.

Γι’ αυτό και αποφάσισαν να μην πραγματοποιήσουν τα προγραμματισμένα δρομολόγια Θεσσαλονίκη-Δράμα και Θεσσαλονίκη-Φλώρινα.

Στη διάσκεψη που είχε το συνδικάτο των μηχανοδηγών αποφασίστηκε να μη λύσουν χειρόφρενο οι αμαξοστοιχίες που εκτελούν τα συγκεκριμένα δρομολόγια, για θέματα ασφαλείας, και ζήτησαν παράταση μιας εβδομάδας.

Σε επιστολή τους προς την Hellenic Train, που είδε την Τρίτη το φως της δημοσιότητας, οι μηχανοδηγοί επισήμαναν εννέα προβληματικά σημεία που πρέπει να επιλυθούν για να γίνονται με ασφάλεια τα δρομολόγια.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...