611
Μεσίστιες οι σημαίες στις Βρυξέλλες σε ένδειξη πένθους για την τραγωδία στα Τέμπτη | SOOC

Κομισιόν: €700 εκατ. για έργα μεταφορών στην Ελλάδα – το 90% για τις σιδηροδρομικές

Protagon Team Protagon Team 2 Μαρτίου 2023, 15:50
Μεσίστιες οι σημαίες στις Βρυξέλλες σε ένδειξη πένθους για την τραγωδία στα Τέμπτη
|SOOC

Κομισιόν: €700 εκατ. για έργα μεταφορών στην Ελλάδα – το 90% για τις σιδηροδρομικές

Protagon Team Protagon Team 2 Μαρτίου 2023, 15:50

Αρμόδιες για τη διερεύνηση των συνθηκών κάτω από τις οποίες σημειώθηκε το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, είναι οι εθνικές Αρχές, τόνισε ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα μεταφορών, Ανταλμπέρ Γιανς, απαντώντας σε σχετική ερώτηση που του έγινε την Πέμπτη, και συμπλήρωσε ότι αν του ζητηθεί, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων είναι έτοιμος να συνδράμει.

«Δεν θα είμαστε σε θέση να πούμε υπό ποιες συνθήκες θα μπορούσε να είχε αποτραπεί το δυστύχημα. Αυτό είναι το καθήκον των ερευνών που πρέπει να διεξαχθούν τώρα και αυτό είναι αρμοδιότητα των εθνικών αρχών. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων είναι διαθέσιμος κατόπιν αιτήματος για να υποστηρίξει τις εθνικές αρχές εάν το ζητήσουν. Ωστόσο, η πρωταρχική ευθύνη ανήκει στις εθνικές αρχές», ανέφερε συγκεκριμένα στην απάντησή του ο εκρόσωπος.

Οσον αφορά τη διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας που κίνησε η Επιτροπή τον Δεκέμβριο του 2020 και την απόφαση της Επιτροπής, στις 15 Φεβρουαρίου 2023, να παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο , ο κ. Γιανς εξήγησε ότι η απόφαση αυτή σχετίζεται με τη μη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και του διαχειριστή σιδηροδρομικών υποδομών (ΟΣΕ).

«Η σύναψη και δημοσίευση μιας τέτοιας συμφωνίας αποτελεί απαίτηση βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Αυτή η συμφωνία είναι πολύ σημαντική για τη διαφάνεια των επερχόμενων έργων στο δίκτυο των σιδηροδρομικών υποδομών. Είναι σημαντικό για τη διαφάνεια όσον αφορά τη χρήση των δημόσιων πόρων και αυτό δεν είναι κάτι που σχετίζεται ειδικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων», ξεκαθάρισε ο εκπρόσωπος της Επιτροπής.

«Δεν εξετάζουμε τις συμβάσεις έργων, αλλά τη μεταφορά της ευρωπαϊκής νομοθεσίας στο εθνικό δίκαιο», εξήγησε από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της Επιτροπής, Ερίκ Μαμέρ.

Από την πλευρά της, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ανακοίνωσε ότι θα εξετάσει με τη διαδικασία της αυτεπάγγελτης έρευνας, την ορθή εφαρμογή των Συστημάτων Διαχείρισης Ασφάλειας από τον ΟΣΕ και τη Σιδηροδρομική Επιχείρηση Ηellenic Train AΕ.

Ηδη από την Τετάρτη, αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, στο πλαίσιο του ελέγχου ζητήθηκαν τόσο από τον ΟΣΕ όσο και τη Hellenic Train, όλα τα τεκμήρια και τα στοιχεία που θα βοηθήσουν την έρευνα.

Για τον λόγο αυτό, κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων της Μονάδας Ασφάλειας και Διαλειτουργικότητας της ΡΑΣ βρέθηκε από τις πρώτες πρωινές ώρες στον τόπο της τραγωδίας.

Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι η Αρχή είναι ο φορέας που εποπτεύει την εφαρμογή των Συστημάτων Διαχείρισης Ασφαλείας, τα οποία είναι υποχρεωμένοι να συντάσσουν και να τηρούν ο Διαχειριστής Υποδομής (ΔΥ), δηλαδή ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) και οι Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις, στην προκειμένη περίπτωση η Hellenic Train ΑΕ.

Στα Συστήματα Διαχείρισης Ασφάλειας καταγράφονται με κάθε λεπτομέρεια οι διαδικασίες οι οποίες πρέπει να εφαρμόζονται από τις Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις και τον ΟΣΕ, βάσει της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τους σιδηροδρόμους, προκειμένου να διασφαλίζεται η τήρηση όλων των κανόνων και απαιτήσεων ασφαλείας.

Τα Συστήματα αυτά αποτελούν τον οδηγό και το εργαλείο των προαναφερθέντων σιδηροδρομικών φορέων, μέσω των οποίων αξιολογούν, ελέγχουν και προλαμβάνουν οποιοδήποτε κίνδυνο.

Ειδικότερα, ο Ανταλμπέρ Γιανς εξήγησε ότι η διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας αφορά τη μη πλήρη συμμόρφωση των εθνικών αρχών με την Οδηγία για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο, η οποία χρονολογείται από το 2012 και η οποία περιέχει συγκεκριμένες υποχρεώσεις.

Σύμφωνα με την Οδηγία για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο, όλα τα κράτη-μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός.

Τέλος, ο εκπρόσωπος της Επιτροπής σημείωσε ότι η ΕΕ στηρίζει με κοινοτικούς πόρους την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών. Συγκεκριμένα, όπως έκανε γνωστό, από  το 2014 η ΕΕ έχει χρηματοδοτήσει 16 έργα μεταφορών στην Ελλάδα, με περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων το 90% αφορα τις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Επίσης, στο πλαίσιο του Μηχανισμού Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης, προβλέπεται να χρηματοδοτηθούν με 130 εκατ. ευρώ, τρία έργα αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υποδομών.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...